_Brukernavn_ Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har hatt dette programmet en stund nå, og det fungerer utmerket. Overraskende rask browsing i mappene på PC'en. Er en del som har opplevd problemer med trådløst, men det har gått helt fint for meg. Så lenge både PS3 og PC er koblet opp til en ruter (og ikke modemet) så skal det gå greit i de aller fleste tilfeller. Hos meg fungerte det out-of-the-box uten å måtte stille inn noe med: * PC <trådløst> Ruter <trådløst> PS3 * PC -kablet- Ruter <trådløst> PS3 * PC <trådløst> Ruter -kablet- PS3 Men nå kjører jeg kablet mellom begge, siden streaming fort begynte å hakke når flere PC'er var koblet på det trådløse nettet. Men det hadde vært fint med litt info om feks hvordan man får undertekster til å fungere, anbefalt maskinvare for å spille av HD osv. i første post, slik at man slipper de samme spørsmålene stilt flere ganger. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Første innlegget burde ihvertfall inneholde en link til denne tråden: http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=3507 på det offisielle forumet. Man finner svaret på det meste der. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Kan man streame direkte fra en nettverksdisk? (En frittstående HDD som er koblet til trådløst nett direkte) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 nei.. en eller annen plass må det kjøres en DLNA server, feks på routeren(noen routere støtter dette), NAS-disk, eller via pcen. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) nei.. en eller annen plass må det kjøres en DLNA server, feks på routeren(noen routere støtter dette), NAS-disk, eller via pcen. Kan media serveren kode om hele filmen menst den spiller av filmen, slik at spoling etc går raskere? Bare opprettet et temporært filområde på noen gb. Noen som vet? Endret 30. november 2009 av JuBaLoN Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 den koder om en buffer.. jo større bufferen er jo kjappere går det å spole. Bufferen viser som du sikkert vet på hovedskjermen i ps3mediaserver. Hardware på maskinen din er viktig for å få bra spoling.. tror ikke jeg bruker så mange minuttene på å spolle gjennom en 2 timers film om jeg velger 120x spoling. Går ganske radigt.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Første gangen jeg prøvde dette funket det med en gang, men nå vil ikke PS3en min snakke med PCen og programmet. Tips? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Kjøre kablet nettverk.. + fast ip på pc og ps3.. i tillegg til at du inne i ps3mediaserver fastsetter hvilken ip serveren(pcen) har.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Kablet nettverk for PS3en er nok ikke mulig. PCen min er koblet til kabel konstant. Skal se om jeg får fikset innpå PS3 media server. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 si fra hvordan det går, anbefaler å sette de faste ip-addressene på routeren, så beholder du den om du formaterer eller lignende.. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Kan media serveren kode om hele filmen menst den spiller av filmen, slik at spoling etc går raskere? Bare opprettet et temporært filområde på noen gb. Noen som vet? PMS er lagd for å *ikke* spise plass av disken så all transkoding skjer i minnet. Spoling er fortsatt mulig med en rask PC, men det tar noen sekunder å sette igang. Dette fordi PMS må dumpe alt buffret transkodet innhold og restarte transkodingen når du skifter til 10x eller raskere spoling. (Så å øke bufferet er egentlig ikke noe godt trekk.) Jeg bruker 1.5x spoling eller "go to" funksjonen du finner i "trekant" menyen når jeg behøver å forflytte meg raskt i transkodet materiale. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har et problem med å spille ISOer. Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg har et problem med å spille ISOer. Noen som har opplevd lignende? Hvis du faktisk beskriver problemet og nevner hvilken versjon av PMS du bruker så kan vi kanskje svare. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Jeg bruker fast ip på datamaskinen, begge to er koblet i samme switch med CAT6 kabler. Maskinen har nyeste CoreAVC, VLC og PMS sammen med Windows 7 64 bit Professional lovlig. filmene er kopiert med Dvdshrink uten komprimering og spilles av helt vanlig gjennom VLC med lik kvalitet. Det er ikke utført noen redigering på DVDene og de er lagret i ISOform. Pcen kjører på LGA 1336 plattformen med en Core 17 920, 12GB minne, 2*GTX260, 4*1,5 TB, Asus Rampage 2 Extreme. Nå har jeg at med alle fakta som jeg kommer på at kan være nyttig. Ingen andre Kodekpakker er installert. Kjører til vanlig Avast! på alle maskiner, som ikke har skapt problemer. Jeg får spilt av alle andre filer uten problemer. Endret 2. desember 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg bruker fast ip på datamaskinen, begge to er koblet i samme switch med CAT6 kabler. Maskinen har nyeste CoreAVC, VLC og PMS sammen med Windows 7 64 bit Professional lovlig. filmene er kopiert med Dvdshrink uten komprimering og spilles av helt vanlig gjennom VLC med lik kvalitet. Det er ikke utført noen redigering på DVDene og de er lagret i ISOform. Pcen kjører på LGA 1336 plattformen med en Core 17 920, 12GB minne, 2*GTX260, 4*1,5 TB, Asus Rampage 2 Extreme. Nå har jeg at med alle fakta som jeg kommer på at kan være nyttig. Ingen andre Kodekpakker er installert. Kjører til vanlig Avast! på alle maskiner, som ikke har skapt problemer. Jeg får spilt av alle andre filer uten problemer. Heh... mye info, men jeg er fortsatt helt i villråde om hva som skjer (eller ikke skjer) når du prøver å spille av ISO filer. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 så lenge det funker med andre iso filer rippet av feks "scenen" så er det jo rippingen som skaper problemer. Alt det andre blir mer eller mindre irrelevant så lenge andre iso filer funker. Har dessverre ikke prøvd selvrippede iso filer selv.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 kan det være at nettverket ditt ikke klarer trafikken? Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) hvor får jeg lagt inn rss-feed?? Edit: Fant det ut. Men nå får jeg ikke opp noe bilde? Får bare svart skjerm. Noen som vet hva det kan skyldes? Endret 6. desember 2009 av Prologue Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 kan det være at nettverket ditt ikke klarer trafikken? Tviler, som sagt kjører jeg CAT6 gjennom en 3Com Officeconnect switch, så utstyret bør være i orden. Det er så enkelt som at DVDen ikke lar seg avspille. Alle andre formater/varianter som f.eks mkv, mp4 og lignende kan spilles av finfint. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Tviler, som sagt kjører jeg CAT6 gjennom en 3Com Officeconnect switch, så utstyret bør være i orden. Det er så enkelt som at DVDen ikke lar seg avspille. Alle andre formater/varianter som f.eks mkv, mp4 og lignende kan spilles av finfint. I installasjons katalogen ligger en "debug.log" fil. Slett den før du starter PMS, prøv å spill en ISO, avslutt PMS og se om det står noe i "debug.log" som kan gi deg/oss noen hint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå