deathshot Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Lurer på om man går opp i vekt eller blir feitere av å svelge sin egen spytt? Man for jo lxsm væske i seg da.. Takker På Forhånd Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Kroppen produserer mellom 1-2 liter spytt hvert eneste døgn og det er veldig viktig i forbindelse med fordøyelsen. Hvis vi tenker oss at du lever til du er 80 år og produserer i gjennomsnitt 1.5l spytt hvert eneste døgn vil det bli noe sånt som 43800 liter spytt i løpet av hele livet. Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Hmm, men det jeg lurte på var om man gikk opp i vekt, eller ble feitere ? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg finner det veldig tvilsomt. Man blir ikke feit av drikke med mindre det er brus, melk eller lingnede. Lenke til kommentar
hean Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hmm, men det jeg lurte på var om man gikk opp i vekt, eller ble feitere ? Hemmeligheten her er vel at spytt kommer fra kroppen selv og man går ikke opp i vekt av å svelge sitt eget spytt, det vil jo kun bli resirkulering. En annen sak er å spørre om man går ned i vekt UTEN å svelge sitt eget spytt, da synes jeg spørsmålet blir vinklet på en mer rett måte men er samme problemstilling. Går man rundt og spytter hele tiden er det jo ingen tvil i at man blir kvitt kalorier men hvor mye det aner jeg ikke. Spytter man kontinuerlig hele tiden mister man mye veske som må erstatter, drikker man da brus eller annen drikk med mer kalorier enn spytt vil man jo få en negativ effekt. Uansett tror jeg ikke det er mye kalorier i spytt man vil nok tjene mer på å spise en frukt ekstra per dag. Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Hmm, men det jeg lurte på var om man gikk opp i vekt, eller ble feitere ? Hemmeligheten her er vel at spytt kommer fra kroppen selv og man går ikke opp i vekt av å svelge sitt eget spytt, det vil jo kun bli resirkulering. En annen sak er å spørre om man går ned i vekt UTEN å svelge sitt eget spytt, da synes jeg spørsmålet blir vinklet på en mer rett måte men er samme problemstilling. Går man rundt og spytter hele tiden er det jo ingen tvil i at man blir kvitt kalorier men hvor mye det aner jeg ikke. Spytter man kontinuerlig hele tiden mister man mye veske som må erstatter, drikker man da brus eller annen drikk med mer kalorier enn spytt vil man jo få en negativ effekt. Uansett tror jeg ikke det er mye kalorier i spytt man vil nok tjene mer på å spise en frukt ekstra per dag. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå