KarmaZ Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har allerede en side hvor jeg ønsker å få gjort det om til Flash, dette pga, at HTML er ganske "kjedelig", derfor lurer jeg på hvilket språk som er aktuelt? Og er egentlig Flash noe krevende utfra andre språk som PHP ol.? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Altså HTML må du ha, uansett. Men hvis du bruker Flash, trenger du ikke så mye av det. Flash er jo ikke super lett. HTML er nok det enkleste. PHP er bare litt "programmering" for å få til ikke-statiske websider. Trengs HTML her, PHP er bare i tillegg. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 En viktig ting å merke seg er at flash er clientside mens PHP er serverside (silverlight er også serverside forsåvidt) Forøvrig må jeg si at jeg hater websider som er laget utelukkende i flash Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (silverlight er også serverside forsåvidt) På hvilken måte er Silverlight server-side!!? Forøvrig må jeg si at jeg hater websider som er laget utelukkende i flash Enig. Flash-only-sider har en tendens til å skulle finne opp navigering og scrolling på nytt med elendige resultater, det er selvsagt ikke Flash sin skyld, men elendige Flash-designere. Problemet er vel at det ser ut til å gå 1 million elendige Flash-designere pr god. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) (silverlight er også serverside forsåvidt) På hvilken måte er Silverlight server-side!!? Silverlight kan generere WPF XML kode på serveren som sendes til klienten. En av de få fordelene silverlight kan ha mot flash. edit: derfor jeg sa "forsåvidt" for koden kjører jo fortsatt på klienten, men den kan bli generert av serveren. Som du sier er navigering en av de tingene som kan være fryktelig irriterende, og at sidene kan gå temmelig tregt på trege maskiner. Endret 4. januar 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
___ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har allerede en side hvor jeg ønsker å få gjort det om til Flash, dette pga, at HTML er ganske "kjedelig", derfor lurer jeg på hvilket språk som er aktuelt? Og er egentlig Flash noe krevende utfra andre språk som PHP ol.? Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår problemstilligen din. Hvis det er utfordringer du savner, kan jeg være enig i at ren HTML ikke er så veldig spennende. Men så er jo ikke HTML noe programmeringsspråk heller. men et "språk" for å definere strukturen til en webside. Ingen for-løkker der nei. Men det er da utrolig mye morsomt man kan få til med litt HTML og klientside JavaScript. The Dojo Toolkit er jo et glimrende eksempel på det. Sjekk ut http://dojotoolkit.org/demos og ta en titt selv. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå