Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig fornøyd med dette programmet :D

Men sliter litt med å få sortert musikkfilene mine etter ID3-tags, og ikke mapper. Går dette an i det hele tatt. Og isåfall, hvordan?

Jeg er usikker, men minimum må du slå på "Media Library", og gå via Media Library katalogen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Programmet mitt (mac) Finner ikke Playstationen ..

Noen som har en anelse om hva problemet er? Jeg har koblet internetten på PS3en mot det trådløse.

Problemet er det trådløse.. bruk kabel.

Om du absolutt MÅ bruke trådløst hjelper det å gå til hovedkonfigurasjonsmenyen i ps3mediaserver og skrive inn ipaddressen til pcen sin på server ip-addresse. Videre kan du forwarde port 5001 i routeren din ,dette er default porten til ps3mediaserver.

Lenke til kommentar
Programmet mitt (mac) Finner ikke Playstationen ..

Noen som har en anelse om hva problemet er? Jeg har koblet internetten på PS3en mot det trådløse.

Problemet er det trådløse.. bruk kabel.

Om du absolutt MÅ bruke trådløst hjelper det å gå til hovedkonfigurasjonsmenyen i ps3mediaserver og skrive inn ipaddressen til pcen sin på server ip-addresse. Videre kan du forwarde port 5001 i routeren din ,dette er default porten til ps3mediaserver.

Jeg vil si at jeg kan en del om data, men forwarde port 5001 har jeg ingen anelse om hvordan jeg gjør.

Lenke til kommentar

og hva er det egnetlig som gjør at når du kobler opp trådløst så må du port forwarde og ikke gjøre det når det er kabel?

jeg har vært med å installere ps3 og ps3 mediaserver på 2 hjemmenettverk som er trådløse og det har aldri vært et problem å få kontakt og streame videofiler over det, klarte fkatisk å streame HD 720P uten hakking(var dog alene på det trådløse akkurat da).

når det er sagt så er kabel bedre til slik overføring.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

jeg sier ikke at han må gjøre det, jeg har aldri måttet gjøre det.. det var bare et tips som kanskje kunne hjelpe..

Jeg sa at det hjelper å skrive inn ipaddressen til serveren, dette har jeg gjort på trådløse nettverk med hell, og skrev videre at han også kunne forwarde porten.. når jeg tenker meg om skal det vel ikke være nødvendig å åpne porter internt i et nettverk?

Lenke til kommentar

jeg kan ikke skjønne at det trådløse har noe med dette å gjøre iallefall.

det er selvfølgelig ikke optimalt med tanke på overføringshastighet.

og nei, jeg kan virkelig ikke ksjpønne at det skal være noe portforwarding som er nødvendig på routeren, kan jo sjekke brannmuren på maskinen.

Vet jeg hadde samme problemet når jeg måtte resete den ene routeren min og ps3en og mediaserveren kom på forskjellig subnet siden jeg klemte å fikse instillingene.

Lenke til kommentar
Jeg er en kilde.

og du har da kommet med forskning som viser at tilkoblingsproblemer mellom ps3 mediaserver og ps3 ved bruk av WLAN utelukkende vil skyldes den trådløseforbindelsen?

vis meg.

og hvor er det du ikke kan ha det trådløst hen? PS3 eller maskinen? begge? er problemet tilknyttet noen spesielle routere? hvilket oppsett brukte du i testingen din? hva slags skritt ble tatt for å feilsøke? hva slags løsninger ble testet?

jeg er en kilde til det motsatte, har som sagt satt opp to(2) forskjellige ps3er trådløst og uten problemet fått dem til å kommunisere og streame både musikk, video og bilder fra en maskin satt opp med PS3 media server, maskinene ble satt opp med standard kablet forbindelse , et oppsett brukte en d-link DI-524 og ett oppsett brukte en speedtouch fra telenor med wlan.

i dlink oppsettet klarte jeg fint å kommunisere mellom ps3 og server med begge enheter koblet opp trådløst, en enhet koblet med kabel og en trådløst og begge med kabel(som er oppsettet Jeg bruker nå da det har letterer for å håndtere store mengder informasjon som trengs for å streame HD filer og slikt)

Lenke til kommentar
Jeg er en kilde.

og du har da kommet med forskning som viser at tilkoblingsproblemer mellom ps3 mediaserver og ps3 ved bruk av WLAN utelukkende vil skyldes den trådløseforbindelsen?

vis meg.

Du trenger vel neppe lese noe mer enn denne tråden for å se en trend at de som har problemer, enten med at enhetene ikke finner hverandre eller med hakking i video, som oftest bruker trådløst.

Hvis begge enheter er kablet inn i samme switch er det stort sett bare brannmuren på PC'n som kan tulle det til. Det at du har satt dette opp flere ganger og at det fungerer betyr bare at du vet litt mer om hvordan nettverk fungerer enn de fleste. (kanskje)

Hvis begge enheter er på trådløst så skal PMS fungere greit, men hvis den ene er kablet og den andre trådløst så kan plutselig enhetene befinne seg på forskjellig sub-nett. Dette skjer hvis kablen er koblet i bredbåndsmodemet(routeren) og ikke i trådløs-basestasjonen(routeren). Og da fungerer ikke uPnP/DLNA protokollen og ingenting annet enn å flytte kablen til riktig router vil ha noen positiv effekt.

Lenke til kommentar

ja hakking/lag under streaming kan fort bli et problem via trådløst har aldri sagt noe annet.

og som du snakker om her så vil problemet ved ikke funnet server som oftest være at enhetene er på forskjellige subnet, løsningen på dette er jo å f.eks slå av DHCP(hvis jeg nå husker riktig) på den ene routeren.

men å bare si at det trådløse nettet gjør så ikke man får koblet til mediaserveren gir inntrykk av at du har noe som ikke er kompatibelt med nettverket e.l. og det er feil.

Lenke til kommentar
løsningen på dette er jo å f.eks slå av DHCP(hvis jeg nå husker riktig) på den ene routeren.

men å bare si at det trådløse nettet gjør så ikke man får koblet til mediaserveren gir inntrykk av at du har noe som ikke er kompatibelt med nettverket e.l. og det er feil.

Å Slå av DHCP vil neppe løse noe problem hvis du ikke samtidig setter bredbåndsrouteren i bridge-modus, OG flytter kablen til trådløs-routeren. Jeg tviler sterkt på at en trådløsrouter deler ut IP-adresser via DHCP på både WAN siden og LAN siden.

Min "tolkning" ;) er: Trådløse nett er noe prakk og herk og diverse support-forum hadde vært halvparten så fulle hvis folk flest brukte kablet nett istedet. :p

Lenke til kommentar

sette i bridge modus, som på dlinken min består i å strekke en kabel fra modem/router til dlink routeren og plugge den i en av nettverksportene istedet for WAN porten.

jeg sier ikke det er så enkelt som å trykke på en knapp å fikse et problem som vi snakker om, men at det går vis man vil, og da vil det mest sannsynlig løse problemet også(ja med mindre det er en brannmur som sperrer).

Så uttalelsen "nei når du bruker wlan så funker det ikke, bruk kabel" er feil. att kabel er anbefalt er en annen ting.

støtter support uttalelsen forresten.

og egentlig er det en uting å bruke wlan på stasjonær maskinvare.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det IKKE fungere med trådløst... Jeg sier at det FUNGERER med kabel.

det skyldes nok måten routeren behandler tilkoblinger via trådløst på.. evt hvordan ps3mediaserver opererer gjennom den tilkoblingen på pcen, men det tviler jeg på.

En trenger ikke forskning, det holder at han putter i nettverkskabel, for da dukker programmet opp med en gang uansett hvor mye problemer han har via trådløsen..

Såfremt han ikke kjører en sær firewall på pcen som ikke åpnes automatisk for ps3mediaserver slik som windows firewall gjør.

Ved tilkoblingsproblemer ved bruk av WLAN er det i 95% av tilfellene UTELUKKENDE det faktum at en kobler til via WLAN og ikke vanlig ethernet som er problemet.. det har blant annet denne tråden vist sikkert 20 ganger, og egen erfaring går på akkurat det samme.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...