Gå til innhold

iphone 3G eller htc touch diamon.

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva synes dere er best av htc touch diamond eller iphone 3G.

Jeg har en htc touch diamond og er veldig fornøyd.

Dere vet sikkert at iphone 3G har lettere touch og er raskere enn htc touch diamond

Men er iphone bedre? Begge to er proffe og dyre smart telefoner med touch.

Men hvem er best. Hva er deres mening?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iPhone er ikke en proff smarttelefon. Den er fancy og virker bare med Apple-stuff.

At den bare funker på "Apple-stuff" er både sant og usant. Jeg har jailbreaket min men har enda ikke funnet så veldig mye annet å installere enn SwirlyMMS. Avspilling av ikke-Apple avi og mp3 går uten problemer. Neivel, den multitasker ikke, men på alle Windows Mobile-telefoner som jeg har hatt har jeg aldri hatt noe reelt behov for det. Det gjorde kun telefonen suppetreig.

Så sant du ikke har et ekstremt behov for å kunne gjøre hva du vil med telefonen, så ville jeg gått for iPhone.

Den ble tiltenkt ved å ha brukeren som det aller viktigeste, noe som fører til at alle operasjoner går sømløst og er utrolig enkle å utføre. Med Windows Mobile-telefoner får man noen gang inntrykket av at de først lagde telefonen, puttet inn all teknologien og deretter fant ut "Søren, noen skal jo bruke telefonen. Vi får bruker det OS-et vi har fra før. Det funker jo...". Dette er kanskje satt litt på spissen, men det viser realiteten.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
iPhone er ikke en proff smarttelefon. Den er fancy og virker bare med Apple-stuff. Med mindre du jailbreaker den. Hvis du vil det, er det jo greitt.

Men uansett ville jeg hatt htc-en. (Men kanskje en HTC Touch Pro)

Ja kansje htc touch pro er bedre fordi den har bedre batteri,tastatur og blits.

Men jeg har hatt htc touch diamond i ei veke nå og er veldig fornøyd.

Det blir kansje litt mye styr når du må lade hele tida men det er vert det synes jeg da.

Jeg hadde nok ikke gått for htc touch pro. Jeg synest det blir litt for mye å betale, når du får nesten det samme på diamond.

Lenke til kommentar
Så kunne du jo tatt med neste setningen i quoten også ;)
iPhone er ikke en proff smarttelefon. Den er fancy og virker bare med Apple-stuff. Med mindre du jailbreaker den.

Hva har "Apple-stuff" med MMS å gjøre? Det er det eneste jeg har sett på som mest nyttig.

Lenke til kommentar

Som sagt over her så er ikke Iphone noen fullverdig smarttelefon. Slik jeg ser det er Windowsmobiler et arbeidsverktøy, mens Iphone er mer et leketøy. Jeg har brukt Windows Mobile siden v.6 kom på markedet, og kommer til å bruke det fram til det finnes et bedre alternativ som passer for meg.

Windowstelefoner og Iphone er jo ikke rettet helt mot det samme markedet, noe som ofte fører til klager fra folk som overhodet ikke bruk for en smarttelefon, men som allikevel har kjøpt en.

Windows Mobile blir jo som en mobil utgave av XP/Vista, og man kan gjøre mye av det samme på begge platformene. Jeg syns det er veldig kjekt og kunne kjøre flere applikasjoner samtidig, og enkelt kunne bytte mellom disse uten og måtte lukke dem først.

Iphone er en flott telefon for de som er ute etter en enkel touchtelefon med gode multimediamuligheter, men den har store mangler som gjør at jeg aldri har vurdert å kjøpe en.

Lenke til kommentar

ja iphone er heller ikke noe jeg har tenkt å kjøpe men det er en fin å enkel mobil.

Men jeg liker htc touch diamond best fordi det er en god og en mobil som har masse funksjoner. Men det som er bra med iphonen er at det er ganske bra meny fordi du kan legge meny i flere grupper du kan liksom ha mage menyer, det er liksom bare å ha flere menyer om gangen.

Men menyen til diamond er ganske fansy og lett.

Lenke til kommentar

Det flotte men Windows Mobile er jo nettopp det at det er så konfigurertbart. Man kan fint endre på menyer i WM også, og man kan installere alternativer til TF3D slik at man unngår å rote rundt i Windowssystemet hvis man ønsker det. Veldig mye av det man kan gjøre på en pc kan man fint gjøre med en WM-telefon.

Lenke til kommentar
Det flotte men Windows Mobile er jo nettopp det at det er så konfigurertbart. Man kan fint endre på menyer i WM også, og man kan installere alternativer til TF3D slik at man unngår å rote rundt i Windowssystemet hvis man ønsker det. Veldig mye av det man kan gjøre på en pc kan man fint gjøre med en WM-telefon.

Ja det er veldig bra. Har nettopp tenkt å kjøpe sån deksel greie som gjør at du ikke riper den opp så fælt. fikk vite det av en kompis. Noen som vet hvor man kan kjøpe dette.??

Lenke til kommentar
Som sagt over her så er ikke Iphone noen fullverdig smarttelefon. Slik jeg ser det er Windowsmobiler et arbeidsverktøy, mens Iphone er mer et leketøy.

Som 'gadgetfreak', hvem kjøper en smartphone kun for å ringe med? iPhone går uansett helt fint å bruke som jobbtelefon. Faren min kjenner mange som har en (og bruker den som jobbtelefon).

Jeg har brukt Windows Mobile siden v.6 kom på markedet, og kommer til å bruke det fram til det finnes et bedre alternativ som passer for meg.

Windowstelefoner og Iphone er jo ikke rettet helt mot det samme markedet, noe som ofte fører til klager fra folk som overhodet ikke bruk for en smarttelefon, men som allikevel har kjøpt en.

Min første smartphone hadde Windows Mobile 2003 SE. På den tiden var det ikke noe som het TouchFLO eller superhydraulisk berøringsskjerm. Man fikk en telefon med et helt åpent OS. Fint for mange, men litt plagsomt i lengden for noen.

WM-telefoner og iPhone deler marked i at de begge kommer i form av smartphones og at de gir en mer 'utvidet' mobilopplevelse enn det en vanlig mobiltelefon gjør.

Det som gjør at massene kjøper iPhone er rett og slett at den akkurat er rettet for de som aldri har hatt en smartphone før og gjerne har lyst til å prøve det.

Windows Mobile blir jo som en mobil utgave av XP/Vista, og man kan gjøre mye av det samme på begge platformene.

For å sammenligne Windows Mobile med desktop OS: La oss si at TouchFLO kan sammenlignes med Windows Vista, men at kjernen heller er Windows 2000. ;)

Fakta: Om en telefon henger out-of-the-box er det noe galt. En rød lampe skulle ha blinket hos Microsoft for lenge, lenge siden.

Men de har ikke gjort noe med det. Jeg har faktisk lest om folk som har installert WM6.1 på en skikkelig gammel Qtek/HTC-telefon og det har fungert bedre/mer stabilt enn på sin splitter nye telefon. HALLO?

Når jeg hadde en WM-telefon kunne man ikke bare 'dra' apps rett over fra sin stasjonære til telefonen. Applikasjonen måtte være laget for den, noe som gjorde utvalget bittelitt begrenset.

Hvordan det er akkurat nå vet jeg ikke. Om man har en touchtelefon med WM6.1 i dag drukner man sikkert i apps.

Man kan selvfølgelig gjøre mye av det samme på begge plattformene, men ærlig talt, hvor "stort" er egentlig bruksområdet til en mobiltelefon? Det er ikke akkurat sånn at jeg kunne tenke meg å redigere et Excel-ark på telefonen i stedet (jeg har iPhone "hehe", så kan ikke uansett men har jeg behov? Nei, men det har faktisk kommet en applikasjon som gjør det mulig) for på hovedmaskina.

Mitt bruk har aldri gått over musikk- og filmavspilling, filoverføring, diverse spilling/leking med apps og Internett-surfing på senga.

Jeg syns det er veldig kjekt og kunne kjøre flere applikasjoner samtidig, og enkelt kunne bytte mellom disse uten og måtte lukke dem først.

Det er veldig kjekt å kunne kjøre flere apps samtidig, men om det gjør telefonen skikkelig treig ser jeg aldri poenget (Touch HD har visstnok grei hardware og gjør opplevelsen rimelig bra, men har fortsatt lest om folk som opplever heng).

Jeg har eid smartphone i mange år nå og har aldri sett behovet. Det eneste er at jeg kunne tenke meg å høre på musikk mens jeg surfer.

På forumet her så har jeg lest et par ganger om noen som ønsker å "skru av" multitaskinga si på telefonen, så hvor er behovet da egentlig?

Min iPhone kan ikke multitaske, men tror dere virkelig at Apple ikke vurderte det før de la ut telefonen på markedet?

Iphone er en flott telefon for de som er ute etter en enkel touchtelefon med gode multimediamuligheter, men den har store mangler som gjør at jeg aldri har vurdert å kjøpe en.

Hver gang jeg leser anti-iPhone posts så kommer nesten alltid det samme fram: "Den har store mangler" eller "Jeg kan ikke gjøre X eller Y".

Eksempel: Man kan ikke overføre filer via bluetooth. Neivel, noen bruker kanskje det av og til, men i min sitasjon så får jeg nå heller overføre via mail, FTP, SSH eller iPhoneBrowser.

MMS? Har aldri sendt en. Har uansett jailbreaka og lagt inn SwirlyMMS. Flash? Enig. Dette er en mangel som bare er latterlig av Apple å stenge/lukke ute.

Copy/paste? Igjen, en dum ting men det er ekstremt sjelden jeg har trengt det.

Det som kanskje er mest restriktivt/dårlig med iPhone er nazi-kontrollen av apps på App Store. Helt enig, det er faen meg latterlig at Opera ikke ble (blir?) godkjent fordi "en browser var allerede på plass/tilgjengelig".

Savnet av Opera merkes. Muligheten for å faktisk overføre filer tilbake fra iPhone -> PC er også retarded. Det er ikke vanskelig å finne feil ved telefonen, men jeg syntes at alt det som er bra med den veier opp.

Det er kjempeflott at den er så konfigurererbar. Spørsmålet er bare hvor mye tid man egentlig har lyst til å bruke for å få telefonen 'just right'. Å installere nytt ROM én gang i uka er ikke kult.

Jeg brukte lang tid for å få en "today screen" på min S710 som jeg likte. Måtte faktisk betale en liten slump penger for å få den applikasjonen jeg hadde behov for.

Ja det er veldig bra. Har nettopp tenkt å kjøpe sån deksel greie som gjør at du ikke riper den opp så fælt. fikk vite det av en kompis. Noen som vet hvor man kan kjøpe dette.??

OT: Jeg skal i protest mot det alle sier, bevise at det går ann å eie en ripeløs iPhone/smartphone uten å ha et stygt deksel/oppbevaringssokk/lomme

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Som 'gadgetfreak', hvem kjøper en smartphone kun for å ringe med? iPhone går uansett helt fint å bruke som jobbtelefon. Faren min kjenner mange som har en (og bruker den som jobbtelefon).

Iphone kan fint brukes som jobbtelefon i likhet med mange andre mobiltelefoner. Det kommer jo helt an på hva man jobber med og hva man trenger mobilen til. Som et skikkelig arbeidsverktøy er Windows Mobile mye bedre enn Iphone.

Min første smartphone hadde Windows Mobile 2003 SE. På den tiden var det ikke noe som het TouchFLO eller superhydraulisk berøringsskjerm. Man fikk en telefon med et helt åpent OS. Fint for mange, men litt plagsomt i lengden for noen.

WM-telefoner og iPhone deler marked i at de begge kommer i form av smartphones og at de gir en mer 'utvidet' mobilopplevelse enn det en vanlig mobiltelefon gjør.

Det som gjør at massene kjøper iPhone er rett og slett at den akkurat er rettet for de som aldri har hatt en smartphone før og gjerne har lyst til å prøve det.

Hva gjør Iphone til en smarttelefon? Den må i de fleste tilfelles synkroniseres med Itunes, Apple kontrollerer hvilke programmer som er tillatt og ikke i Appstore, den har en god del mangler i forhold til smarttelefoner mtp synkroniseringsmuligheter, filbehandling etc. Alt i alt er Iphone mer en tradisjonell mobiltelefon med trykkskjerm med litt utvidede muligheter hva angår å installere av programmer enn en smarttelefon.

For å sammenligne Windows Mobile med desktop OS: La oss si at TouchFLO kan sammenlignes med Windows Vista, men at kjernen heller er Windows 2000. ;)

Fakta: Om en telefon henger out-of-the-box er det noe galt. En rød lampe skulle ha blinket hos Microsoft for lenge, lenge siden.

Men de har ikke gjort noe med det. Jeg har faktisk lest om folk som har installert WM6.1 på en skikkelig gammel Qtek/HTC-telefon og det har fungert bedre/mer stabilt enn på sin splitter nye telefon. HALLO?

Hvordan i all verden kan du sammenlikne Touch Flo med Vista? Touch Flo er bare et applikasjonslag som ligger oppå operativsystemet for å øke brukevennligheten. Ingen av de Wm-telefonene jeg har hatt eller prøvd har hengt ut av boksen. Jeg har lest om folk som har installert WM 6.1 på eldre smarttelefoner der det har fungert dårligere enn en splitter ny smarttelefon. HALLO?

Når jeg hadde en WM-telefon kunne man ikke bare 'dra' apps rett over fra sin stasjonære til telefonen. Applikasjonen måtte være laget for den, noe som gjorde utvalget bittelitt begrenset.

Hvordan det er akkurat nå vet jeg ikke. Om man har en touchtelefon med WM6.1 i dag drukner man sikkert i apps.

Man kan fint dra programmer over til telefonen fra en pc, for så å installere det, eller man kan installere programmer via Active Sync. Selvsagt må programmet vær laget for Windows Mobile, og ikke XP/Visa etc.

Man kan selvfølgelig gjøre mye av det samme på begge plattformene, men ærlig talt, hvor "stort" er egentlig bruksområdet til en mobiltelefon? Det er ikke akkurat sånn at jeg kunne tenke meg å redigere et Excel-ark på telefonen i stedet (jeg har iPhone "hehe", så kan ikke uansett men har jeg behov? Nei, men det har faktisk kommet en applikasjon som gjør det mulig) for på hovedmaskina.

Med en smarttelefon kan man gjøre mye av det samme som på en pc. Alt er selvsagt ikke like lettvint, men er man på farten er det jo ikke alltid så lettvint med en pc med nettilgang heller. Dermed kan mobiltelefonen være ypperlig til sendig/mottak av e-post med vedlegg, ha tilgang til arbeidsplassen eller hjemmepc'en, IP-telefoni, fjernstyring av andre enheter med mer. Medn full synkroniseringsstøtte har man sikret integritet med datamaskinen også.

Mitt bruk har aldri gått over musikk- og filmavspilling, filoverføring, diverse spilling/leking med apps og Internett-surfing på senga.

Dette kommer egentlig ganske godt frem i innlegget ditt. Dette er vel noe som kjennetegner veldig mange mobilbrukere, og da blir jo Windows Mobile ikke veldig ideelt, ettersom man ikke utnytter mulighetene i det hele tatt.

Det er veldig kjekt å kunne kjøre flere apps samtidig, men om det gjør telefonen skikkelig treig ser jeg aldri poenget (Touch HD har visstnok grei hardware og gjør opplevelsen rimelig bra, men har fortsatt lest om folk som opplever heng).

Jeg har eid smartphone i mange år nå og har aldri sett behovet. Det eneste er at jeg kunne tenke meg å høre på musikk mens jeg surfer.

På forumet her så har jeg lest et par ganger om noen som ønsker å "skru av" multitaskinga si på telefonen, så hvor er behovet da egentlig?

Min iPhone kan ikke multitaske, men tror dere virkelig at Apple ikke vurderte det før de la ut telefonen på markedet?

Noen telefoner egner seg ikke like godt som andre til multitasking, og noen program sluker i overkant store ressurser. Jeg kjører sjelden mer enn 3-4 program samtidig, og da går det greit. Jeg hadde ikke noe problem på min S710, selv om jeg merket at telefonen ble merkbart tregere. Med HD kan jeg ikke si jeg merker noen forskjell på å kjøre 4-5 programmer samtidig enn om jeg kun har ett kjørende. Jeg syns ihvertfall det er veldig kjekt å slippe å lukke nettleseren for å sende ei melding eller liknende. Deilig og kunne veksle enkelt mellom Outlook, Opera, musikkspilleren og andre programmer.

De som ikke ønsker multitasking er kanskje heller da ikke de som trenger en smarttelefon? Dette tror jeg også er en av grunnene til at Iphone ikke har det, nettopp fordi den ikke er retta direkte inn mot smarttelefonmarkedet. Jeg kan ikke helt se hva som er så negativt med multitasking. Det er jo ikke værre enn å lukke ett program dersom man vil ut av det.

Hver gang jeg leser anti-iPhone posts så kommer nesten alltid det samme fram: "Den har store mangler" eller "Jeg kan ikke gjøre X eller Y".

Eksempel: Man kan ikke overføre filer via bluetooth. Neivel, noen bruker kanskje det av og til, men i min sitasjon så får jeg nå heller overføre via mail, FTP, SSH eller iPhoneBrowser.

MMS? Har aldri sendt en. Har uansett jailbreaka og lagt inn SwirlyMMS. Flash? Enig. Dette er en mangel som bare er latterlig av Apple å stenge/lukke ute.

Copy/paste? Igjen, en dum ting men det er ekstremt sjelden jeg har trengt det.

Hver gang jeg leser Iphone-fanboys posts så kommer det samme fram: "MMS - hvem bruker det? Filoverføring via blåtann? Nei, det bruker jeg da ikke. Kamerater er bra nok, jeg er uansett ingen proff fotograf. Hadde Iphone hatt MMS, bedre filoverføringsmuligheter og andre ting er det uansett ting jeg ikke bruker."

Det som kanskje er mest restriktivt/dårlig med iPhone er nazi-kontrollen av apps på App Store. Helt enig, det er faen meg latterlig at Opera ikke ble (blir?) godkjent fordi "en browser var allerede på plass/tilgjengelig".

Savnet av Opera merkes. Muligheten for å faktisk overføre filer tilbake fra iPhone -> PC er også retarded. Det er ikke vanskelig å finne feil ved telefonen, men jeg syntes at alt det som er bra med den veier opp.

Som du sier er det helt elendig at man må cracke/hacke (om du vil) telefonen for å få helt grunnleggende funksjoner. Da mister man jo også garantien. Appstore er bra mtp å få samlet all programvare, men kontrollen til Apple er jo helt høl i hue. De tillater tullete og fjasete applikasjoner, men blokkerer skikkelige applikasjoner som konkurrerer med deres egne, som Opera.

At man i utgangspunktet må bruke Itunes til synkronisering er også lite positivt. At Itunes ikke fungerer noe bra på en Windowsmaskin er en ting, en annen er at det er fryktelig tungvint. Mye lettere og bare kunne dra filene over som om det skulle vært en ekstern lagringsenhet (som den jo egentlig er).

Jeg syns at mye av det som er bra med Iphone delvis drukner i det negative. Dette er synd, for hadde den kommet med mange av dagens mangler som blant annet MMS, fildeling etc. samt hatt bedre synkroniseringsstøtte slik at man slapp og bruke Itunes, og vært åpen for ikke-godkjente programmer slik at man slapp å jailbreake den, hadde telefonen i mine øyne vært mye bedre.

Det er kjempeflott at den er så konfigurererbar. Spørsmålet er bare hvor mye tid man egentlig har lyst til å bruke for å få telefonen 'just right'. Å installere nytt ROM én gang i uka er ikke kult.

Jeg brukte lang tid for å få en "today screen" på min S710 som jeg likte. Måtte faktisk betale en liten slump penger for å få den applikasjonen jeg hadde behov for.

Siden jeg ikke har noen erfaringen med WM utaver før 6.0 kan jeg ikke uttale meg om det, men modellene med WM 6 har ihvertfall kommet så de kan brukes rett ut av boksen. Noen modeller har hatt litt treghetsproblemer, men det har kommet enkle måter for å få fikset dette på. Man slipper å knote med oppsett av e-post, wap og mms slik man må på tradisjonelle mobiltelefoner.

Jeg veit ikke hva du mener med å måtte installere nytt ROM èn gang i uka, siden vanlige brukere ikke har for vane eller antakelig ikke klarer å bytte ut (EEP)ROM'en fra telefonen. (Joda, jeg skjønte nok at det var firmwaren/operativsystemet du mente :p )

Lenke til kommentar
Jeg veit ikke hva du mener med å måtte installere nytt ROM èn gang i uka, siden vanlige brukere ikke har for vane eller antakelig ikke klarer å bytte ut (EEP)ROM'en fra telefonen. (Joda, jeg skjønte nok at det var firmwaren/operativsystemet du mente :p )

Har du installert ny ROM på din da? Så vidt meg bekjent har du da heller ingen support hos HTC lenger.

Dette kommer egentlig ganske godt frem i innlegget ditt. Dette er vel noe som kjennetegner veldig mange mobilbrukere, og da blir jo Windows Mobile ikke veldig ideelt, ettersom man ikke utnytter mulighetene i det hele tatt.

Ehm, hva skal man ellers bruke telefonen til?

Hver gang jeg leser Iphone-fanboys posts så kommer det samme fram: "MMS - hvem bruker det? Filoverføring via blåtann? Nei, det bruker jeg da ikke. Kamerater er bra nok, jeg er uansett ingen proff fotograf. Hadde Iphone hatt MMS, bedre filoverføringsmuligheter og andre ting er det uansett ting jeg ikke bruker."

Du kan kalle meg mye men iPhone-fanboy er jeg nok ikke. Er fanboy av ting som funker som det skal, uten at jeg må modde livsskiten ut av det for at det skal funke skikkelig. Forestill deg en HTC-telefon uten TouchFLO så skjønner du hva jeg mener. TouchFLO er forøvrig en heller dårlig kopi av du-vet-hva.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Har du installert ny ROM på din da? Så vidt meg bekjent har du da heller ingen support hos HTC lenger.

Du mister ingen garanti eller support dersom du bytter firmware så lenge denne kommer fra HTC. Kommer den fra et annet sted så er det nok ikke sikkert man har supporten lenger nei.

Jeg har byttet til forskjllige versjoner på min S710 full vitende om at jeg kunne miste garantien. Likevel var dette noe jeg gjorde frivillig fordi jeg ville prøve 6.1 og firmware utviklet av andre. Man trenger ikke jailbreake en Windowsmobil for å få den brukbar slik som en Iphone.

Ehm, hva skal man ellers bruke telefonen til?

Nettopp. En vanlig mobil klarer de sakene der. En smarttelefon kan man bruke til så evig mye mer. Derfor er det tullball å kjøpe en smarttelefon hvis man ikke skal bruke den til annet. Dermed vil også en smarttelefon gjerne oppleves som lite lettvinn å bruke.

Du kan kalle meg mye men iPhone-fanboy er jeg nok ikke. Er fanboy av ting som funker som det skal, uten at jeg må modde livsskiten ut av det for at det skal funke skikkelig. Forestill deg en HTC-telefon uten TouchFLO så skjønner du hva jeg mener. TouchFLO er forøvrig en heller dårlig kopi av du-vet-hva.

Du insinuerer her at Iphone fungerer som den skal, allikevel må man jailbreake Iphone for å få grunnleggende funksjoner. Du har jo til og med gjort det selv sier du? Alle de smarttelefonene jeg har prøvd har fungert skikkelig uten at man har trengt å gjøre noen modifikasjoner. TouchFLO har ingenting å gjøre med om telefonen fungerer sikkelig. Jeg klarte meg fint uten TouchFLO på min S710, og kunne fint gjort det på min HD nå også. Hvorfor er TouchFLO en dårlug kopi av Iphone? TouchFLO kom på markedet før Iphone også. Da kan man jo like gjerne si Iphne er en kopi av HTC Touch fordi den har stro trykkskjerm og minimalt med taster.

Lenke til kommentar
Jeg har byttet til forskjllige versjoner på min S710 full vitende om at jeg kunne miste garantien. Likevel var dette noe jeg gjorde frivillig fordi jeg ville prøve 6.1 og firmware utviklet av andre. Man trenger ikke jailbreake en Windowsmobil for å få den brukbar slik som en Iphone.

Brukbar som i hva da? Som sagt; det eneste jeg har installert med Cydia er SwirlyMMS, men jeg sender aldri mms uansett så telefonen kunne like så greit ikke vært jailbreaka.

Nettopp. En vanlig mobil klarer de sakene der. En smarttelefon kan man bruke til så evig mye mer. Derfor er det tullball å kjøpe en smarttelefon hvis man ikke skal bruke den til annet. Dermed vil også en smarttelefon gjerne oppleves som lite lettvinn å bruke.

Og hva bruker du telefonen din til utenom dette siden du da åpenbart 'trenger' en smarttelefon? ;)

Du insinuerer her at Iphone fungerer som den skal, allikevel må man jailbreake Iphone for å få grunnleggende funksjoner. Du har jo til og med gjort det selv sier du? Alle de smarttelefonene jeg har prøvd har fungert skikkelig uten at man har trengt å gjøre noen modifikasjoner.

Vet ikke hva du mener med 'skikkelig'. Den fungerte kjempefint selv før jeg gjorde noe med den. Du gjentar dette med "grunnleggende funksjoner" mange ganger men sier aldri hva du savner (LES: hva slags funksjoner du bruker ofte/daglig).

Lenke til kommentar

Siden jeg har iPhone 3G kunne jeg aldri ha tenkt meg en HTC. Har en kompis med TyTn II som han nå har solgt for han ikke likte den. Jeg likte den heller siden jeg måtte fikse med custom ROMS for å få opp farta på den. Windows Mobile er for folk som har dedikerte behov. Er det dedikerte behovet kun epost og surfing er iPhone en mye bedre telefon for jobben. Og har du en oppegående programvareleverandør skal det visstnok være easy peasy å skrive om de bedriftsspesifikke programmene til iPhone da den har et veldig enkelt og kraftig utviklerverktøy.

Er slettes ingen fanboy da ja. iPhone har noen irriterende mangler, men ingen av den grad at de får meg til å velge den bort til fordel av Windows Mobile eller S60 plattformen.

Lenke til kommentar
Brukbar som i hva da? Som sagt; det eneste jeg har installert med Cydia er SwirlyMMS, men jeg sender aldri mms uansett så telefonen kunne like så greit ikke vært jailbreaka.

Brukbar som en mobil/smarttelefon. Det finnes andre brukere enn deg som sikkert setter pris på og kunne sende og motta mms, ta videoopptak, fildeling via blåtann osv.

Og hva bruker du telefonen din til utenom dette siden du da åpenbart 'trenger' en smarttelefon? ;)

Jeg bruker telefonen til satelittnavigering, ip-telefoni, web, Outlook og litt andre ting, i tillegg til det du nevnte. Multitasking og WLAN ser jeg også på som et must.

Vet ikke hva du mener med 'skikkelig'. Den fungerte kjempefint selv før jeg gjorde noe med den. Du gjentar dette med "grunnleggende funksjoner" mange ganger men sier aldri hva du savner (LES: hva slags funksjoner du bruker ofte/daglig).

Skikkelig: den fungerer som den skal og har det en forventer av en moderne mobiltelefon. Det Iphone mangler av grunnleggende funksjoner er blant annet mms, videoopptak, fildeling via blåtann, (FM-radio) og A2DP i forhold til en tradisjonell mobil. Skal man sammenlikne med smarttelefoner blir lista vesentlig lenger..

Lenke til kommentar
Siden jeg har iPhone 3G kunne jeg aldri ha tenkt meg en HTC. Har en kompis med TyTn II som han nå har solgt for han ikke likte den. Jeg likte den heller siden jeg måtte fikse med custom ROMS for å få opp farta på den. Windows Mobile er for folk som har dedikerte behov. Er det dedikerte behovet kun epost og surfing er iPhone en mye bedre telefon for jobben. Og har du en oppegående programvareleverandør skal det visstnok være easy peasy å skrive om de bedriftsspesifikke programmene til iPhone da den har et veldig enkelt og kraftig utviklerverktøy.

Er slettes ingen fanboy da ja. iPhone har noen irriterende mangler, men ingen av den grad at de får meg til å velge den bort til fordel av Windows Mobile eller S60 plattformen.

Nei men htc touch diamond blir vel noe ant en Htc TyTn. Menyen er jo mye fansyere på diamond. Jeg liker htc veldig gått men har prøvd begge Htc TyTn, og blei ikke så begeistret.

Det er ikke så bra touch og så bra skjerm som på Diamond. Så Jeg synest ikke TyTn er det beste fra htc.

Lenke til kommentar
Er det dedikerte behovet kun epost og surfing er iPhone en mye bedre telefon for jobben.

Nå er det vel strengt tatt ingen telefoner som er bedre på e-post og surfing enn nettopp Windowstelefoner. Men har man ikke så store krav, og ikke har bruk for noe annet en smarttelefon har å by på, så er selvfølgelig Iphone et bedre valg. Eller evnt en annen vanlig mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...