Gå til innhold

[Løst]Bygge PC til 5000 - 6000,- | Vil dette oppsettet fungere?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt planer i et kvart års tid nå om å bygge en PC selv til rundt 5000,- (ikke mer enn 6000,-).

Har satt sammen en her:

Handleliste PC 1

Vil disse komponentene fungere sammen? Er Strømforsyningen for dårlig? eller for bra?

Kanskje dere her på forumet har noen forslag til oppsett?

Skal bruke PC'n til alt mulig. både spill, cubase (har et lydkort fra før som fungerer), lekser og vanlige ting. vil også ha ganske mange vinduer/programmer oppe samtidig og derfor mye minne.

Kort version: vil disse komponentene fungere sammen? link

På forhånd takk! :-)

Endret av magnusgb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du spille, har du valgt bland det svakeste skjermkortene på markedet...

og kan ikke si min erfaring med Geil er bra... er heller ikke mange som fører det kontra corsair eller kingston... hadde nok bytta der... kanskje også tatt corsair 5502 psu.. bare for å ha ekstra å gå på... siden denne har muligheten til å bli litt mer gamer

Lenke til kommentar
skal du spille, har du valgt bland det svakeste skjermkortene på markedet...

og kan ikke si min erfaring med Geil er bra... er heller ikke mange som fører det kontra corsair eller kingston... hadde nok bytta der... kanskje også tatt corsair 5502 psu.. bare for å ha ekstra å gå på... siden denne har muligheten til å bli litt mer gamer

Takk for tipset! kan du komme med et forslag til et bedre skjermkort? ser ikke forskjellen på dem jeg. (klarer meg med én DVI utgang). Det med minne... kan du finne 4GB minne som kan erstatte det minne jeg har fra før? :)

Lenke til kommentar

denne ramen: https://prisguiden.no/product.php?productId=88950

eller denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=92824

nr.2 er litt mer hardcore, mens nr.1 er sånn ca som geil sin

av skjermkort må det bli enten et nvidia geforce 9600GT 512MB eller ati radeon hd4830 512MB... holder en finger på hd4830

men da hadde jeg nok også tatt corsair 550w... bare for å ha bedre muligheter til upgrade seinere

Lenke til kommentar

okei. går for den øverste ramen, men på skjermkort er jeg usikker... hva er forskjellen på alle disse skjermkortene? utseende, kvalitet, pris eller hva? :S men takk vesleengen

edit: oops! glemte helt dette ATI kortet. vil gjerne ha det som er billigst av dem. er det dette jeg bør gå for?

Endret av magnusgb
Lenke til kommentar

OK. skjermen støtter ikke mer enn 1680x1050 så problemet der er "poff" :)

Egentlig spiller jeg mest Counter-Strike 1.6 og NFS Most Wanted så skjermkortet trenger ikke være så veldig bra. noen ganger noen her som spiller Sims 2 da.

EDIT: jeg er helt på jordet! jeg spiller jo ship simulator men pc'n min er ikke bra nok så det lagger og jeg gidder ikke å spille. men satser på HD4850 da. har oppdatert handleliste. fjernet Optisk brenner/DVD har en hjemme.

Endret av magnusgb
Lenke til kommentar

OI :O dette er ikke det samme som dette! er det en feil?

edit: så ikke inlegget ditt. greia var at jeg vil bygge selv, men jeg for se om jeg skal bygge noe betydeligere mindre. eller ikke noe i det hele tatt, men takk for alle svar. dere var til stor hjelp. :)

Endret av magnusgb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...