Reacto Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hei Har nå tenkt å bygge en "gaming" pc. Lurer selvfølgelig derfor på hvilke komponenter jeg må ha for å kunne spille de råeste spillene på høy grafikk. Har sett litt på komplett sine pakkeløsninger: Denne, denne og denne. Hvilken av disse tre egner seg best til gaming? Hvis jeg velger å ikke ta noen av disse pakkene, hvilket skjermkort(og prosessor) burde jeg da velge. En ting til: Har det noe å si hvilket hovedkort du har i forhold til hvor bra ytelse du vil kunne ha på f.eks. spill? Jeg forstår at man må ha et hovedkort som alle de andre komponentene passer til, men ut i fra det, vil det være bedre å velge den dyreste modellen? Takk for alle svar. {Reactions} Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 forskjellen på hovedkort utgjør kanskje maks 2-3 fps i spill.. hovedkort som er dyre er som regel bedre egnet til klokking av cpu og slikt, men også utbyggingsmuligheter... av komplettpakkene er det nr.1 som vil vøre best tett etterfulgt av nr.2 så nr.3 Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hmm... Selv ville jeg heller bytta ut noen deler i oppsettet... Cpu->E8400 HK->P5Q Pro GPU->HD4870 Cpu kjøler -> Noctua U12P Jeg ville gjort det hvis du skulle overklokke. Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Mulig jeg går for komplett pakke 1 med 4gb ekstra ram. Burde man kjøpe lydkort i tillegg eller trengs det ikke? Endret 3. januar 2009 av Reactions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå