Gå til innhold

Asus EEE 1000H duger ikke til video?

Hanzo

Anbefalte innlegg

Okay, kjøpte meg en sånn rett før julen, tenkte den var grei å ta med på ferie for å titte litt på video på flyturen, hotellet etc.

Heiv over noen filmer nå, men dritten hoster jo blod når videoen begynner å flimre over skjermen. Okay, så er det ikke noe råskinn, men herregud da, en Ipod eller Creative Vision takler jo samme filmen uten problem...

Har prøvd med VLC og mediaplayer, begge deler sliter med å gi noe særlig flytt. Er det maskinen som ikke klarer å lever nok, eller skjermen som rett og slett ikke duger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okay, kjøpte meg en sånn rett før julen, tenkte den var grei å ta med på ferie for å titte litt på video på flyturen, hotellet etc.

Heiv over noen filmer nå, men dritten hoster jo blod når videoen begynner å flimre over skjermen. Okay, så er det ikke noe råskinn, men herregud da, en Ipod eller Creative Vision takler jo samme filmen uten problem...

Har prøvd med VLC og mediaplayer, begge deler sliter med å gi noe særlig flytt. Er det maskinen som ikke klarer å lever nok, eller skjermen som rett og slett ikke duger?

Når du laster det på en bærbar spiller vil jeg tro at det konverteres til en mye mindre oppløsning.

Likevel vil jeg tro at en Asus Eee vil kunne kjøre vanlig DivX filmer, sikker på at du ikke prøver å spille av HD video?

Lenke til kommentar

Har prøvd litt forskjellig, stort sett AVI og denslags rundt en 700MB. Det funker såpass at det går an å se, men lepper og ting som beveger seg fort hakker og hoster. En slossscene med Jet Li f.eks blir nok en herlige sørpe. Er ganske sjokka selv, forstår ikke helt hvorfor dette ikke funker bedre...

EDIT: Det er XP ja

Endret av Hanzo
Lenke til kommentar
Har prøvd litt forskjellig, stort sett AVI og denslags rundt en 700MB. Det funker såpass at det går an å se, men lepper og ting som beveger seg fort hakker og hoster. En slossscene med Jet Li f.eks blir nok en herlige sørpe. Er ganske sjokka selv, forstår ikke helt hvorfor dette ikke funker bedre...

Mystisk, siden slike filer ikke trenger mer kraft enn jeg har i fiseringen min. Høres ut som om det kan være etterslep i en meget dårlig skjerm.

Spill av film og trykk på Ctrl + Alt + Del deretter velger du fanen for ytelse.

Der ser du hvor stor prosentandel prosessoren bruker til enhver tid. Sjekk også om PC-en kan ha nedsatt ytelse på grunn av noe batterispareprogram.

Lenke til kommentar
Mystisk, siden slike filer ikke trenger mer kraft enn jeg har i fiseringen min. Høres ut som om det kan være etterslep i en meget dårlig skjerm.

Spill av film og trykk på Ctrl + Alt + Del deretter velger du fanen for ytelse.

Der ser du hvor stor prosentandel prosessoren bruker til enhver tid. Sjekk også om PC-en kan ha nedsatt ytelse på grunn av noe batterispareprogram.

Ser ut som om jeg fikk ordnet det, droppa oppløsning til 800x600, og det funka greit etter det faktisk, uavhengig av hvilken power modus jeg kjørt maskinen på :)

Lenke til kommentar

Min 904 HD kjører filmer glatt så det skal vel ikke stå på maskinvaren generelt, og din skal jo være bedre. Hvilken HD står det i maskinen din?

Lenke til kommentar
Tror heller at det er dårlige skjermkort drivere innstalert jeg.

Tror ikke videoavspilling har mye med skjermkort å gjøre desverre, i hans tilfelle er det nok prosessoren som gjør jobben.

For avspilling av HD-materiale som er en del tyngre kan man med nyere grafikkort få hjelp av grafikkprosessoren noe som kalles hardwareakselrasjon.

Lenke til kommentar

Selv kjører jeg lett h.264 720p filmer glatt som ei barnerumpe på min 1000h, bare å bruke CoreAVC og MediaPlayerClassic. Også må man selvfølgelig skru opp på nest høyeste ytelsesprofil.... DivX, Xvid etc. med "normal" bitrate (1 cd per 1t45min film) skulle uansett ikke være noe problem....

Lenke til kommentar

Ikkje noko problem i det heile tatt for meg. Var ein gang eg fekk problemer, men det var fordi den sto i batterimodus.

Har ikkje prøvd så mykje i HD, men i følge MrEspen skal jo det gå utmerket.

Eit spørsmål til dei som har 1000H: Har du prøvd å kople den til TV med VGA? Korleis blir i så fall biletkvaliteten?

Eg synest ikkje biletet på skjermen er spesielt bra, det er kornete og fargane stemmer ikkje, men kanskje det er betre når det blir kopla til ein LCD/Plasma-TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...