Gå til innhold

favoritt våpenet ditt. si ditt fav. våpen


Anbefalte innlegg

Misliker folk som tror de kan alt om våpen bare fordi de spiller CS/BF 24-7. Faktisk hørt CSnerder som mener at et våpen er halvautomat når den skyter 3 skudd omgangen :!:

 

Jeg skyter storsett med luftvåpen, men gikk på en skytterklubb for noen årsiden, og skøt da med sallongrifle.

 

Yndlings våpenet mitt må nok være en god gammeldags Mauser, har riktignok bare skutt ned "klikk skudd", men er et flott våpen.

 

Når jeg kommer i millitæret satser jeg på å få skutt med litt skarpere våpen. Er sikkert veldig tøft å få skutt med helautomatiske våpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Favoritt våpnene mine som jeg eier (skarpe og selvfølgelig registrerte våpen)

 

- CZ75 9mm - pistolen min til praktisk og felt, god gammel 9mm fra midten av 70'tallet. Svikter aldri med riktig ammo.

- Saiga 520 sport, 5,56x45 (aka AK74, halvauto), min herlige russer til praktisk rifle. Det eneste som skiller den fra en Ak74, er funksjonen for helauto. Thats it.

- Mosin Nagant M1891/30 7,62x54R - Boltrifla som har overlevd 70år i tjeneste, far til Druganov rifla (SVD). Herlig langholdsrifle fra sovjet, som gir en riktig punch i skuldra... :)

 

Ikke eier:

- Desert eagle - Eneste grunnen til at jeg ville eid en slik, er at det er "største" halvautopistolen jeg har prøvd. Ellers må det bare nevnes at denne pistolen er søppel!

- Mauser M98 - herlig gammel slager. Bokstavlig talt skuddsikker..

 

Kunne sikkert holdt på i evigheter, så jeg slutter nå... :)

Lenke til kommentar

AG-3. Robust våpen som er like mye multi-tool som den er våpen. Trenger du hammer? Deng løs med AG-3'en. Trenger du en ekstra teltplugg? Bank AG'en ned i jorden (bare husk å rengjør den skikkelig før du evt skyter :p). Pluss at AG-3 har drøyt bra gjennomslagskraft.

 

Er også ganske svak for MG3/MG42

Endret av rln
Lenke til kommentar

Er nok fryktelig mange her som aldri har rørt et våpen i sitt liv, ja..

DEZERT EAGLE!!111 OMFG!!111!!11

 

Skulle jeg valgt mine yndlingsvåpen, så ville jeg valgt en SFW-K med diverse dilldall på om jeg skulle i krig, L1A1 utseendemessig, og Cheytac M200 i "dyrt og sjeldent"-enden av skalaen.

Pistolmessig er jo 1911 alltid en slager.

 

Og bare så det er nevnt, så har jeg ikke prøvd samtlige her jeg heller, nei.

Lenke til kommentar

Favorittvåpen? Da kommer lyssablene fra Star Wars øverst på pallen. (Mulig man også burde hatt litt av de evnene til jediene i tillegg)

 

I den virkelige verden kommer nok Tavor Assault Rifle på topp.

 

Irriterer meg egentlig at forsvaret ikke valgte denne, eller lignende istedet for den lille softgun replica plastsaken de valgte. Den er ikke engang godt egnet for krigføring i byscenario da mesteparten av våpenet er foran avtrekkerbøylen (so to speak)

Lenke til kommentar
Den er ikke engang godt egnet for krigføring i byscenario da mesteparten av våpenet er foran avtrekkerbøylen (so to speak)

 

 

Bullshit.

 

Så 416/M4 etc er ikke godt egnet til MOUT? Så det du sier er at du kan dette bedre enn MJK/HJK, SAS,US SOCOM, KSK etc etc og de har ikke peiling?? Siden de ikke bruker bullpup våpen

 

De store problemet med bullpup designet til Tavor og lign er at man ikke kan kyte fra begge kuldre. Joda man kan bytte noen deler for å flytte utkastet men dette er ikke noen man gjør på gata. Så jeg ville MYE heller hatt en 416 en Tavoren. Som forøvrig etter et jeg har hørt, ikke er spesielt populær blant israelske soldater..

FNH har kommet med bullpup våpen med bunnutkast og dermed er fleksible med hensyn til hvilken skulder man bruker. Men de er relativt klumpete våpen.

Lenke til kommentar
Bullshit.

 

Så 416/M4 etc er ikke godt egnet til MOUT? Så det du sier er at du kan dette bedre enn MJK/HJK, SAS,US SOCOM, KSK etc etc og de har ikke peiling?? Siden de ikke bruker bullpup våpen

 

Håper du med "etc" ikke mener å ta med f.eks de israelske elite styrkene (IDF) som er de med mest erfaring med nettopp krigføring i bymiljø.

De indiske elitestyrkene er vel ikke helt borte de heller? Eller elitestyrkene i Georgia?

 

Det går ikke bare på om våpenet er egnet eller ikke for det norske forsvar.

Gjenkjøpsavtaler virker som er det som teller. De valgte etter nesten (hvis jeg husker riktig) 20 år med utredning et våpen som har et mye større overheng enn ønskelig for krigføring i by, men med bedre gjenkjøpsavtaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...