Gå til innhold

Er det kjedelig og trene alene?


Anbefalte innlegg

Trener mest fotball egentlig, men har nå tenkt på å begynne å trene mye mer, både fotball og styrke og kondis liksom. men synes det er greiest å trene alene utenom fotballen, men man må alltid ha musikk til da! ellers kan det bli litt ensomt :p

 

Lurer på en ting, jeg har tenkt å skifte til å bli en litt annen og sunnere person nå som trener mye. Er det bra å trene hver dag, hver uke. og ta seg fri i helgene? tenkte på det. sitter altfor mye på pc igrunn syns jeg, men det kan jo jeg få tid til i helgen å, med mindre jeg har mye lekser. og btw, begynner i det små da. Hvor mange armhevninger er nødvendig å ta hver dag. Har tenkt å pumpe jern, å bli sterk. er en liten svekling nå igrunn, hehe.. Trener bare hjemme nå, mulig jeg begynner på treningstudio visst nødvendig. har forleby mange trenings ting hjemme nå som jeg kan bruke.

Å hvor mange timer i uken er det nødvendig å trene? Har i tillegg fotballtrening to dager og kampdag en dag, akkurat nå er det fri da, men vi begynner nok på an igjen snart. Har alikevell tenkt å trene de dagene det ikke er fotball. og da kan jeg trene i helg også visst nødvendig.

 

Håper på noen gode svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trener fast med 2 kamerater og da har vi et program som vi følger. Tar litt lengre tid, visst en må vente på tur osv, men det er kjekt samtidig.

 

Når jeg begynnte å trene så trente jeg aleine med musikk, men ble fort lei. Syns det er gøyere å ha noen å preike med samtidig som en trener :)

Lenke til kommentar

Alene FTW :)

 

Med andre har det lett for å bli for mye snakking, og sosialisering kan man ta andre steder. I gymmet er det blodig alvor :) Ja, det er greit å ha noen til å passe teknikken, men er man bevisst på hvordan man løfter trenger man egentlig ingen til å passe på. Spotter er greit hvis man skal prøve å løfte veldig tungt, men slik jeg ser det har det ingenting for seg å laste på mer vekt enn man vet man klarer. Forced reps er noe jeg kjører yderst skjeldent, og da trenger jeg heller ingen spotter vanligvis.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva du skal trene og hvor. Hvis du for eksempel skal på et treningsstudio og trene, er det jo koselig å ha venner i nærheten å snakke med. Da øker kanskje også konkurranseinstinktet og dere utfordrer kanskje hverandre, som er med på å forbedre treningen.

Om du derimot skal ta deg en joggetur, burde det være i stille omgivelser og du burde være alene. Da klarer du lettere å konsentrere deg om treningen, og du får samtidig litt tid for deg selv. Men du må ikke glemme å ha musikk på øret da :thumbup:

 

/ UJJ

Lenke til kommentar
så det er bra når noen kan presse deg og sikre på tunge løft.

Sånn skal man ikke trene, da har man jo ikke rom for progresjon.

For å ikke snakke om hva man gjør med nervesystemet.

 

Vel, posten min ble kanskje litt dårlig formulert. Men hvis jeg f. eks trener med 55 kilo i benken, og tar 8 repitisjoner og 3 sett vil jeg normalt slite på det siste settet, og da kan det være greit å ha en støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...