Gå til innhold

HDMI kabel - Ingen lyd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har du hdmi-utgang på pc'n? eller har du en dvi til hdmi-kabel som du bruker? om du bruker en dvi til hdmi så har du kun videokilde i dvi-enden av kabelen, altså må du hente lyd med en annen kabel.

Den er kobla med HDMI fra PC'en

Kabelen er dermed HDMI - HDMI

Den begynner bare og spille fra PC høytalerne, men ikke TV høytalerne :S

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

Det er fordi skjermkortet ditt ikke er koblet sammen med lydkortet inne i pc'n.

Hittil har jeg kun sett high-end skjermkort for stasjonære pc'r som har denne muligheten.

Du må overføre lyden ved hjelp av egen ledning.

Er dessverre ingen annen mulighet for å overføre lyden.

De fleste tver har egen ekstern lydinngang du kan bruke sammen med en av hdmi-inngangene, så det burde gå fint.

Lenke til kommentar
Det er fordi skjermkortet ditt ikke er koblet sammen med lydkortet inne i pc'n.

Hittil har jeg kun sett high-end skjermkort for stasjonære pc'r som har denne muligheten.

Du må overføre lyden ved hjelp av egen ledning.

Er dessverre ingen annen mulighet for å overføre lyden.

De fleste tver har egen ekstern lydinngang du kan bruke sammen med en av hdmi-inngangene, så det burde gå fint.

et sted som det står "PC audio" ved siden av VGA inngangen, satt lydledningen inne i den, men fikk ikke lyd da heller :S prøvde den hvite og rød inngangen bak på tv'en, men fikk ikke lyd der heller :S

ved siden av HDMI inngangen står det: DVI in (HDMI 2) der er det en audio inngang, med en hvit og rød lydinngang, satt kabelene inn i de, og inn i hodetelefon inngangen i pc'en, men ingen lyd! :(

Er sikker på at jeg bruker HDMI 2 inngangen på Tv'en.

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Du må nok inn i kontrollpanelet lyd og velge rett lydutgang eller lydenhet, så vil det sannsynligvis ordne seg. Husk også å lukke og starte på nytt programmene som spiller lyden.

Problemet er ikke på pc'n, om du hadde lest det han skrev. ;)

Hvis du går inn i oppsettet på tvn, så finner du ofte en mulighet for å linke den eksterne lydkilden med en av videoinngangene.

På min Phillips ligger den under:

TV-meny -> Installasjon -> Koblinger

Der har man valget om å koble analog audio inn med begge hdmi-inngangene, og ext3.

Du har sikkert noe liknende på din egen tv.

Lenke til kommentar
Du må nok inn i kontrollpanelet lyd og velge rett lydutgang eller lydenhet, så vil det sannsynligvis ordne seg. Husk også å lukke og starte på nytt programmene som spiller lyden.

Problemet er ikke på pc'n, om du hadde lest det han skrev. ;)

Jo, han skriver i sitt andre innlegg at lyden kommer i PC-høytalerne, og så lenge den gjør det, er det svært sannsynlig at PC-en satt opp til å sende lyden ut gjennom dem og ikke gjennom HDMI-porten. Men det er mulig at metoden du nevner med å velge rett paring av lyd- og bildeinngang i TV-ens menyer kan ha noe for seg når han bruker audio-inngangen ved siden av HDMI2(DVI) på TV og hodetelefonutgangen på PC. Dersom TV-en har den muligheten. Min har ikke det.

Om ingenting annet virker, kan det være en ide å plassere et par eksterne PC-høytalere ved siden av TV-en.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...