Medeski Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har en Dell Inspiron 4150 som henger seg opp nå og da. Virker som om den blir varm og stopper rett og slett. Noen flere som har opplevd dette? Er det muligheter for reklamasjon når det bare skjer av og til? Mulig jeg bare ikke har funnet den, men finnes det en måte å slå av touchpad'en mens jeg skriver?? Driver og flytter markøren hele tiden og det er mildt sagt irriterende. Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
brajoh Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Problemet med touchpad'en fikser du ivertfall med å laste ned Atpua01i.EXE fra download/Input device driver på dell suport sidene. Her kan du enkelt velge å ikke bruke touchpad'en. Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har noen ganger opplevd at maskinen har stanset, men det skjer svært sjelden. Og de gangene det har skjedd lå den oppå sofaen litt nedsunket slik at det blir ganske varmt under den. Funker egentlig fint å ha den på fanget, ligger i sofaen med saken på fanget nå. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Min 4150 har aldri hengt seg på grunn av varme... Og jeg har hatt den både på dyna, over pledd osv. over lengre tid... Maskinen ble varmere og viften går litt oftere etter at jeg satte inn mer minne, men den er fortsatt like stabil. Hvis du har lagt inn de originale driverne til touchpaden (ihvertfall de nye) så skal det være mulig å justere sensitivteten på kantene osv. slik at du ikke kommer borti når du skriver.. Har ikke testet dette selv da jeg synes tochpaden funker best uten å innstallere noen ekstra drivere Lenke til kommentar
hydrologi Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Min 4150 har vært glødende varm noen ganger, særlig når jeg spiller spill, men den har aldri slått seg av. Prøver å ha den på bordet da, slik at vifte ikke blir blokkert. En annen sak: Jeg kobler opp pc'en til tv'en. Bruker S-video til scart inn i tv'en, men jeg får ikke farger, kun svart-hvitt. Noen som har lignende erfaringer? Løsninger? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Selv om du bruker S-video til scart betyr det at scart inngangen din må støtte S-video den også... Dette er ikke tilfelle på alle TVer.. Jeg hadde dette problemet selv i starten også, men fant etterhvert ut at bare den ene av de to scart inngangene jeg har støttet s-video.. (en eldre Sony TV) Mange TVer har også ofte flere "kanaler" som takler de ulike signalene... det er også viktig å finne den riktige av disse. Desverre er det slik at noen TVer støtter RGB, noen støtter S-video, noen begge deler og noen ingen av delene.. På min TV er det slik at KUN hvis jeg bruker riktig scartinngang og velger riktig kanal så får jeg farger... (Du MÅ være sikker på at TVen støtter S-video via scart..) Dersom du ikke har støtte for S-video eller en ekstra utgang på kortet som støtter vanlig composite, trenger du en omformer som endrer S-video-signalet (hjelper ikke med en overgang).. (Hvis du lurer på grunnen til at dette ofte er et problem er grunnen at scart er et Europeisk fenomen, dette er en kontakt som amerikanerne knapt vet eksisterer) De fleste nyere TVer derimot har egen S-video inngang (ligner på utgangen til kortet), noe som eliminerer problemet samt at det gir best kvalitet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå