Nizzen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Har både ssd'ene og sasharddiskene på samme kontroller Flytting av filer frem og tilbake til de forskjellige arrayene er gøy Tror jeg har det perfekte videoredigerings array oppsettet nå Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) 4xSSD @ Areca https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=135210186xSSD @ Areca 1GB/s ! https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13581656 Har du bytta ut SAS diskene dine nå Nizzen, ble vel for mye støy Nesten 1030mhz hastighet er nice , nå må nesten jeg snart få meg et par SSD selv da.. Ehm? Benevningsfeil Ikke enig med deg der GullLars, problemet med billige SSD disker er at en random write kan ha veldig høy latency - opptil 1 sekund. Er ikke noe morsomt når ting henger i ett sekund fordi loggfila til MSN skrives til disk... OCZ Vertex er en av diskene (sammen med intel sine) som klarer seg bra. Referanse: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3531 Problemet med billige SSDer er hovedsaklig når de blir utsatt for sustained random write. De fleste klarer å holde unna litt i en kort periode om det ikke er andre ting som skriver til disken. For bruksområdet han jeg ga rådet til vil det være minimalt med skriving til disken, og nesten ingen ting random write. Selv om han skulle oppleve "hiccups" på 0,1 til 1 sekund et par ganger om dagen vil det være irrelevant i forhold til ytelsesøkningen på spill og programmer han har på SSDen. Der det KAN bli litt hakking og problemer med slike SSDer selv i det bruksområdet vil være installering av programmer kombinert med multitasking (fra SSDen), men det vil ikke være noe som forekommer ofte, og blir da ikke noe problem. Mange har forresten sagt at det går helt fint å bruke G.skill Titan og OCZ Apex som OS disk dersom man tar noen få tweaks. Det er ikke nødvendig med steadystate. Så for bruk som sekundærdisk burde disse fungere ypperlig. Jeg anbefaler forresten at du følger Ourasi's råd over her og leser noen av lenkene i signaturen min, hvis du har lest noen sånne artikler som du linker til der vil du synes mine linker er interresante Endret 25. april 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) 4xSSD @ Areca https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=135210186xSSD @ Areca 1GB/s ! https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13581656 Har du bytta ut SAS diskene dine nå Nizzen, ble vel for mye støy Nesten 1030mhz hastighet er nice , nå må nesten jeg snart få meg et par SSD selv da.. Ehm? Benevningsfeil Obs ,mb/s... Får skylde på at jeg blir utdatert her jeg har sitti på setermoen leir med denne hastighet på internetten: bytes up/down: 1284 B / 1868 B Endret 25. april 2009 av Dyver`n Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Da var 2stk OCZ Vertex 30GB satt opp i RAID og Windows 7 RC Build 7100 x64 installert. Firmware oppdatert. Min kommentar til det hele: Fantastisk! Alt går så sinnsykt mye kjappere enn med snurredisker. Rett og slett herlig. Kan sikkert poste et bilde av benchmark i HD-tune litt senere. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det er det oppsettet jeg også sitter og leker tankeeksperiment med å kjøre. Gleder meg til bench... Hvilken hardware sitter du på utenom (HK, cpu og ram primært)? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Her kommer to benchmarks jeg gjorde. Dette er samme SSDer jeg har installert Windows på. Har ikke testet dem før installasjonen, så aner ikke hva de kan komme opp i når de er "fresh". HD-Tune 8mb CrystalDiskMark 5x100MB Sitter på Intel Q6600 på standard 2.4Ghz 4GB RAM Gigabyte X48-DQ6 hovedkort med Intel ICH9R RAID-kontroller (onboard). Er fornøyd sålangt. Har ca. 40GB ledig igjen på disken etter å ha installert Windows og endel programmer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Sweet, sitter på det samme bare ett X38 kort. tror jeg blåser endel av lønningen min på dette jeg Lenke til kommentar
Abits Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Her er min Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 i7 920 @ 3.6GHz Kingston DDR3 HyperX 2000MHz 3GB 1 stk Vertex 120GB siste FW Stor forskjell fra denne og min gamle WD raptor Endret 26. april 2009 av Abits Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Da var 2stk OCZ Vertex 30GB satt opp i RAID og Windows 7 RC Build 7100 x64 installert. Firmware oppdatert. Min kommentar til det hele: Fantastisk! Alt går så sinnsykt mye kjappere enn med snurredisker. Rett og slett herlig. Kan sikkert poste et bilde av benchmark i HD-tune litt senere. La du forresten merke til hvor mye diskplass du hadde igjen etter å ha installert 7RC? Vil 60GB være nok? Endret 26. april 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Synes jeg får så dårlig resultat med min 60gb Vertex jeg, har siste firmware, har i tilegg Core 2 Quad 9400, 8GB Ram og Asus PQ5-EM. Har også gått gjennom diverse Tweaks å laget Ramdisk. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Ja det virker en del dårligere enn min 30GB Vertex (med 128 secrors ofsett, FW1.10, på RAUD-mode), hva slags offsett har du på denne? Endret 26. april 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ja det virker en del dårligere enn min 30GB Vertex, hva slags offsett har du på denne? Hva mener du med offsett? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Du kan lese om det her: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=55238 Se på første delen "ALIGNING THE PARTITION AND FORMATTING". Lenke til kommentar
NisseN2k Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Synes også jeg får dårlig resultat. Kjører med: Core2Duo E6400 4Gb ram Vertex 60gb P965 ICH8 Alignment: 32 Firmware: 1370. Den samme som V 1.10 etter som jeg forstår? Kan det være ICH8 som er synderen her? Leste på forumet til OCZ at 32 var anbefalt alignment for singledisk. Endret 26. april 2009 av NisseN2k Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Disse 2 resultatene er ikke dårlige. Hvis man kan stole på CM, det virker at det er litt rom for forbedring. Det er godt mulig at CM bommer også. Jeg fikk beste resultat med 128 secrors ofsett, og RAID-mode på Vertx 30GB. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Ja det virker en del dårligere enn min 30GB Vertex (med 128 secrors ofsett, FW1.10, på RAUD-mode), hva slags offsett har du på denne? Beklager, jeg bare måtte Det er absolutt ikke dårlige tall det der, men det er en del folk som får bedre tall. Det kan være mange årsaker, men den første som slår meg er 32 sektorer som et veldig ulogisk offsett. Hvorfor nekter folk å bruke 1024? (standard for vista). Greit nokk at man mister en hel megabyte med diskplass, men er dere SÅ gjerrige? Målet er egentlig bare at en sektor (4k standard) ikke skal overlappe skjøten mellom to 512kb eraseblocks, og med 1024 offsett går det fint. Endret 27. april 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Ja det virker en del dårligere enn min 30GB Vertex (med 128 secrors ofsett, FW1.10, på RAUD-mode), hva slags offsett har du på denne? Beklager, jeg bare måtte Det er absolutt ikke dårlige tall det der, men det er en del folk som får bedre tall. Det kan være mange årsaker, men den første som slår meg er 32 sektorer som et veldig ulogisk offsett. Hvorfor nekter folk å bruke 1024? (standard for vista). Greit nokk at man mister en hel megabyte med diskplass, men er dere SÅ gjerrige? Målet er egentlig bare at en sektor (4k standard) ikke skal overlappe skjøten mellom to 512kb eraseblocks, og med 1024 offsett går det fint. Siden når fikk du behovet for å være stavekontroll for andre? Beklager jeg bare måtte Til saken, jeg sa ikke at det der var dårlig, men hadde en mistanke at han hadde valgt feil offsett eller mode, og kunne få bedre ytelse ved å prøve flere alternativer på disse. Endret 27. april 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
kristianO Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har ikke lest alt så beklager om dette er spurt om før. Kan man flashe Vertex fra W7 x64? Går det like bra som det gikk med XP? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har ikke lest alt så beklager om dette er spurt om før. Kan man flashe Vertex fra W7 x64? Går det like bra som det gikk med XP? Du må bare kjøre programmet i kompabilitetsmodus for XP 32-bit. Ellers er det også mulig å bruke en oppstarts-cd for xp. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har ikke lest alt så beklager om dette er spurt om før. Kan man flashe Vertex fra W7 x64? Går det like bra som det gikk med XP? Går helt fint. Gjorde det selv i går. Bare å kjøre i kompabilitetsmodus for XP som nevnt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå