Runningback Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hei, nå har jeg sendt inn min kjære laptop Acer Aspire 5920g til spaceworld to ganger fordi det er en feil i kjølevifta til CPU tror jeg. Det var problemet begge gangene. Jeg sendte den inn sist på starten av november, å har enda ikke fått den tilbake, å beggyner å bli lei av å vente, er avhengig av å ha en laptop som funker også. Så kan jeg heve kjøpet og få penge tilbake eller noe lignende?, evt få et produkt til samme pris? Hilsen Sindre Endret 3. januar 2009 av Berserk II Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Er det ikke sånn at om du blir uten "tingen" i over en uke har du krav på en "ting" du låner til de er ferdige å fiksen den? Jeg hadde rett. Forbrukerkjøpsloven §30 3.ledd. Vilkåret står i andre setning der. Om du er avhengig av dataen bør du si det til de så den kan sende deg en erstatningsgjenstand. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Er det ikke sånn at om du blir uten "tingen" i over en uke har du krav på en "ting" du låner til de er ferdige å fiksen den? Jeg hadde rett. Forbrukerkjøpsloven §30 3.ledd. Vilkåret står i andre setning der. Om du er avhengig av dataen bør du si det til de så den kan sende deg en erstatningsgjenstand. Hvorfor har ikke spaceworld nevnt noe om dette, har jo fortalt dem flere ganger at jeg er avhengig av laptopen. På mandag drar jeg igjen å krever en låne PC, takk. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Bare hyggelig. Si ifra hvordan det går og hva de sier. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Ja skal gjøre det. Hvet du reglene om når jeg kan heve kjøpet? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Glemte å spør. Da du kjøpte varen, var det som ledd i næringsvirksomhet? Om du gjorde det, gjelder kjøpsloven. Da er det litt andre regler som gjelder. Som f.eks erstatningsgjenstand gjelder ikke da. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Glemte å spør. Da du kjøpte varen, var det som ledd i næringsvirksomhet? Om du gjorde det, gjelder kjøpsloven. Da er det litt andre regler som gjelder. Som f.eks erstatningsgjenstand gjelder ikke da. ehm, ledd i næringsvirksomhet?, hvordan da mener du? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Skal laptopen brukes hovedsakelig privat er det et forbrukerkjøp og forbrukerkjøpsloven gjelder. Skal den benyttes for det meste i jobbsammenheng er det et næringskjøp og kjøpsloven gjelder. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 er privat ja, trenger den for skole. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Noen som vet reglene på å få ny vare eller pengene tilabke? evt heve kjøpet? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det må være samme feil 3ganger før du får pengene tilbake eller anna PC. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det må være samme feil 3ganger før du får pengene tilbake eller anna PC. Altså neste gang samme feilen skjer jfr forbrukerkjøpsloven §30 2.ledd. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Oh, håper egentlig det skjer. Har hatt så mye feil med laptoppen. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 De mente det ikke var noe vits i låne meg en låne pc fordi laptoppen min kommer tilbake denne uka Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hva som er vits eller ikke spiller ikke noen rolle, har du krav på en PC, så skal du få en PC, plutselig er uka gått, og du står der fortsatt uten PC. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Får håpe den er kommet og fikset iløpet av uka da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå