kosteb00 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei. Jeg har kjøpt meg ny bærbar pc og skal selv bytte til enten ocz vertex eller intel X25-m SSD disk. Er det noen problem å oppdatere firmwaren etter windows 7 er installert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er det noen problem å oppdatere firmwaren etter windows 7 er installert? Som nevnt før i tråden; Lastinga av ny firmware sletter innholdet på disken. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er ikke det et ganske stort problem? Hvis vi skal kunne bruke SSD som hoveddisken i maskinene våre må vi nesten enten ha stabil firmware, eller en mulighet til å oppgradere uten å ta backup. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er det noen problem å oppdatere firmwaren etter windows 7 er installert? Som nevnt før i tråden; Lastinga av ny firmware sletter innholdet på disken. Ikke for intel, og ikke for nyeste fw av Vertex. For flashing av vertex med eldre firmware forsvinner all data. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er ikke det et ganske stort problem? Hvis vi skal kunne bruke SSD som hoveddisken i maskinene våre må vi nesten enten ha stabil firmware, eller en mulighet til å oppgradere uten å ta backup. Det er egentlig ikke meningen at vi skal drive på å flashe fw til stadighet. Den er såpass stabil nå at det er svært få har noe egentlig behov for oppdatering av firmware. Lastinga av ny firmware sletter innholdet på disken. Ikke for intel, og ikke for nyeste fw av Vertex. For flashing av vertex med eldre firmware forsvinner all data. Var ikke klar over at en slapp med Vertex når en gikk fra ny til nyere. Dette er uansett betinget av hvilke endringer de gjør på firmware så det er ingen garantier for at du beholder data ved neste oppdatering. Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 typisk det skal være så mye mas:) tror jeg går for intel disk så jeg slipper å installere hver gang jeg må oppgradere firmwaren. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Da var 2stk OCZ Vertex 30GB satt opp i RAID og Windows 7 RC Build 7100 x64 installert. Firmware oppdatert. Min kommentar til det hele: Fantastisk! Alt går så sinnsykt mye kjappere enn med snurredisker. Rett og slett herlig. Kan sikkert poste et bilde av benchmark i HD-tune litt senere. La du forresten merke til hvor mye diskplass du hadde igjen etter å ha installert 7RC? Vil 60GB være nok? W7RC tok vel ikke mer enn 16GB, så hadde vel litt over 40GB ledig etter installasjonen. Har installert litt av hvert på C: nå og sitter igjen med 25GB. Tror jeg stopper der og installerer de neste programmene på den gamle snurredisken. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Høres bra ut. Tipper det bare blir spill og enkelte kritiske programmer som blir installert på SSDen her i huset evt. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har drevet å tweaket min 60GB Vertex etter diverse guider, men nå har jeg skikkelig treg oppstart og når jeg skrur av maskinen, sikkert 25 sek minst. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvis du har treg oppstart, så er det mest sannsynlig ikke SSD'en sin feil. Er den kjapp sånn ellers? starter programmer kjapt? Det er mange ting som kan påvirke oppstart og shutdown, feks Ramdisk. Lenke til kommentar
mbordal Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny boot disk. Vurderer enten en Intel x-25m eller 2 Vertex disker i raid. Jeg har fra før Asus p5q deluxe med ICH1OR southbridge 8 gb ram intel q9300 Jeg skal kjøre Win 7 RC på den nye disken, samt noen krevende spill. Så hva burde jeg velge? de koster jo ca det samme. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Argumentet som brukes for Intel X-25m, er at det er mye enklere, men 2x30GB Vertex i raid0 vil gi deg en god del ekstra ytelse for samme pris. Dette vil yte en god del bedre uansett, men du bør bruke litt tid på riktig RAID-setup og tweaks for å få det beste ut av dette. Lenke til kommentar
mbordal Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Okay. Da kjøper jeg meg to vertex:) Må vel lese meg opp på om de ulike tweaks osv. Men takk takk Endret 28. april 2009 av mbordal Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvis du har treg oppstart, så er det mest sannsynlig ikke SSD'en sin feil. Er den kjapp sånn ellers? starter programmer kjapt? Det er mange ting som kan påvirke oppstart og shutdown, feks Ramdisk. Jeg laget meg en Ramdisk på 2GB kan det være det som er problemet da? har forøvrig 8GB Ram. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Mulig. Men jeg skjønner ikke egentlig hvorfor folk skal ha så rask oppstart og shutdown. Man gjør da bare det en gang om dagen? Så lenge den er rask i bruk så holder det for meg. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Mulig. Men jeg skjønner ikke egentlig hvorfor folk skal ha så rask oppstart og shutdown. Man gjør da bare det en gang om dagen? Så lenge den er rask i bruk så holder det for meg. Nei trenger ikke så voldsom rask oppstart, men det skal da gå fortere enn med vanlig harddisk, det gikk kjappere før jeg tweaket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Men jeg skjønner ikke egentlig hvorfor folk skal ha så rask oppstart og shutdown. Man gjør da bare det en gang om dagen? Jeg er litt enig, selv slår jeg stort sett bare av når oppddateringer tvinger det frem (ca en gang i måneden). Dog ligger det litt skrytefaktor i rask oppstart. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ok, det var en ekstern harddisk som gjorde at det gikk tregt. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 tror en av mine 5uker gamle vertex 30gb gidde i dag ifra seg sine sist livstegn kontrollern gir read error på ene disken samt får ikke den opp om koblet på annen maskin heller, tror den er ganske RIP Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 5 uker havner innenfor infant death i såfall, noe som er kjent å skje med de fleste typer elektronikk (og somregel er pga produksjonsfeil?). Da blir det nokk en RMA på deg Hva har du forresten i firmware på den? Hvis det er 11xx så var det noen problemer med stabilitet på den som kanskje kan løses ved å flashe til nyeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå