rbr Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 da får jeg se om det heller blir en 256 eller 128 gb G.skill. kan greie meg med en 128 gb foreløpig men jeg må kikke litt mer før jeg bestiller. takker for tipsene. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har nå bestillt 2x Ocz Vertex 30GB som jeg tenker jeg skal sette opp i RAID. Prisen kom på 2.999 inkl. frakt. Eneste jeg er litt usikker på er om jeg skal installere Windows Vista eller Windows 7. Tenker da på at det kommer jo nye bulds hele tiden, og orker ikke å drive å reinstallere i ett sett. Kjører jo Vista ganske greit nå, men W7 går rimelig smooth på de andre maskinene jeg har testet det på.. usikker. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 @remsan : Win7 RC kommer snart da. 5. Mai etter ryktene. Build 7077 som ligger på nettet skal allerede være bra og folk som kjører den opplever ingen store problemer. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Tror jeg bare installerer Vista x64 og venter til RC av Win7 kommer ut. Gleder meg til jeg får diskene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Er det Vertex som er tingen å se på i "ikke fullt så hinsides dyrt" segmentet at SSDer, eller er det andre merker man bør vurdere? Endret 23. april 2009 av MrLee Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Gskill og Supertalent har versjonen av samme disken, men tilgjengeligheten her i Norge er noe laber. Men nei, det er ikke så mye interessant annet enn disse og Intel sine disker. Endret 23. april 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Og Intel sine XM25 disker er jo svindyre. Takk, da blir det evt. Vertex på meg om jeg kjøper Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Supertalent Ultradrive er nøyaktig samme SSD som OCZ Vertex, men den koster litt mindre de fleste plasser. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvordan kan jeg sjekke hvilken firmware vertex'n har? Snabelen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvordan kan jeg sjekke hvilken firmware vertex'n har? Kommer vel frem i "Device Manager" (Enehetsbehandling)... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Får meg en Vertex 60Gb i morgen, bør jeg kople den til pc'n først og installere ny firmware eller kan jeg bare installere OS for så å oppdatere firmware? aner ikke om det er siste FW som er på den da jeg som sagt får den i morgen. Noe mer jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hei, jeg vet dette blir litt OT her, men RBR, hvis du kun skal ha spill og diverse på disken trenger du sansynligvis ikke så mye random write, og kan sikkert klare deg med en G.skill Titan, eller en OCZ Solid. Disse koster en del mindre, og gir fortsatt veldig god lesehastighet og har god responstid. Forskjellen i ytelse du vil se i loading tider og ved vanlig bruk vil sansynligvis være i størrelseorden 10-20%.256GB G.Skill Titan til 5500 på multicom. 1250kr spart. Er du forresten sikker på at du trenger så mye plass? Du får f.eks. 128GB versonen til 2550 (under halvparten av prisen, evt RAID?). Ikke enig med deg der GullLars, problemet med billige SSD disker er at en random write kan ha veldig høy latency - opptil 1 sekund. Er ikke noe morsomt når ting henger i ett sekund fordi loggfila til MSN skrives til disk... OCZ Vertex er en av diskene (sammen med intel sine) som klarer seg bra. Referanse: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3531 Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Du bør oppdatere firmware først hvis du har tenkt å oppdatere. Flashing er sletter alt innhold ettersom jeg har oppfattet det. Bør tenke på å bruke raid mode selv om det bare er en drive. Guruene sier det blir raskere. Derfor gjorde jeg det med min 60gb. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Hei, jeg vet dette blir litt OT her, men RBR, hvis du kun skal ha spill og diverse på disken trenger du sansynligvis ikke så mye random write, og kan sikkert klare deg med en G.skill Titan, eller en OCZ Solid. Disse koster en del mindre, og gir fortsatt veldig god lesehastighet og har god responstid. Forskjellen i ytelse du vil se i loading tider og ved vanlig bruk vil sansynligvis være i størrelseorden 10-20%.256GB G.Skill Titan til 5500 på multicom. 1250kr spart. Er du forresten sikker på at du trenger så mye plass? Du får f.eks. 128GB versonen til 2550 (under halvparten av prisen, evt RAID?). Ikke enig med deg der GullLars, problemet med billige SSD disker er at en random write kan ha veldig høy latency - opptil 1 sekund. Er ikke noe morsomt når ting henger i ett sekund fordi loggfila til MSN skrives til disk... OCZ Vertex er en av diskene (sammen med intel sine) som klarer seg bra. Referanse: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3531 GullLars snakker vel her om en ren spilldisk, ikke en disk det foregår mye random skriv til. Til denne oppgaven kan man klare seg fint med disse diskene han nevner. Tror nok han føler seg kanskje ørlite fornærmet over at noen tror han ikke kjenner til dette, et lite tips: skjekk ut linkene i signaturen hans Pb logs og spill/server logs kan vel teoretisk skape "hikke" på disse, men det ville jeg tro er veldig usannsynlig siden dette er ekstremt lite skriving sammenlignet med OS, så dette kan man nok helt se bort ifra, for så ræva er de nok sikkert ikke... Spill, Bilder, Filmer og massevis av programmer kan fint dyttes inn på en slik disk, og gi kanon ytelse sammenlignet med "snurredisker"..... Endret 24. april 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
nadeem Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Supertalent Ultradrive er nøyaktig samme SSD som OCZ Vertex, men den koster litt mindre de fleste plasser. Hei Gullars, Har du en lenke som kan bekrefte dette? Mvh, Nadeem Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Supertalent Ultradrive er nøyaktig samme SSD som OCZ Vertex, men den koster litt mindre de fleste plasser. Hei Gullars, Har du en lenke som kan bekrefte dette? Mvh, Nadeem Jeg har begge deler og kan bekrefte dette Kjører tilogmed raid-0 nå med 4 stk vertex og 2 stk supertalent Ultradrive Same shit Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ok da har jeg fått oppdatert FW på disken å installert Vista, er det noe Tweaks jeg må/bør gjøre? har bare kjapt lest noe om pagefile eller noe sånn Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Ok da har jeg fått oppdatert FW på disken å installert Vista, er det noe Tweaks jeg må/bør gjøre? har bare kjapt lest noe om pagefile eller noe sånn Her finner du de guidene du trenger http://www.ocztechnologyforum.com/forum/fo...splay.php?f=186 Vista tweaks: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...goto=nextoldest Endret 25. april 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) 4xSSD @ Areca https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=135210186xSSD @ Areca 1GB/s ! https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13581656 Har du bytta ut SAS diskene dine nå Nizzen, ble vel for mye støy Nesten 1030mhz hastighet er nice , nå må nesten jeg snart få meg et par SSD selv da.. Endret 25. april 2009 av Dyver`n Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Tror ikke Nizzen har byttet ut SAS diskene sine nei, den mannen må ha plass og SSDene gir ikke det til en fornuftig pris idag, men hadde de gjort det så hadde Sony måttet gi helt tapt med sin Blu Ray til både SATA harddisker og SSDer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå