Gå til innhold

Pentax tilbehør (innledningstråd)

Anbefalte innlegg

Til og med jeg som har hatt Pentax i mange år, har ikke alltid fått med med alt relevant her i verden.

Er dere/noen interessert i å lage en tråd (om det ikke er en gjemt bort her på Akam allerede) som (hen)viser (til) alt det kjekke tilbehøret vi kan få tak i / vurdere å "kaste bort" penger på?!

Tenke litt på f.eks. Katz Eye mattskiver, avanserte utløsere fra andre merker, Pentax sin egen 1,2x øyemusling og andre spennende ting som kanskje ikke allmenheten vet om.

Ser for meg behovet for en inledningsrunde først, for å se hvor langt og i hvilke retninger vi skal strekke oss, både ang. hvilke kameramodeller vi skal ta hensyn til, og typer utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du er noe slappere i oppfattelsen enn andre her, auto... For alt relevant er det ingen som klarer å oppfatte.

Hadde jeg hatt Pentax så hadde jeg garantert hatt Katzeye. Det finnes det ingen tvil om, for utvalget av mf-optikk med K-fatning er enormt og rimelig. Jeg hadde nok i en lang periode brukt flotte, eldre fastobjektiver til portrett, og annet kritisk arbeid.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

:rofl:

Ekstra batterier til K10D/K20D.

Dette er ikke 3-4dollars ebay batterier, de er grei de også. Disse er Konica-Monolta batterier.

Som nevnt er øyemuslingen med 1,2X forstørrelse meget nice. Den Passer til:

*ist D/DS/DL/K100D/K110D/K100D Super/K10D/K20D/K200D

Har en slik på K-m, ikke like bra på den som på K20D.

Mattskive LL-80, en mattskive jeg vurderer. Legger ikke penger i katzeye når jeg ikke har MF optikk.

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...