SpecialForce Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har noen tips til denne feilmeldingen? Virker som om serveren er oppe og går, men får defekt data på alt som er. [win32/mencoder.exe] TRACE 18:59:08.509 Process D:\Program Files\PS3 Media Server\win32\mencoder.exe has a return code of 1! Maybe an error occured... check the log file [Thread-2869] TRACE 18:59:19.788 Starting transcode of Title 1 Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Endelig fikk jeg undertekster til å virke Måtte bare gi underteksten akkurat samme navn som filmen, uten .srt på slutten. Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Endelig fikk jeg undertekster til å virke Måtte bare gi underteksten akkurat samme navn som filmen, uten .srt på slutten. Ja det har jeg skreve flere ganger til deg Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Endelig fikk jeg undertekster til å virke Måtte bare gi underteksten akkurat samme navn som filmen, uten .srt på slutten. Ja det har jeg skreve flere ganger til deg Du sa noe om at jeg måtte ha .srt i slutten av navnet på undertekst filen, kan hende jeg har misforstått da. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Du sa noe om at jeg måtte ha .srt i slutten av navnet på undertekst filen, kan hende jeg har misforstått da. Hvis det er en srt fil så må du ha det, er det en annen type subtitle-fil så er det sikkert logisk å ha en annen filendelse. (så lenge den er riktig) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Du sa noe om at jeg måtte ha .srt i slutten av navnet på undertekst filen, kan hende jeg har misforstått da. du missforsto.. han mente at etternavnet på filen skal være .srt, ikke slutten på navnet. For å se filetternavn må du slå det på, når du har det på vil det stå ".xxx" bak alle filtyper på maskinen din, eksempelvis; .txt, .doc .jpg osv.. " Regner med du skrev det inn i fornavnet, da får du dobbelt opp,"starwars.srt.srt", men siden du ikke hadde på filetternavn såg du ikke den siste .srt endelsen men men bra du fant ut av det Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) argh.. Oppdaterte til siste versjon og får ikke lenger kontakt mellom ps3 og mediaserver. edit: nevermind... ved restart av programmet ble det åpnet ekstra java-prosesser, disse nye prosessene kom ikke gjennom firewall. Gikk på "Windows Task Manager" og avsluttet alle java-prosesser jeg fant, restartet programmet, og vips det fungerte igjen. Endret 25. januar 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hva streamer du med programmet? Selv streamer jeg mest DVDer. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Får ikke det her til å funke jeg. Prøver jeg å spille av en mp3 fil får jeg bare opp "Datatypen er ikke understøttet". Veldig lyst til å få det her til å funke! Virker som et genialt program Noen? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Sikker på at du er på rett XMB-Meny? Jeg spiller av musikk helt fint med versjon 1.03. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Går inn på musikk i XMB, er vel riktig det? Får opp album bilde, info om låten og alt sånn, men får feilmelding når jeg prøver å spille av. Skrekkelig irriterende! Takk for svar forresten! Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Har nettopp gått til innkjøp av ps3 nå, og første jeg gjorde var å finne ut om streaming går an. takk til trådstarter for tipset her! Men, det jeg lurer på er om jeg må også ha kabel fra laptopen til routeren? har kabel til ps3'n, men om jeg skal streame musikk så tar det 5-6 sekunder å bytte sang.. Endret 25. januar 2009 av k_flaathe Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Kabel er vel å foretrekke uansett pga pakketap. Greier vel ikke å streame 1080 heller med trådløst Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har nettopp gått til innkjøp av ps3 nå, og første jeg gjorde var å finne ut om streaming går an. takk til trådstarter for tipset her! Men, det jeg lurer på er om jeg må også ha kabel fra laptopen til routeren? har kabel til ps3'n, men om jeg skal streame musikk så tar det 5-6 sekunder å bytte sang.. Anbefaler deg og ha kabel fra pc til router og fra router til ps3 ja, går kjappere og du får bedre kvalitet på hd filmer da. Til meg tar det 2 - 3 sekunder og bytte sang, jeg har kabel. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 fra laptopen til routeren? har kabel til ps3'n, men om jeg skal streame musikk så tar det 5-6 sekunder å bytte sang.. når man kombinerer laptop OG trådløst så har du jo det dårligste fra "to verdener" Skikkelig hardware + 1gbit LAN så blir det nok en helt annen ytelse. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Wow, utrolig at jeg ser dette først nå. Skal prøve dette i morgen, ps3en dukker lenger ikke opp på windows media player uansett for en eller annen grunn. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Sjekk i nettverks og delingssenter at alt er som det skal. Hvis Windows Media Player ikke dukker opp er det lite sannsynlig at PS3 Media Server gjør det noe bedre. Endret 26. januar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Rart, har lagt til noen mapper. Går så inn for å starte en fil, når jeg trykker på den så dukker det opp ""There are no images"" opp på skjermen. Edit: Har testet med avi, mpeg og mkv filmer (da kom meldingen: There are no tracks opp) Har du prøvd og restarte PS3 media server? Må selv gjøre det etter at jeg har addet nye filer. Det trenger du ikke. Bare re-scan folderen du står på. (feks ved å gå ett nivå opp, så inn i folderen igjen) Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Installerte dette programmet i dag og det fungerte knirkefritt. Har en gaaaammel PC som jeg streamet fra, over trådløst nett uten problemer. PS3'en er koblet via ethernet. Har ikke HD-kompatibel TV ennå så det er vel egentlig som forventet at det fungerte bra. Ble alikevel overrasket over hvor lett det var å sette opp dette programmet. Tusen takk for tipset! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Har nettopp gått til innkjøp av ps3 nå, og første jeg gjorde var å finne ut om streaming går an. takk til trådstarter for tipset her! Men, det jeg lurer på er om jeg må også ha kabel fra laptopen til routeren? har kabel til ps3'n, men om jeg skal streame musikk så tar det 5-6 sekunder å bytte sang.. Hvor lang tid det tar å skifte sang er litt avhengig av hvilket format musikken er på. Hvis det er mp3 så skal skiftet skje ganske umiddelbart. Hvis det er et annet format så vil PMS transkode musikken og da kan den finne på å buffre et par sekunder før den starter å streame. Den musikken som transkodes sendes i "PCM" format ifra PMS så det er lett å se på PS3'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå