9E2 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hei, Jeg lager et lite program til å redigere tekst i VB.NET (omtrent som Notisblokk), men har et lite problem. Da jeg kom til angrefunksjonen, oppdaget at jeg kunne bruke TextBox.Undo(). Jeg har også funksjoner for å sette inn dato/tid og søk/erstatt, men problemet er at TextBox.Undo() vil virke etter dato/tid eller erstatt. Det ser altså ut som om at jeg ikke kan endre TextBox.Text uten å ødelegge for angrefunksjonen min. Først prøvde jeg å lage en egen angre-funksjon, men det blei et eneste kaos av strenger og if-then-else-utsagn. Derfor trenger jeg en enkel måte å angre tekstboksendringer som er gjort via koden. Siden jeg holder på å gå over til .NET fra VB6, godtar jeg både løsninger skrevet i .NET og VB6. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Pseudo VB6: X = Txt1.text Y = Txt1.Selstart Z = Txt1.Sellength 'masse lur kode her. Angre: Txt1.Text = X Txt1.Selstart = Y Txt1.Sellength = Z HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg prøvde løsninga med å bruke strenger til å bytte fram og tilbake, men det blei litt kaotisk. Jeg fant også ut at dette kunne kreve mye minne for store filer... Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Skriv til en tekstfil da. Mindre kaotisk enn dette blir det ikke. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå