Gå til innhold

OCZ Vertex SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noe i veien for det nei. Men det er en mulighet for at du kan få begrenset overføringshastighet, men det er i mange tilfeller mulig å fikse med en firmware update (flashe bios).

Dette skal ikke påvirke IOPS noe særlig, så du vil fortsatt få veldig bra ytelse selv om båndbredden blir begrenset.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Det skal ikke være noe i veien for det nei. Men det er en mulighet for at du kan få begrenset overføringshastighet, men det er i mange tilfeller mulig å fikse med en firmware update (flashe bios).

Dette skal ikke påvirke IOPS noe særlig, så du vil fortsatt få veldig bra ytelse selv om båndbredden blir begrenset.

 

Glimrande, takk for svar :)

Da er en Vertex bestilt!

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som om Vertex dukket opp idag, ikke noe sjokk akkurat kanskje...

Ble forøvrig bra den shipping FW, 2x 30gb i raid blir sikkert en grei OS stripe, eneste en mangler nå er faktisk hardwaren, ville vært dritt for OCZ om f.eks. Intel droppet prisen solid nå, og stjal litt "thunder" fra dem, men at Intel reagerer på konkurranse er vel utopisk..

Skulle gjerne hatt meg 2 32gb SLC X25-E, men prisen blir for stiv...

Vertex, hvor er du hen?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
<...>ville vært dritt for OCZ om f.eks. Intel droppet prisen solid nå, og stjal litt "thunder" fra dem, men at Intel reagerer på konkurranse er vel utopisk..<...>

Intel har allerede droppet prisene med 30-40%. Det har kanskje noe å gjøre med at de gir ut nyere utgaver og at enhetene har vært ute litt, men det setter dem også i en markedsposisjon der de konkurerer veldig bra på pris i forhold til ytelse.

Når du sier prisen på x25-E er stiv, så tar du ikke hensyn til ytelse, kvalitet, eller prisen på dens konkurrenter. x25-E konkurrerer ikke med diverse MLC utgaver, den er et par klasser over. Nærmeste konkurrenter er vell Bitmicro, Stec, Mtron, og Memoright, og for øyeblikket er det bare Bitmicro som gir x25-E konkurranse på ytelse.

Det er mye annet enn GB kapasitet og maks MB/s overføringshastighet som dikterer ytelse og kvalitet. ;)

Analogi: Selv om en volvo 240 med en cosworth kan holde følge med en ferrari på rette strekk, og de har kanskje like mye motorvolum og hestekrefter, men de er på helt forskjellig nivå. (nå blir det ikke helt det samme her, siden x25-E også utklasserer vertex på ytelse)

Lenke til kommentar
<...>ville vært dritt for OCZ om f.eks. Intel droppet prisen solid nå, og stjal litt "thunder" fra dem, men at Intel reagerer på konkurranse er vel utopisk..<...>

Intel har allerede droppet prisene med 30-40%. Det har kanskje noe å gjøre med at de gir ut nyere utgaver og at enhetene har vært ute litt, men det setter dem også i en markedsposisjon der de konkurerer veldig bra på pris i forhold til ytelse.

Når du sier prisen på x25-E er stiv, så tar du ikke hensyn til ytelse, kvalitet, eller prisen på dens konkurrenter. x25-E konkurrerer ikke med diverse MLC utgaver, den er et par klasser over. Nærmeste konkurrenter er vell Bitmicro, Stec, Mtron, og Memoright, og for øyeblikket er det bare Bitmicro som gir x25-E konkurranse på ytelse.

Det er mye annet enn GB kapasitet og maks MB/s overføringshastighet som dikterer ytelse og kvalitet. ;)

Analogi: Selv om en volvo 240 med en cosworth kan holde følge med en ferrari på rette strekk, og de har kanskje like mye motorvolum og hestekrefter, men de er på helt forskjellig nivå. (nå blir det ikke helt det samme her, siden x25-E også utklasserer vertex på ytelse)

 

Du leser vel litt mye ut av mitt lille "whine" innlegg, at max overføring/GB kapasitet er relativt uviktig har jeg hatt ganske inngående kunnskap om i et tiår eller noe sånt... Når jeg sier prisen på X25-E er stiv, så er den for stiv for min lommebok, uansett å bra den er, og bra er den, som er en av grunnene til at den er på plass i mitt "fantasi" system.. Når det gjelder MLC disken til intel (80gb), så er GB pr. kr. slett ikke ille sammenlignet med f.eks Vertex, men er uansett for dyr for meg. Ser for meg at det kommer til å være slik en stund, selv om Vertex ser ut til å iallefall kunne gi meg en brukbar OS stripe til en pris jeg til nød kan leve med siden 2x30gb holder greit til OS, noen spill og apps.. Og så var det dette med støy da.....

 

Forøvrig en morsom analogi, selv om jeg nok har brukt tillsvarende en del ganger for å få frem poenger, dog helt fri for Volvo 240 :innocent:

 

Siden du spør om hva jeg skal handle av Vertex, så begynner jeg med 2x30gb, så får jeg se om jeg legger til flere etterhvert :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Grunnen til posten over er at jeg føler at det plutselig har vært _veldig_ mange som har bestilt Vertex, men jeg har ingen oversikt. Det vil også være veldig morsomt å få en rekke poster på rad her med folk som har bestilt Vertex. Jeg ser på dere som misjonærene mine for å spre budskapet om at SSD er iblandt oss :cool:

Lenke til kommentar
poster på rad her med folk som har bestilt Vertex. Jeg ser på dere som misjonærene mine for å spre budskapet om at SSD er iblandt oss :cool:

 

Har brukt en 32GB OCZ (Samsung sin SLC) ganske lenge. Det er natt-og-dag forskjell i en Asus EEE 1000H - maskinen er nå en av de raskeste bærbare du kan tenke deg :)

 

De to Vertex'ene skal inn i desktopen - kun for hastighet på OS og applikasjoner/spill. Det er jo ingen tvil om hva som er flaskehalsen i dagens datamaskiner, så derfor setter jeg i7 på vent og bruker penger på raskere disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...