nordin Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Når jeg har satt sammen delene til den nye pcen, er det da bare til å installere et operativ system så funker pcen som den skal? Har lest en del på dette forumet og har blitt ganske forvirret ettersom dere snakker om mye jeg ikke har peiling på. Drivere feks? Hvordan får jeg to harddisker (C/D) ? Velger jeg dette under installeringen eller? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Etter å ha plugget i ALT som trengs, er det bare å installere OS også fuker det. Det å lage to partisjoner (C, D, E osv) velges under installasjon hvis man har WinXP. Hvis Win98, drar du til DOS og skriover FDISK. Så lager man partisjonene (Guide på windows.no). Lenke til kommentar
nordin Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Er det noe mer enn dette som trengs? Kabinett Harddisk Skjermkort Hovedkort (med lydkort) Prosessor Vifte (+ høytalere, skjerm, mus/tastatur, kabler og annet tillegg) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Tja, strømforsyning er en fin ting Og blant tillegg bør det fines en CDROM og en diskettstasjon... Også "kabler" er vel også ekstremt viktig da. Man har IDE kabler, strømkabler, USB kabler, knapp-på-kabinett-til-hovedkort-som-skrur-på-PC-knapp... Lenke til kommentar
nordin Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Tja, strømforsyning er en fin ting Følger med på det kabinettet jeg skal kjøpe. Og blant tillegg bør det fines en CDROM og en diskettstasjon... Jepp. Også "kabler" er vel også ekstremt viktig da. Man har IDE kabler, strømkabler, USB kabler, knapp-på-kabinett-til-hovedkort-som-skrur-på-PC-knapp... Av dette har jeg bare lagt til en strømkabel til 50kr. Har to USB-kabler fra før. Hva er det andre du snakker om? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 I kabinettet ditt er det en kabel fra de knappene frempå. Den må kobles til hovedkortet, slikt at du akn skru PCen på ved å klikke på knappen. Og i tillegg til strømkabler til CDROMen og harddisken må de ha en flatkabel, eller en IDE kabel. Dette følger som regel med tiol hovedkortet da. En slik kabel kan ha opptil 2 disker. Så skal du ha mer enn EN DVD/CD ROM og harddisk, må du sjekke hvor mange slike kabler det følger med til hovedkortet. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Godt du sier i fra. Tar sjansen på at disse kablene følger med hovedkortet. Skal uansett bare ha èn DVD/CD-ROM og èn harddisk. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 er ikke altid like lurt å ha begge på en kabel så kjøp en ekstra (fikk to stk med mitt hk ) håper det du kaller vifte er en cpukjøler, ellers kan det være greit med minne (ram) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 En 6pack når jobben er gjort Lenke til kommentar
nordin Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 håper det du kaller vifte er en cpukjøler, ellers kan det være greit med minne (ram) Kjøler? Vifte? Hva er forskjellen? :oops: Ram må man selvsagt ha. Glemte det i farten. Skal kjøpe Twinmos PC2700 512mb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå