Autodidact Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Til og med jeg som har hatt Pentax i mange år, har ikke alltid fått med med alt relevant her i verden. Er dere/noen interessert i å lage en tråd (om det ikke er en gjemt bort her på Akam allerede) som (hen)viser (til) alt det kjekke tilbehøret vi kan få tak i / vurdere å "kaste bort" penger på?! Tenke litt på f.eks. Katz Eye mattskiver, avanserte utløsere fra andre merker, Pentax sin egen 1,2x øyemusling og andre spennende ting som kanskje ikke allmenheten vet om. Ser for meg behovet for en inledningsrunde først, for å se hvor langt og i hvilke retninger vi skal strekke oss, både ang. hvilke kameramodeller vi skal ta hensyn til, og typer utstyr. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Jeg tror ikke du er noe slappere i oppfattelsen enn andre her, auto... For alt relevant er det ingen som klarer å oppfatte. Hadde jeg hatt Pentax så hadde jeg garantert hatt Katzeye. Det finnes det ingen tvil om, for utvalget av mf-optikk med K-fatning er enormt og rimelig. Jeg hadde nok i en lang periode brukt flotte, eldre fastobjektiver til portrett, og annet kritisk arbeid. Endret 3. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Hva fa1 gjør du i Pentax-tråden min din Canon-nisse?! Komme her og banne om ting som manuell og fastopptikk i "min kirke" ... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Ekstra batterier til K10D/K20D. Dette er ikke 3-4dollars ebay batterier, de er grei de også. Disse er Konica-Monolta batterier. Som nevnt er øyemuslingen med 1,2X forstørrelse meget nice. Den Passer til: *ist D/DS/DL/K100D/K110D/K100D Super/K10D/K20D/K200D Har en slik på K-m, ikke like bra på den som på K20D. Mattskive LL-80, en mattskive jeg vurderer. Legger ikke penger i katzeye når jeg ikke har MF optikk. Endret 3. januar 2009 av NorthPentax Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 En gang jeg var på internettet leste jeg at man visstnok kunne bruke en av Nikon sine øyemuslinger som alternativ til Pentax sin. Ellers har jeg veldig lyst på KatzEye. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hva fa1 gjør du i Pentax-tråden min din Canon-nisse?! Komme her og banne om ting som manuell og fastopptikk i "min kirke" ... Jeg glemte at du har for liten tiss til å bruke kompakt fastoptikk, i og med at du trenger å kompensere Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg kan vel pokker ikke for at jeg har røket en ventil i iveren ... Lenke til kommentar
Fredrik Gløckner Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Du kan vurdere en infrarød fjernkontroll, den er nyttig i mange tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå