Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpnet port som ikke er åpnet. Thomson ST546i V6 \ D-Link 655

Anbefalte innlegg

Hei

Vet det er mange som spør om dette her inne her men jeg må bare spørre jeg og. Lest på di andre innleggene men det står ingenting der jeg egentlig ikke har prøvd.

Aldri hatt problemer med og åpne porter på modem\router, men disse to her gir jeg nå opp.

Modemet er: Thomson ST546i V6

Routeren er: D-Link DIR-655

Vært inne på modemet og åpnet opp portene der, samme har jeg gjort på D-Linken. Brannmur på modemet er slått av, og brannmuren i win er i orden. Jeg bruker utorrent og får den fine grønne haka, som indikerer att alt er åpnet, men hvis jeg får den til og sjekke får jeg att det ikke er åpnet. Har en 22mbit\1mbit linje, og klarer og få til vanlig 60kb\s ned og 100kb\s opp. På en god dag har jeg vært oppe i 1.4mb\s ned og 100kb\s opp. Men det varierer noe voldsomt. Noen som har noen forklaring på dette her? For jeg holder snart på og bli gal :hrm:

\\Dalern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lønner seg å forenkle problemet med å koble fra routeren og kun teste routermodemet.

ST546i kan være litt problematisk med enkelte firmwarer og løsningen kan være å forwarde port med Telnet (DOSvindu: TELNET "ipadresse til router").

Variable nedlastingshastigheter i bittorrent er normalt, men løs problemet med åpen port så vil du hvertfall få kontakt med de andre som deler.

En fin side er http://canyouseeme.org der kan du sjekke porten. Bare pass på at programmet også er i gang når du tester.

Lenke til kommentar
Det lønner seg å forenkle problemet med å koble fra routeren og kun teste routermodemet.

ST546i kan være litt problematisk med enkelte firmwarer og løsningen kan være å forwarde port med Telnet (DOSvindu: TELNET "ipadresse til router").

Variable nedlastingshastigheter i bittorrent er normalt, men løs problemet med åpen port så vil du hvertfall få kontakt med de andre som deler.

En fin side er http://canyouseeme.org der kan du sjekke porten. Bare pass på at programmet også er i gang når du tester.

Det som er rart. Kobler jeg fra routeren og bare bruker modem er fortsatt porten åpnet i følge programmet, men tester jeg f.eks på adressen du ga meg får jeg att det ikke er åpnet. At det varierer litt på hastigheten skjønner jeg, men forskjellen fra 60kb\s og 1,4mb\s er en stor forskjell :p

Modemet er ikke verdt boksen den kom i engang. Skal prøve litt mer i morra med detta modemet. Restarte hele skiten, se om jeg kan få lagt inn noe ny firmware, og prøve og åpne porter igjen. Men gjort det en del ganger nå, derfor fustrasjonen :thumbdown:

Takk for svar, setter pris på alle forslag som kommer inn jeg så!

\\Dalern

Lenke til kommentar
Det greieste er ofte å sette routermodemet i bridge. Da slipper du å åpne porter i det og kan konsentrere deg om DIR-655 som er rett frem på portforwarding.

Hvis din ISP bruker PPPoE så må du i såfall sette opp DIR-655 i PPPoE med passord og bruker.

Tror ikke det er noe brukernavn og passord i det heletatt etter det jeg kan finne på modemet hvertfall. Fikk ett annet modem i går, da er det litt opp og ned med om porten er oppe eller ikke. Får prøve ett modem til. Nødt til og få dette her stabilt snart. hehe

\\Dalern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...