tors81 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hei, har et irriterende problem, sitter på den stasjonære som jeg føler sliter på øynene selv om det er en 42" Mistet nettet på den bærbare for et par dager siden, kjørte den da på trådløst, men har også prøvd med kabel. Den er kopla til min Zyxel Prestige 660HWT men kommer ikke på nettet. Som nevnt gjør min stasjonære dette via kabel. Det siste jeg gjorde var å avinstallere Norman fordi det irriterte meg:P Skulle ha inn Norton isteden. Føler ikke dette gikk helt bra, fikk noe feilmeldinger om at lisensen var gått ut å greier. Slettet noe i crapcleaner tror jeg. Men ikke vekke fordet. Tenkte å slette hele mappa men gikk heller ikke. Fikk ikke lov til å slette den stod det:S Tror først jeg henta ned ei avinstalleringsfil fra Norman, og virka som det gikk men er ikke vekke enda. Ser jeg på at virussøk kjører i skjermbeskytteren. Tenkte vel at det er en brannmur i Norman som kan lage noe problemer for meg? Fikk opp at en brannmur kjørte selv om jeg ikke skulle ha noen da jeg aktiverte windows brannmuren. Vil bare få sletta Norman, åssen gjør jeg det? Er vista jeg har såklart. Hadde vel greid det selv i XP:P Ble litt langt men takker for all hjelp:) Tor Lenke til kommentar
labtop Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Gå på kontrollpanel og avinstaller et program. Der finner du fram til norman og velger avinstaller Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Norton blir ikke vekke av det. Du trenger Norton Removal Tool http://service1.symantec.com/Support/tsgen...005033108162039 Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Ok ja får det ikke vekk fra kontrollpanel , fordi det er det jeg får opp " Denne installasjonspakken har gått ut og er ikke lenge gyldig. Kontakt DNB. Var noen jeg fikk gjennom nettbanken:( Veldig å vanskelig å fjerne det var:S Var vel Removal Tool jeg brukte men skal prøve engang til med det:) Takker for hjelpen:) Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Er ikke Norton jeg skal fjerne det skal jeg ha inn etterpå, men Norman som skal vekk. Prøvde igjen med fila Delnvc5 som jeg lastet ned fra Norman, men får opp " Cannot find any Norman Virus Control installed" selv om jeg så på den mappa til Norman nå Må kanskje prøve å innstallere det på nytt, for så å fjerne det igjen:S Men antar jeg må ha internet for å få det til:P eller kanskje jeg er så heldig at jeg kan laste ned hele greie å overføre:) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 For å reparere internett kan du prøve følgende. Start, Kjør..., CMD<enter> netsh winsock reset<enter> Når du fjerner enkelte program så forsvinner også kontakten med nettet pga at winsock blir ødelagt. Dette skjer normalt når man fjerner spyware o.l. som tar kontroll over nettilgangen din. Tipper at antivirusen din også kan gjøre noe tilsvarende når du bruker CC til å fjerne den. Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Ingeting av det jeg sa hjalp, innstallerte på nytt men da virka det ikke selv om det ifølge installasjonen skulle være greit, avinnstallerte ved hjelp av Delnvc5 og fikk opp at det var fjernet, og at jeg måtte starte på nytt for at de siste filene skulle bli fjerna. Starter igjen men filene ligger fremdeles under programfiler:( Prøvde det du sa la7dgfa.com ; fikk opp "Den forespurte operasjonen krever forhøyning" . Har dette noe med administrator greier å gjøre? Jeg er eneste bruker og har vært det siden jeg kjøpte maskinen. Skal ikke være lett:S Mange takk for hjelpen:) --- Fikk til å skrive det, holder på å starte maskinen nå, så får vi se om det hjelper. Jeg måtte visst høreklikke cmd for å kjøre som admin. Har ikke hatt Vista så lenge:P Endret 3. januar 2009 av tors81 Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Det gikk heller ikke, sto at det var resatt, men ingen nettilgang etter oppstart igjen. Må kanskje innstaller vista på nytt:P Det er iallefall tungvint:( Men sånn er det:P Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Hei Lurer på en ting angående bruk av Recovery. Vet ikke om jeg nevnte det men har en Acer Aspire 5930 G , med 2 partisjoner på 142GB hver. Jeg har bare windows på c: og alt jeg vil ha på d: . Antar at det bare er c: som gjenopprettes om jeg setter det til fabrikkinnstilling eller hva det heter? Hvis ikke får jeg ta litt backup:S Takker for hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Recovery gjenoppretter C:\ med operativsystem og drivere. D:\ skal den ikke endre. Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Ok det er flott Takk skal du ha, får satse på at det hjelper:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå