Pop Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Du må nok finne noen med windows for å gå flashet fra 1199. Link Ah, svart på hvitt ja. Da er det bare å låne en kompisPC, ingen annen utvei. Takk ihvertfall, Anvil. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Noen som har testet 3stk OCZ 30GB SSD i raid-0, entem med en raid kontroller eller rett på hk?.. Vertex Series, Read/Write 200/160MB/sec Står imellom 3 av de eller 1stk Intel 80GB X25-M SSD.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg ville tatt de tre Vertexene, jeg tviler på at en Intel X25 er bedre enn tre Vertexer. Nå har jeg ikke noen tall eller noe på dette, bare min udokumenterte observasjon. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) 3 stk. vertex maxer ut hovedkortkontrolleren på ca 660 MB/s. Intel disken klarer ca 240 MB/s. Inteldisken slår kanskje 3 stk Vertex på noen random read på små filer, men på større filer og loading av de fleste applikasjoner tror jeg 3 stk Vertex vinner over èn stk intel. Skal man kopiere eller flytte store filer som filmer eller kanskje drive med litt videoredigering, så er 3 vertex klart best. Skrivehastigheten og lesehastigheten blir da overlegen èn Inteldisk. Selv har jeg 7 stk Vertex i rad-0 på en Arecakontroller og koser meg med ca 1100 MB/s lesehastighet og over 800 MB/s skrivehastighet Hadde det vært snakk om 2 stk inteldisker, så hadde det blitt det i steden for faktisk 4 stk Vertex, men ikkje over 6 vertex i mitt tilfelle da jeg har brukt for høy overføringshastighet av store filer. Å installere spill og programmer på flere Vertex i raid-0 går faktisk særdeles raskt, også oppgradering av win7 Loadetider på Windows Vista og loading av Crysis. Intel VS Vertex http://www.bit-tech.net/hardware/storage/2...x-ssd-review/10 Hvis jeg har feil, så er det bare å skrike HØYT ut Endret 12. juli 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Så det ville ikke blitt noe forskjell på 3 og 4 vertex disker da? Ja, det dyttes rett inn å hk kontrolleren... Bare vet ikke om 90 gb holder til OS disk med litt spill, blir vel bare 80gb man får brukt kan jeg tenke meg... Skal bare ha litt sjenerel raskere data "jobbing", flytting av torrents og konvertering av filer blir det ikke så mye av... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 3 vertex gir nok best ytelse ja, i alle fall på en del områder. mtp 64MB cache på alle 3 får man 192MB cache fordelt på RAIDet, så alt under den størrelsen vil få ca burst-hastighet om cachen er tom. OT: 3 vertexer blir vell et trekantformet plan om jeg ikke tar feil Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Så det ville ikke blitt noe forskjell på 3 og 4 vertex disker da?Ja, det dyttes rett inn å hk kontrolleren... Bare vet ikke om 90 gb holder til OS disk med litt spill, blir vel bare 80gb man får brukt kan jeg tenke meg... Skal bare ha litt sjenerel raskere data "jobbing", flytting av torrents og konvertering av filer blir det ikke så mye av... Forskjellen mellom 3 og 4 stk Vertex på hovedkortkontrolleren blir litt høyere skrivehastighet. Teoretisk ca 450 MB/s VS 600MB/s. Hvor godt ichx kontrolleren skalerer med skrivehastighet vet jeg ikkje, men tror den går opp til samme som lesehastigheten. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Skrive er ikke så viktig, er vel egentelig kun lese og søke tid som er viktig for meg... aksjelerasjon er viktig Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 forskjellen på 3 og 4 vertex vil også være IOPS ved QD > 24 siden etter det jeg har sett flater IOPS @4kb ut ved QD = 8. Pga større filer som vil være med i blandingen med mindre man har spesifike database-mønster og lignende vil det sansynligvis bli merkbart ved QD > 60-70 som er heavy multitasking med torrents, virtuelle maskiner, installasjon av programmer, streaming, flytting av filer, osv. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Skal teste raid driveren til GB kortet nå med 2 og 3 spinpoint F1 1tb disker.. SÅ får vi se hvor vi havner med de, er driveren god så henter jeg meg 3x 30gb vertex på netshop oslo i morgen Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Da får vi se hva HK klarer i morgen, vis hk har 660mb/s som max i lese hastighet så burde jeg klare det med marginen på min side... Lenke til kommentar
powersound Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei! Henter 2stk Vertex 30GB idag Men som jeg har skjønt må jeg inn i Windows på vanelig måte, restarte og inn i BIOS og sette opp Vertex diskene i RAID 0. Der etter kan jeg ta bort den vanelige HDD og installere OS på Vertex diskene? Har jeg skjønt dette riktig da? Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 nja, hastigheten kunne vert noe bedre med 4 disker-... Hastigheten på 1 disk er det ikke noe å klagge på 4 disker i raid null på HK kontroller Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 hk kontroller er ikke akkurat "state of the art"... Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 hk kontroller er ikke akkurat "state of the art"... Det vet jeg fra før av, men håppa på litt mer Er nok en raid kontroller som blir neste på handle lista... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Installer intel storagemanager. I storagemanager så aktiverer du writecache. Da fyker hastigheten opp i været når man har raid-0 på hovedkortet Hvis du ikkje finner ut av det, så er google din slave Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Ellers så har jeg altid Adaptec 1430 kontrolleren min jeg kan prøve Men skal prøve forslaget ditt først Nizzen.. Vis jeg kommer inn på pcen igjenn, boot feil på 1tb disken nå 8( Endret 14. juli 2009 av Dyver`n Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Tok en litten test med 2,3 og 4 diker i raid-0 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Diker eller disker? Men seriøst: Hvorfor tester du med bare 50 MB størrelse? Da vil jo cachen lure testen. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Men seriøst: Hvorfor tester du med bare 50 MB størrelse? Da vil jo cachen lure testen. Nja, si det... Var 50mb som kommer opp automatisk Her er en på 1000mb med 4 disker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå