zxsonnyxz Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Nå har jeg lenge vurdert å skaffe vannkjøling til maskinen, og jeg håpet på å få litt hjelp her inne til valg av komponenter Vill helst ha et lavt støynivå, men samtidig grei ytelse til et par lapper. Har ikke helt bestemt noen prislapp.. Hadde vert fint å kjøpe fra Norsk nettbutikk, men hvis det er billigere å handle fra f.eks. USA så er det like greit. Tenkte i første omgang å vannkjøle cpu og chipset(mest sansynelig), så kansje legge til en gpu blokk senere. Hardware CPU: AMD Athlon 64 x2 6000+ 3Ghz (socket AM2) GPU: XFX 8800GTS 512mb (g92) HK: MSI SLI Platinum Kabinett Mystique 631 med vindu. Så til vannkjølinga Her trenger jeg også anbefalinger, exstra fint om noen har en ide om gode kombinasjoner En liten idé : En dobbel radiator får plass i toppen av kabinettet. Eller kansje en trippel oppå? En Swiftech MCP350 pumpe holder vel? En liten tank passer bra i et lite kabinett. Til chipset tenkte jeg på en MCW30. Så var det cpu blokk da.. (og GPU blokk) Endret 4. januar 2009 av zxsonnyxz Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei. Ser ut som du vet sånn ca hva du prater om. Værtfall mer enn de fleste MCP350 pumpe vil holde helt fint til oppsettet du tenker på å gå for. Ville dog hat en custum topp på den slik at du kan gå for 1/2" nipler. En dobbelradiator brude også holde. Men mer radiator kraft du kan få til destobedre ;D Enzotech SCW-1 Sapphire CPU Waterblock Rev A er en helt grei cpu blokk som passer din maskin og dens krav til kjøling. Enzotech SNBW-SLI Full Copper Northbridge Waterblock Rev Apasser vell litt bedre til cpublokken enn MCW30? Ikke nevneverdig forskjell på chipset blokker. I steden for en ekstra tank kan du vell kanskje få plass til denne toppen på pumpen? XSPC Acrylic Reservoir for Laing DDC Kan hjelpe deg med GPU blokk da jeg har en ek fullcover blokk for g92 liggende ubrukt. PM meg hvis du er intresert i denne. På nipel og slange siden ville jeg ha gått for enten 3/8" nipler og slanger av typen tygon 3/8"ID med 5/8"OD eller 1/2" nipler med tygon slange 7/16"ID med 11/16"OD (ID= indrediameter. OD=ytrediameter. "=tommer) Lenke til kommentar
zxsonnyxz Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 hehe Vet noen noe om støynivået på MCP350 pumpa? Må ha custom topp ja. Ang, TopRes så har jeg sett på den, og det kan gå. Kan kansje få plass til en trippel radiator men det blir bare såvidt, må kansje være utfor da.. Anbefalinger på dobbel eller trippel radiator? Når det kommer til blokker får jeg vel stole på deg, føler det er trygt De så jo ikke verst ut heller Så for meg 1/2" nipler med den 7/16"ID slangen du nevnte. Takk for god hjelp! Andre som har noen innspill? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Har selv en slik res top. Er genial. En drøm å fylle systemet og få ut luften. Støynivået på mcp350 er mindre enn en normal vifte på 1000rpm. Så lenge den ikke står dirkete mot kabinettet. Følger med for å ha i mellom. Av radiatorer ville jeg ha sett på MCR220 eller mcr320 fra swiftech. De er billige og yter kjempe bra. Er den radiator serien i dag som yter mest forhold til pris. Lenke til kommentar
zxsonnyxz Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Støyer ikke veldig da nei... Jeg var hvist på rett spor ang radiator og, var den serien jeg så på Vifter... Scythe med viftestyring? Hørt(lest) en del skryt om dem. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Har f versjonen av s-flex serien til scythe. Greier å få de helt ned på 360rpm slik her får du det så stille som du ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå