gutteenn Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Eg går på studiespesialiserende nå og har lyst til å bli noe innen markedsføring eller økonomi. Kva er opptakskrava til økonom høgskole? Er Bachelor graden eg tenkar på. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Kommer helt an på hvilken høgskole du skal gå på. De fleste krever 2MX, og et poengsnitt som varierer fra år til år. De beste er vel NHH, BI (Oslo), UiA, TØH, HHB og til dels resten av BI-skolene. Og Universitetet i Ås (eller hva det nå heter.) tilbyr vel også en siv. øk.-grad som jeg mener er rimelig ny. Ellers så tilbyr mange høgskoler økonomiutdanning litt her og der, med svært varierende opptakskrav. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Kommer helt an på hvilken høgskole du skal gå på. De fleste krever 2MX, og et poengsnitt som varierer fra år til år. De beste er vel NHH, BI (Oslo), UiA, TØH, HHB og til dels resten av BI-skolene. Og Universitetet i Ås (eller hva det nå heter.) tilbyr vel også en siv. øk.-grad som jeg mener er rimelig ny. Ellers så tilbyr mange høgskoler økonomiutdanning litt her og der, med svært varierende opptakskrav. Beste betyr ikke nødvendigvis vanskeligste å komme inn på. TØH er ikke en så bra skole som karaktersnittet skulle tilsi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå