aleks558 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 hei:) Endelig har jeg fått meg flatskjerm, en sony bravia KDL32L4000K med integrert digital tv som går på mpeg-2 men viss jeg søker opp kanaler skulle jeg fått inn nrk kanalene som er gratis på alle digitale bokser men jeg får ingenting. er det mulig og få digital tv i det hele tatt på den integrerte digitale boksen? Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Riks TV CAM vet ikke hva dette helt er, men kan den kanskje funke med min tv? Lenke til kommentar
brumlebass1 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hallo! Sony Bravia KDL32L4000K til kr 3.995,- på Elkjøp? Denne TV'n er ikke laget for norsk bakkenett. Det norske bakkenettet bruker mpeg4-komprimering, digitalmottakeren i din TV er laget for mpeg2. Og bare bakkenett (DVB-T) og ikke kabel (DVB-C). Tekniske spesifikasjoner finner du her. Du kan bruke den innebygde digitalmottakeren til å motta svensk bakkenett hvis du bor sånn til. For NRK og andre kanaler i det norske bakkenettet må du ha en RiksTV-godkjent mottakerboks eller TV. Edit: Det er korrekt med den CAM'en du viser til. Denne må man ha dersom man skal få inn de kodede kanalene i det norske bakkenettet ved bruk av en av TV'ene jeg linket til. Men altså ikke på den TV'n du har kjøpt deg. Mvh Brumlebass Endret 3. januar 2009 av brumlebass1 Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 på riks TV sine sider sier de de både sender mpeg-2 og mpeg-4. fant og utav att den CAM'en støtter min tv. vil prøve og ungå den ***** boksen, tar mye plass og er stygg, hehe Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 på riks TV sine sider sier de de både sender mpeg-2 og mpeg-4. Sorry mac, men du tar dessverre feil. Riks-TV sender ikke noe i MPEG-2, og kommer ikke til å gjøre det heller. Hvor har du lest det? Det eneste jeg fant var dette: "Det finnes flere versjoner av dette komprimeringsformatet. RiksTV vil benytte det mest avanserte og fremtidsrettede, MPEG-4. I Sverige benyttes MPEG-2." (ordliste) Mulig du har misforstått fordi alle de såkalte "Riks-TV-boksene" også kan dekode MPEG-2 i tillegg til MPEG-4? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå