Gå til innhold

sony bravia med mpeg-2 digital tv

Anbefalte innlegg

hei:)

Endelig har jeg fått meg flatskjerm, en sony bravia KDL32L4000K med integrert digital tv som går på mpeg-2 men viss jeg søker opp kanaler skulle jeg fått inn nrk kanalene som er gratis på alle digitale bokser men jeg får ingenting.

er det mulig og få digital tv i det hele tatt på den integrerte digitale boksen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Sony Bravia KDL32L4000K til kr 3.995,- på Elkjøp?

Denne TV'n er ikke laget for norsk bakkenett. Det norske bakkenettet bruker mpeg4-komprimering, digitalmottakeren i din TV er laget for mpeg2. Og bare bakkenett (DVB-T) og ikke kabel (DVB-C). Tekniske spesifikasjoner finner du her.

Du kan bruke den innebygde digitalmottakeren til å motta svensk bakkenett hvis du bor sånn til. For NRK og andre kanaler i det norske bakkenettet må du ha en RiksTV-godkjent mottakerboks eller TV.

Edit: Det er korrekt med den CAM'en du viser til. Denne må man ha dersom man skal få inn de kodede kanalene i det norske bakkenettet ved bruk av en av TV'ene jeg linket til. Men altså ikke på den TV'n du har kjøpt deg.

Mvh

Brumlebass :cool:

Endret av brumlebass1
Lenke til kommentar
på riks TV sine sider sier de de både sender mpeg-2 og mpeg-4.

Sorry mac, men du tar dessverre feil. Riks-TV sender ikke noe i MPEG-2, og kommer ikke til å gjøre det heller. Hvor har du lest det? Det eneste jeg fant var dette: "Det finnes flere versjoner av dette komprimeringsformatet. RiksTV vil benytte det mest avanserte og fremtidsrettede, MPEG-4. I Sverige benyttes MPEG-2." (ordliste)

Mulig du har misforstått fordi alle de såkalte "Riks-TV-boksene" også kan dekode MPEG-2 i tillegg til MPEG-4?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...