Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en bærbar jeg har ps3 media server installert på, både den og ps3'n får trådløst internett fra samme ruter. Bærbaren er helt ok, dual core prosessor ihvertfall. Har prøvd ut litt forskjellige innstillinger under bla. transkoding og ingenting har hjulpet. Det er litt forskjellig hvordan feilen oppstår. Noen ganger starter ikke filmen i det hele tatt, kommer kun opp sånn dlna-feil. Noen ganger får jeg startet en film, men da pleier den ofte å hakke en del, så hvis jeg setter den på pause i 20 sekunder kan den gå uten å hakke i kanskje et minutt før den begynner igjen. Hvis jeg da går ut også inn igjen får jeg dlna-feilen. Den har fungert ganske smertefritt i noen perioder, men plutselig kommer feilene tilbake, det virker ganske tilfeldig.

Lenke til kommentar

TSMuxer.exe has stopped working.

MEncoder.exe has stopped working

Håper på noe hjelp her.

Windows 7

PS3 Gamle tykke

PS3 Media Server (1.10.51)

mkv2vob (2.4.9)

Fungerte helt fint for en måned siden.

Nå har jeg store problemer med mkv-filer som inneholder DTS-lyd.

Kjører jeg en slik fil får jeg TSMuxer has stopped working.

Kjører jeg MEncoder, får jeg MEncoder has stopped working.

Har formatert pc-en.

Ren installasjon, med mkv2vob og PS3 Mediaserver = samme problem.

Har prøvd å installere K-lite codecs, CCCP og andre codecs.

Prøvd gamle som nye versjoner av mkv2vob og PS3 Media Server.

Prøvd å oppdatere Java.

Samme problem. TSMuxer has stopped working. MEncoder has stopped working.

Hjelp. Nesten så jeg står på kanten til å kjøpe en PopCorn Hour, men jeg gidder ikke flere bokser under tv, og PS3 klarte dette helt fint i årevis inntil for 1 måned siden.

Lenke til kommentar

Er ikke HD, skal prøve med kablet når jeg får fikset meg noen flere tp-kabler, men ville vært best hvis jeg kunne unngått det. Skal se etter hva nummeret er neste gang det klikker.

ut i fra det du beskrev over er det garantert trådløst eller for treg pc som skaper problemer, jeg regner med pcen er decent så da blir det trådløsen :) Slår nesten aldri feil..

har en liten guide og to på ting som kan lage DLNA feil.. men bli kvitt trådløsen først og fremst :p

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Har formatert pc-en.

Ren installasjon, med mkv2vob og PS3 Mediaserver = samme problem.

Har prøvd å installere K-lite codecs, CCCP og andre codecs.

Prøvd gamle som nye versjoner av mkv2vob og PS3 Media Server.

Prøvd å oppdatere Java.

har du prøvd beta versjonene av ps3mediaserver? selv kjører jeg 1.20.412

Regner med du konverterer med mkv2vob før du spiller av filen siden du sier at du installerer mkv2vob. Får du samme feilen om du IKKE konverterer filen først?

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Nå har jeg store problemer med mkv-filer som inneholder DTS-lyd.

Har du prøvd filer som fungerte for en måned siden? Eller er fila splitter ny ?

Det har kommet ut en del filer med noe "compression" flagg satt som TsMuxer er særdeles lite glad i.

Jeg mener det er beskrevet rimelig nylig her i tråden om hvordan man remuxer disse filene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har brukt media serveren før (noen år siden), og alt funket helt knirkefritt. Men når jeg nå tester den nyeste versjonen finner jeg ikke PS3-en med serveren. Jeg bruker forresten Windows Server 2008, og når jeg sjekker "Transcoding Settings" er det en oransje trekant på "AviSynth/FFmpeg" og "AviSynth/MEncoder".

Hva skal jeg gjøre for å få dette ti å funke?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Gratulerer med ett års bumpen SpecialForce

Gratulerer med verdens mest idiotiske kommentar.<br>

<br>Fungerte helt fint for en måned siden.<br>Nå har jeg store problemer med mkv-filer som inneholder DTS-lyd.<br>Kjører jeg en slik fil får jeg TSMuxer has stopped working.<br>Kjører jeg MEncoder, får jeg MEncoder has stopped working.<br>
<br>Du

kan alltids oppdatere MEncoder selv. Finner dessverre ikke igjen linken

jeg oppdaterte fra en gang i tiden, men sikkert noen google-trollmenn

her som kan hjelpe deg på vei. Mener å huske at jeg lasta ned den fra

Sourceforge, og når jeg ser der virker det som om MEncoder er integrert i

en eller annen slags applikasjon. Installer denne, og prøv å kopiere ut

MEncoder filen.<br>

<br>

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Jeg har brukt media serveren før (noen år siden), og alt funket helt knirkefritt. Men når jeg nå tester den nyeste versjonen finner jeg ikke PS3-en med serveren. Jeg bruker forresten Windows Server 2008, og når jeg sjekker "Transcoding Settings" er det en oransje trekant på "AviSynth/FFmpeg" og "AviSynth/MEncoder".

Hva skal jeg gjøre for å få dette ti å funke?

Hvis du har flere nettverkskort så kan det være at PMS bruker feil kort så du må velge det riktige i oppsettet. Ellers bør du sjekke at brannmurene er åpne for porten det gjelder. AviSynth er noe du må installere separat hvis du ønsker å bruke det, men stort sett så trenger du det ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du har flere nettverkskort så kan det være at PMS bruker feil kort så du må velge det riktige i oppsettet. Ellers bør du sjekke at brannmurene er åpne for porten det gjelder. AviSynth er noe du må installere separat hvis du ønsker å bruke det, men stort sett så trenger du det ikke.

Serveren har bare et nettverkskort, så jeg er ganske sikker på at det er riktig nettverkskort som er valgt. Jeg er også ganske sikker på at jeg har åpnet for programmet i brannmuren, men det kan hende jeg burde åpne for porten i stedet, ja.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...