Gjest Guest_gjest_* Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hei! Jeg går på mercilon 28, og valgte å hoppe over placebo-tablettene og fortsatte rett på neste brett i 4 dager. Grunnet familietur. Så nå i går begynte jeg på placebo-tablettene. Var dette galt av meg?`begynner å bli litt bekymret for at mensen ikke kommer Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hvorfor er du bekymret for at mensen ikke kommer? Du har vel ikke vært i senga med noen, eller? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jo,jeg har vært i senga med noen, kjæresten min. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Slik utsetter du mensen. Fantastisk at jeg svarer i en slik tråd egentlig... Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Stiller et utgangspunkt, at du er over 12 år og under 45 år (altså kjønnsmoden) Om du mistenker at du er gravid, er det vel ganske enkel å sjekke. Endret 3. januar 2009 av HammerBro Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ja, takk. Det var svaret jeg var ute etter Jeg begynte på "mensen-pillene" som du kaller det i går, og vanligvis får jeg mensen andre dagen på disse pillene. Har enda ikke tegn til vondt i magen som jeg pleier å få Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
Right Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Mensen kan bli litt uregelmessig etter å ha utsatt den har jeg erfart, men ikke sånn kjempe plagsomt. Litt mellomblødninger, at mensen kommer litt senere osv. Ganske vanlig egentlig Enig. Bare slapp av, den kommer nok. Har selv erfart at den har variert med å komme dagen etter jeg begynte på placebo, til en dag før jeg skulle begynne på nytt brett. Lenke til kommentar
Gjest Rebecka Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg bruker samme type p-piller som deg, altså Mercilon 28. Jeg har gått på den i to år, og har utsatt mensen flere ganger. Det er ikke noe problem. Min søster har snakket med legen sin, og hun tar alltid 2-2,5 brett før hun går over på Placebopillene. Det ville nok ikke jeg gjort fordi man da ikke har 100% kontroll på dette med graviditet. Om du da blir gravid helt i begynnelsen, vil du kanskje ikke merke det skikkelig før det nærmer seg grensen for abort.. Ikke at jeg er 100% sikker på at det er det som kommer til å skje, men det er greit å ha valget (joda. Temaet er diskutert, og vi er ganske enige). Prøvde forresten å begynne med "mensenpillene" som du kaller det, en uke FØR jeg egentlig skulle. Det var ikke så lurt. Mensen kom ikke. Det kom en bitteliten dråpe en uke senere eller noe sånt, men både jeg og kjæresten ble selvfølgelig ganske nervøse. Endte med at jeg tok en test. Den var negativ. Jeg tok enda en test en uke senere, og den var også negativ, så vi pustet lettet ut hehe. Mensen kom selvfølgelig når den skulle neste gang. Kjæresten min er blitt noe panisk etter dette, og gjør alt han kan for at jeg ikke skal flytte noe mer på den der mensen, og det skjønner jeg i grunnen. Jeg skal aldri prøve å få den for tidlig en gang til. Da er det nok bedre å utsette i 2-3 uker. Det sies at man kan bruke max tre brett i strekk. Bruker man mer enn det, vil man mest sannsynlig få mellomblødninger, og det er ikke noe kjekt. Vil anbefale å ikke ta mer enn max to i strekk. Da er du helt sikker. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg