Data-Expert Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg fikk en C905 til jul,den er kjøpt for 5500 kr,(altså kontantkort) Jeg har nå lyst på dette abonnemente http://telenor.no/privat/mobil/abonnement/...rihet/index.jsp Hva blir pris da? Blir det 0 kr mnd? Bare prisene ikke kommer over 100 kr mnd,(kommer ann på hvor mange sms og mms jeg sender) Men det blir ikke noe ekstra kostnader? Håper på gode og raske svar! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Minimumsfakturering 49,- Men du kan jo bruke de til å ringe for liksom. Men du kan jo sjekke ut OneCall Faktura, og Tele2 Sheriff. De er gratis mnd-avgift, og du får gratis SMS og ringeminutter. Lenke til kommentar
Data-Expert Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Minimumsfakturering 49,- Men du kan jo bruke de til å ringe for liksom. Men du kan jo sjekke ut OneCall Faktura, og Tele2 Sheriff. De er gratis mnd-avgift, og du får gratis SMS og ringeminutter. Hva menes med dette da? Min C905 er da en ny telefon! Rabatten gjelder ikke MMS, innholdstjenester, datatrafikk eller roaming. Tele2 Sheriff kan man ikke bestille med ny mobiltelefon, og tjenester som Lik pris Norge-Sverige, Mobil Familie og Tvilling-SIM gjelder ikke Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Vi tar det i tråden, og ikke per PM Jeg var ikke klar over at du ville ha et abbonement som ikke innebar å låse opp telefonen. Da er det nok bare telenor-abbonement som funker ja, og da går j oselvfølgelig FriHet. Lenke til kommentar
Data-Expert Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Er det ingen andre Abonnement da? Jeg har kontantkort på min nå,jeg vil ha et billig abonnement,så ikke koster noenting i mnd. Å bare ++++ vis det følger med ringeminutter og meldinger Kom me forslag,vis dere har :s Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Altså FriHet er gratis, så lenge du ringer for 49,- mnd. Lenke til kommentar
Data-Expert Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Altså FriHet er gratis, så lenge du ringer for 49,- mnd. Vil det si at jeg har 49 kr gratise ringeminutter hver mnd? Å vis jeg sender 100 meldinger hva blir da prisen?( 0,49 * 100? ) Så kan jeg vell ha telenor fri famillie i tilleg? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Yess Altså, du har 49kr gratis du må betale for uansett. Hvis du skjønner. Minimums fakturering. Du får det ikke gratis sånn sett, men du betaler de 49kr til ringe-penger istedenfor månedsavgift. Lenke til kommentar
Data-Expert Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Yess Altså, du har 49kr gratis du må betale for uansett. Hvis du skjønner. Minimums fakturering. Du får det ikke gratis sånn sett, men du betaler de 49kr til ringe-penger istedenfor månedsavgift. Ok,nå fårstår jeg! Takk for hjelpen Ståle! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hvorfor ikke bare ringe Telenor og få låsekoden, og så bestille evnt. OneCall Faktura eller tilsvarende? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Data-Expert Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Hvorfor ikke bare ringe Telenor og få låsekoden, og så bestille evnt. OneCall Faktura eller tilsvarende? Hva mener du me låsekode? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg forsto det slik at du så etter et Telenorabonnement fordi telefonen din ble kjøpt med et Telenor kontantkort og dermed var operatørløst til Telenor. Stemmer dette? I så fall kan du ringe Telenor å få denne låsekoden slik at du kan låse opp telefonen for bruk med andre operatører. Jeg er dog litt usikker på om dette går da den ble kjøpt med kontantkort og ikke et abonnement. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det burde da gå. Men koster vel allikevell noen penger iogmed at det var et Telenor abbonement med telefonen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det burde da gå. Men koster vel allikevell noen penger iogmed at det var et Telenor abbonement med telefonen. Jeg mener å ha lest det nylig at Telenor ikke tar seg betalt for å gi ut låsekoden, mens Netcom nettopp gjør dette. Jeg ble dog litt usikker på om dette gjelder kontankort, i og med at det ikke følger med noen månedsabonnement her, noe som gjør at Telenor taper på at kjøper kan kjøpe en subsidiert telefon uten at Telenor får igjen noe for det. Dermed så tror jeg ikke dette går allikevel siden telefonen ble kjøpt med kontantkort. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Man må vel betale for å bryte kontrakten før 12mnd uansett? Det er vel det som koster penger? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Man må vel betale for å bryte kontrakten før 12mnd uansett? Det er vel det som koster penger? Det må man. Men hos Telenor koster det ikke noe å få låsekoden. En telefon kjøpt med et Telenor abonnement er jo subsidiert av Telenor, og gjennom abonnementet er man sikret inntketer i 12 mnd framover. For at Telenor ikke skal tape penger på dette må man kjøpe seg fri fra abonnementet derosm man ikke ønsker å ha dette lenger. Siden en telefon kjøpt med kontantkort ikke sikrer Telenor noen framtidig inntekt gjennom månedsavgifter etc. så tror jeg ikke de gir bort låsekoden gratis. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Stemmer på ein prikk. Lenke til kommentar
Audunss Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 "Har kunden inngått avtale med Telenor om fast avtaleperiode (bindingsavtale), påløper et gebyr hvis kunden sier opp avtalen før avtaleperiodens utløp. For forbruker blir gebyret beregnet etter gjenstående tid av avtaleperioden" Som sagt, har du en avtale med telenor, med bindingstid, så kan du ikke låse opp denne telefonen fra telenor uten å betale et beløp, men om det ikke er noen bindingstid virker det som dette bør gå fint. Ellers skal det vel gå og bytte abonnement til det du ville ha, siden du allerede er telenor kunde, og det abonementet du linket er et telenor abonement. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 "Har kunden inngått avtale med Telenor om fast avtaleperiode (bindingsavtale), påløper et gebyr hvis kunden sier opp avtalen før avtaleperiodens utløp. For forbruker blir gebyret beregnet etter gjenstående tid av avtaleperioden" Som sagt, har du en avtale med telenor, med bindingstid, så kan du ikke låse opp denne telefonen fra telenor uten å betale et beløp, men om det ikke er noen bindingstid virker det som dette bør gå fint. Du misforstår! Les det du siterer en gang til. Der står det at dersom man ønsker å bryte avtalen, altså abonnementet man har tegnet, så må man betale et gebyr. Dette har ingenting med operatørlåsen av telefonen å gjøre. Telenor taper ikke penger på telefonen dersom noen kjøper den med abonnement, men legger abonnementet til siden og bruker et annet, men betaler månedsavgiften for Telenor-abonnementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå