Lagann Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 God dag! Jeg har noen små problemer som jeg håper på å få svar på her Jeg ønsker å komme meg på nett med en XBOX 360 ved hjelp av ethernet kabel, men ruteren til vårt trådløse nettverk er litt for langt unna til å kunne trekke kabel. Men så har vi en gammel linksys ruter liggende, som jeg tenker jeg skulle få til å løse avstandsproblemet. Jeg har altså en Linksys WRG54G ruter som jeg har installert dd-wrt firmware på i håp om å få den til å kunne ta imot signaler fra "hoved" ruteren vår. Følger oppskrifter på hjemmesiden til dd-wrt for å sette den opp i "client mode". Oppskriften Men det er en del informasjon å fylle ut... Og da dukker det opp noen små ting jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Er det noen som har gjort dette før som har noen oppsett tips? Og det jeg lurer mest på er sikkerhets innstillingene... "Hoved ruteren" vår bruker WEP, som er på 13 tegn. Når jeg prøver å skrive dette inn på Linksys ruteren så får WEP kun lov til å ha 10 eller 24 tegn... Det syntes jeg er rart. Noen som vet hvorfor? (Jeg er sikker på at det er WEP, har en Nintendo Wii og PlayStation 3 som er koblet opp trådløst med WEP som sikkerthetsinnstilling.) Jeg er ekstremt takknemlig for alle gode tips. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Sjekk om 128bit WEP er et alternativ på 'hovedrouter'. dd-wrt støtter både 64bit/10Hex & 128 bit/26Hex. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Bruk heksadesimal kode og ikke generer kode automatisk for da kan det bli dårlig resultat. Som foreslått over kan du bruke 128bits wepkode. Krypteringsnøkkel kan da være 12345678901234567890abcdef som er 26 tegn hex. En annen viktig sak er at du bruker samme ip-range på begge sider av linken. Dersom routeren du skal koble deg til bruker 192.168.0.1 så må du også bruke 192.168.0.xxx på Linksys i client_bridge. Lenke til kommentar
Lagann Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Heisann. Takk for postene. Hmm... Forandre på sikkerhetsinnstillingene til hovedruteren ja. Vi hadde noen problemer med det når vi satte opp hovedruteren første gang. Tror det endte med at den WEPen vi har nå var det eneste som virket for alle. Men jeg skal ta høre om hva som ble prøvd ut av WEP '64bit' og '128bit' den gang, og om det eventuelt går ann å prøve igjen. Men hva slags WEP har vi nå da? Siden den er på 13 tegn? Heter det noe spessielt? (Hører bare om 64bit/10Hex og 128 bit/26Hex når jeg for eksempel leser på wikipedia.) Takk så mye for hjelpen. Setter fortsatt pris på alle tips jeg får her. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Det er nok 128bits kode som blir generert av 'passordet' på 13 tegn. Problemet med disse kodegeneratorene er at de ikke alltid fungerer hvis man har forskjellig fabrikat. Man bør derfor forholde seg til hexkoden direkte for da blir det likt på begge sider av radiolinken. Endret 11. januar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå