Jaudu Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 har koblet min bærbare PC til min 32" samsung HD-TV via HDMI kabel. Bildet er klart og tydelig, men det kommer ingen lyd, hva er problemet? Omfatter ikke HDMI Lyd og bilde? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 har du hdmi-utgang på pc'n? eller har du en dvi til hdmi-kabel som du bruker? om du bruker en dvi til hdmi så har du kun videokilde i dvi-enden av kabelen, altså må du hente lyd med en annen kabel. Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) har du hdmi-utgang på pc'n? eller har du en dvi til hdmi-kabel som du bruker? om du bruker en dvi til hdmi så har du kun videokilde i dvi-enden av kabelen, altså må du hente lyd med en annen kabel. Den er kobla med HDMI fra PC'en Kabelen er dermed HDMI - HDMI Den begynner bare og spille fra PC høytalerne, men ikke TV høytalerne :S Endret 3. januar 2009 av Jurigs Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Hvilken laptop? HP DV9312eu heter pc'en Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det er fordi skjermkortet ditt ikke er koblet sammen med lydkortet inne i pc'n. Hittil har jeg kun sett high-end skjermkort for stasjonære pc'r som har denne muligheten. Du må overføre lyden ved hjelp av egen ledning. Er dessverre ingen annen mulighet for å overføre lyden. De fleste tver har egen ekstern lydinngang du kan bruke sammen med en av hdmi-inngangene, så det burde gå fint. Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Det er fordi skjermkortet ditt ikke er koblet sammen med lydkortet inne i pc'n.Hittil har jeg kun sett high-end skjermkort for stasjonære pc'r som har denne muligheten. Du må overføre lyden ved hjelp av egen ledning. Er dessverre ingen annen mulighet for å overføre lyden. De fleste tver har egen ekstern lydinngang du kan bruke sammen med en av hdmi-inngangene, så det burde gå fint. et sted som det står "PC audio" ved siden av VGA inngangen, satt lydledningen inne i den, men fikk ikke lyd da heller :S prøvde den hvite og rød inngangen bak på tv'en, men fikk ikke lyd der heller :S ved siden av HDMI inngangen står det: DVI in (HDMI 2) der er det en audio inngang, med en hvit og rød lydinngang, satt kabelene inn i de, og inn i hodetelefon inngangen i pc'en, men ingen lyd! Er sikker på at jeg bruker HDMI 2 inngangen på Tv'en. Endret 3. januar 2009 av Jurigs Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Du må nok inn i kontrollpanelet lyd og velge rett lydutgang eller lydenhet, så vil det sannsynligvis ordne seg. Husk også å lukke og starte på nytt programmene som spiller lyden. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Du må nok inn i kontrollpanelet lyd og velge rett lydutgang eller lydenhet, så vil det sannsynligvis ordne seg. Husk også å lukke og starte på nytt programmene som spiller lyden. Problemet er ikke på pc'n, om du hadde lest det han skrev. Hvis du går inn i oppsettet på tvn, så finner du ofte en mulighet for å linke den eksterne lydkilden med en av videoinngangene. På min Phillips ligger den under: TV-meny -> Installasjon -> Koblinger Der har man valget om å koble analog audio inn med begge hdmi-inngangene, og ext3. Du har sikkert noe liknende på din egen tv. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Du må nok inn i kontrollpanelet lyd og velge rett lydutgang eller lydenhet, så vil det sannsynligvis ordne seg. Husk også å lukke og starte på nytt programmene som spiller lyden. Problemet er ikke på pc'n, om du hadde lest det han skrev. Jo, han skriver i sitt andre innlegg at lyden kommer i PC-høytalerne, og så lenge den gjør det, er det svært sannsynlig at PC-en satt opp til å sende lyden ut gjennom dem og ikke gjennom HDMI-porten. Men det er mulig at metoden du nevner med å velge rett paring av lyd- og bildeinngang i TV-ens menyer kan ha noe for seg når han bruker audio-inngangen ved siden av HDMI2(DVI) på TV og hodetelefonutgangen på PC. Dersom TV-en har den muligheten. Min har ikke det. Om ingenting annet virker, kan det være en ide å plassere et par eksterne PC-høytalere ved siden av TV-en. Endret 4. januar 2009 av Svinks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå