Gå til innhold

Spm. om teleobj. kan erstatte makroobj.?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe et 75-300mm objektiv, men har også vurdert å kjøpe tamron 90 mm i tillegg. Man kan ikke få bra makro med 70-300mm objektiv vel?

I så fall er det jo ikke vits å kjøpe 90mm i tillegg. (det er jo 1:1, mens det andre er 1:2)

Endret av minien_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et slikt tele-zoom/macro objektiv. For å si det slik: Kjøp macroen, du. Og vent med telen til du får råd til et som er bedre ;)

 

Tom

 

ja, problemet er bare: jeg er tenåring og kommer ikke til å ha råd til et objektiv til 10.000 til før jeg får meg jobb (som det sikkert er et par år til, da jeg forsatt går på ungdomskole). Jeg skal kjøpe macroen, men har råd til det tele-objektivet i tillegg også.

Men er det så dårlig at det ikke er vits å kjøpe det?

Lenke til kommentar

Det er klart at som tenåring, så er budsjettet begrenset. Men det som jeg synes er problemt med de enkelste 70-300mm zoomene, er at de blir litt for enkle. Det som Sony verdenen mangler, er et objektiv tilsvarene Canon EF-S 50-250mm IS og Nikons 55-200mm VR. Det er rimelige tele-zoomer med grei ytelse.

 

Hvilket objektiv er du ser spesifikt på ? Tamron 70-300mm, Sigma 70-300mm eller Sony 75-300mm ?

 

Tom

Lenke til kommentar
ja, problemet er bare: jeg er tenåring og kommer ikke til å ha råd til et objektiv til 10.000 til før jeg får meg jobb (som det sikkert er et par år til, da jeg forsatt går på ungdomskole).

Jeg går i 9. klasse og er 14 år.

Jeg begynte å jobbe når jeg var 13 år, i fjor tjente jeg i overkant av 60 000 kr (bare for å gi deg et lite blikk på lønn).

 

Jeg har ekstremt god timeslønn til alderen da.

 

Men så er det slik at halvparten i min klasse har jobb nå, for vi bor i en bygd der det er mye næringsliv :)

 

Det er ikke umulig :innocent:

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...