Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det å få noens oppmerksomhet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og dama har nettopp diskutert dette med å snakke til hverandre, og å gi hverandre oppmerksomhet.

Så det jeg lurer på, er om dere der ute i det store Norge opplever følgende:

Ola ser på tv/leser i et blad/leser på diskusjon.no

Kari: "hva skal vi ha til middag i dag, Ola?"

Ola: "hæ?"

Kari: "hva skal vi ha til middag i dag? *irritert over at Ola ikke følger med når hun snakker*

(Ola reagerer da først når han hører sitt navn nevnt)

Jeg for min del opplever slikt stadig vekk. Det vil si at jeg stiller noen et spørsmål, før jeg så sier navnet, og må gjenta det.

Er det flere som irriterer seg over dette? Dersom jeg leser eller holder på med et eller annet annet, så er det ofte at jeg sier "hæ" først når jeg hører navnet mitt, før personen som snakker til meg må gjenta alt. Fordi jeg ikke fulgte med da jeg var opptatt med noe annet. Jeg synes ikke det er morsomt å gjenta det jeg sier, men ser på det som en bagatell da jeg ikke ba om personens oppmerksomhet først.

Dette skjer ofte uansett om det er to personer i samme rom, flere personer, eller om det mye/lite støy etc.

Edit: Om mannen eller damen stiller spørsmålet til en dame eller en mann er egentlig irrelevant.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å snakke til mennesker uten å først forsikre seg om at en faktisk får oppmerksomhet er en uting. Spesielt vanlig defekt hos det svake kjønn. Det skal også være lov å si, jeg hører du snakker men jeg hører ikke etter, gi meg tid til å bli ferdig med (what ever) så skal du få min fulle oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at du mener at kvinner er det svakere kjønn?

Jeg er ganske sikker på at begge kjønn er like "defekte" når det kommer til dette. Det finnes så klart sannsynligvis unntak, da. Jeg som mann gjør det samme selv om det er lettere å si navnet først.

Det gjelder uansett om jeg snakker til mann eller dame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...