Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Denne skal i mine innlegg :)

 

 

Genialt program btw, men vil jeg få bedre bildekvalitet ved å bruke nettverkskabel fra pcen til PS3?

Ja!

Bruker(te) det selv, men nå vil ikke serveren vises i XMB. Etter litt titting i Tversity som er et lignende program oppdaget jeg at min PS3 vises som 7 forskjellige og opererer med 7 ip-adresser. Hva i helvete skjer?

Kjører versjon 1.03 og får ikke vist PS3 Media Server på PS3 med en CAT6 Kabel koblet opp til en DIR-855 Fra D-Link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Hiver meg på nybegynner spørsmålene her :blush: Har ingen problemer med å streame NRK kanalene som nevnt i en tidligere post her, men er det derimot noen som vet om/hvordan man kan streame fra nrk nett-tv sine andre programmer som ligger ute?

 

F.eks denne Route E6 (siden den var første jeg fant) osv? Brukte denne siden til å finne addresse men fikk det ikke til å fungere om jeg la den inn i conf fila. Men så ingen andre trenger å si det, jeg vet ikke helt hva jeg driver med nei :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Hiver meg på nybegynner spørsmålene her :blush: Har ingen problemer med å streame NRK kanalene som nevnt i en tidligere post her, men er det derimot noen som vet om/hvordan man kan streame fra nrk nett-tv sine andre programmer som ligger ute?

 

F.eks denne Route E6 (siden den var første jeg fant) osv? Brukte denne siden til å finne addresse men fikk det ikke til å fungere om jeg la den inn i conf fila. Men så ingen andre trenger å si det, jeg vet ikke helt hva jeg driver med nei :)

 

NRK har ikke lagt ut skikkelige RSS-feeds ennå for Natur, Sport eller andre programmer, men jeg vet at de jobber med saken.

 

Jeg har ikke mulighet til å teste akkurat nå men du kan jo prøve denne i WEB.conf.

videostream.Web,TVs=NRK Route E6 episode 01,mms://straumod.nrk.no/disk09/E6___en_reise_i_nordmenns_hverdag__/2009-01-14/E6___en_reise_i_nordmenns_hverdag_14_01_09_1000_452841_20090114_195500.wmv

 

(Det skal selvfølgelig ikke være noe linjeskift her men det skjønner du kanskje.)

Endret av Topguy
Lenke til kommentar
NRK har ikke lagt ut skikkelige RSS-feeds ennå for Natur, Sport eller andre programmer, men jeg vet at de jobber med saken.

 

Jeg har ikke mulighet til å teste akkurat nå men du kan jo prøve denne i WEB.conf.

videostream.Web,TVs=NRK Route E6 episode 01,mms://straumod.nrk.no/disk09/E6___en_reise_i_nordmenns_hverdag__/2009-01-14/E6___en_reise_i_nordmenns_hverdag_14_01_09_1000_452841_20090114_195500.wmv

 

Ah, nei men er ikke så farlig heller, men hadde vært litt mer relevant enn å se nrk live (for min egen del ihvertfall) så jeg bare lurte. Var akkuratt sånn jeg prøvde i går men det får jeg ikke til å fungere. Den buffrer en stund, men får etterhvert opp "Dataen er korrupt" på tv'en.

 

Takk for svar ihvertfall

 

edit: og ja, uten linjeskift:)

Endret av larsen321
Lenke til kommentar
Kan man bruke PS3 Media Server (evt et annet prog) til å streame lyden fra Spotify på PC til PS3? Styring av Spotify via Playstation regner jeg ikke med går, så tenker kun på å overføre lyden.

 

Tja... det er ikke rett fram akkurat, men det er kanskje mulig. Jeg har ikke eksperimentert med det så mye men jeg vet at lyd-kortet mitt har en lyd-"inngang" som heter "Stereo-Mix" som er det samme som spilles i høytalerne mine. Den lyden kan jeg ta opp. Problemet blir da å få overbevist PMS å sende den lyden til PS3'en, der har jeg ikke prøvd så mye ennå.

 

Det finnes et kommersielt program som er laget for å streame både bilde av desktop og lyd til PS3'en.

Lenke til kommentar

er skikkelig grønn når det gjelder hjemmenettverk så jeg har noen spørsmål til dere...

 

jeg har to stasjonære pc'er hjemme pluss ps3'n. Om jeg oppretter et hjemmenettverk mellom de to pc'ene og legger inn PS3 Media Server på den ene av dem, kan jeg da få tak i filene fra begge pc'ene? Og hvordan fungerer dette streaming greierne? Legger filene seg på ps3'n eller henter jeg bare de filene som jeg benytter uten å bruke hdd plass på ps3'n? Har bare en 40gig som begynner å bli riiimelig full nå...

Lenke til kommentar
går vel på folder sharing og legger til nettverksfolderne du vil dele.. easypeasy :)

 

Ok. får se på det i morgen :)

 

mulig du må "mappe" harddisken først slik at den viser i "min datamaskin".. finner mappa du vil ha, høyreklikker og velger "map network drive".. menne mja.. bare prøv å adde den direkte gjennom add folder først

Lenke til kommentar

Rart, har lagt til noen mapper. Går så inn for å starte en fil, når jeg trykker på den så dukker det opp ""There are no images"" opp på skjermen.

 

Edit:

 

Har testet med avi, mpeg og mkv filmer (da kom meldingen: There are no tracks opp)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Rart, har lagt til noen mapper. Går så inn for å starte en fil, når jeg trykker på den så dukker det opp ""There are no images"" opp på skjermen.

 

Edit:

 

Har testet med avi, mpeg og mkv filmer (da kom meldingen: There are no tracks opp)

 

Har du prøvd og restarte PS3 media server? Må selv gjøre det etter at jeg har addet nye filer.

Lenke til kommentar
Rart, har lagt til noen mapper. Går så inn for å starte en fil, når jeg trykker på den så dukker det opp ""There are no images"" opp på skjermen.

 

Edit:

 

Har testet med avi, mpeg og mkv filmer (da kom meldingen: There are no tracks opp)

 

Du er ikke bare inne på feil plass på XMB da? Jeg fikk slike feilmeldinger når jeg gikk inn på filmmappen min via Music-ikonet på XMB.

Lenke til kommentar
Du er ikke bare inne på feil plass på XMB da? Jeg fikk slike feilmeldinger når jeg gikk inn på filmmappen min via Music-ikonet på XMB.

 

Nettopp det jeg holdt på med, fant det nettopp ut på egen hånd og du som jeg var imponert over meg selv :roll:

 

Men det funker, noe som ikke er alt for dumt siden den 15 meter lange HDMI kabelen min har tatt kvelden, og det er et helvete å strekke den dit der den går for å si det sånn (igjennom vegger, på loftet osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...