Gå til innhold

Er det kjedelig og trene alene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes personlig det er godt å trene en god del alene for å få et større fokus på treningen. Derimot så er det en fordel å være på et treningsstudio der du kjenner mange, Det er alltids mer arti når det er litt sosialt, fordelen med det er jo at en kan få folk til å hjelpe og presse deg, og ikke minst hvis du skal makse :)

Lenke til kommentar
så det er bra når noen kan presse deg og sikre på tunge løft.

Sånn skal man ikke trene, da har man jo ikke rom for progresjon.

For å ikke snakke om hva man gjør med nervesystemet.

 

Tja, i benk (stang) så ødelegger det hele posisjonen jeg har satt meg i dersom jeg må hekte av stanga helt selv, i tillegg er det stor belastning på skuldrene.

 

Det var også mitt svar på trådstarterens spørsmål. Foretrekker å trene alene, men til akkurat benk (stang) takler jeg ikke å trene uten av/på-hekting.

Lenke til kommentar
så det er bra når noen kan presse deg og sikre på tunge løft.

Sånn skal man ikke trene, da har man jo ikke rom for progresjon.

For å ikke snakke om hva man gjør med nervesystemet.

 

Usikker på hva du mener her. Man må jo ha noen som sikrer på tunge løft...

 

Og hvordan kan det å ha noen som presser deg være negativt? Alle trenger litt pep talk en gang i blant og noen som er flinke til det kan lett gi deg en ekstra repetisjon du ikke ville prøvd på alene.

 

Jeg trener aldri benk alene for da må jeg enten løfte mindre enn jeg kunne løftet eller færre repetisjoner enn jeg kunne løftet pga faren for å ikke klare den siste repetisjonen. Dessuten er benk generelt skummelt uten sikring.

 

Progresjon er jo å øke i belastning eller repetisjoner så skjønner ikke helt hva du mener.

 

Hva gjør det egentlig med nervesystemet å ha noen som sikrer og gir pep talk? :) Dersom det er noe negativt så er det utvilsomt noe du bør dele med resten av oss.

 

Jeg liker å trene alene med musikk fordi jeg føler musikken motiverer meg veldig, men i det siste så har jeg trent med en kompis som også er interessert i å faktisk trene og det hjelper veldig. Han kan pushe deg, hjelpe deg, sikre deg. Og man får tatt mange mageøvelser som ikke funker alene. :)

Lenke til kommentar
Usikker på hva du mener her. Man må jo ha noen som sikrer på tunge løft...

 

Det har ingen hensikt å trene den siste reppen til falure med en skrikende kompis i bakgrunnen eller noen som dytter i armene dine.

 

Man stopper med en gang man merker det begynner å gå langsommere tar en 10sek pause og fullfører settet.

 

Det kalles Myoreps

 

Trene til absolutt utmattelse kjører nervesystemet så hardt at du ikke henter deg inn til neste trening og dermed påvirker det hele uken.

 

Består hele økten av så tunge vekter er det på tide å ta en deloading og begynne på uke 1 igjen uansett program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...