Sirheadly Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 tok et bilde av solnedgangen på hytta den andre juledag. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Sykt fint bilde! Utrolig bra det der Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Det var fint at du likte det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Horisonten er for skeiv, og du burde komponere mer bevisst. Her finnes det lite klassiske teknikker å spore, som f.eks. den enkleste av dem alle: Tredjepartsregelen/Rule of Thirds. Jeg synes også det er litt tomt og klisjeaktig uten et sentralt motiv. Det blir litt elg i solnedgang uten elg. Men fargene er fine, som seg hør og bør. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Ok da har eg noe og forbedre til neste gang.Eg skall ta et slikt bilde til. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Horisonten er for skeiv, og du burde komponere mer bevisst. Her finnes det lite klassiske teknikker å spore, som f.eks. den enkleste av dem alle: Tredjepartsregelen/Rule of Thirds. Jeg synes også det er litt tomt og klisjeaktig uten et sentralt motiv. Det blir litt elg i solnedgang uten elg. Men fargene er fine, som seg hør og bør. PMnormal Er dette det bedre bilde? (tatt i sommer) Lenke til kommentar
Carny Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Det siste er mye bedre, syns jeg. Det ser litt skjeivt ut og en liten crop i bunn kunne kanskje gjort seg. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 bilde er ganske rett (syns eg da) bare at forgrunnen gjør at det ser skjeivt ut. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg må si meg enig med PM ang. det øverste bildet. I tillegg synes jeg alltid at man må ha informasjon i det svarte. Det siste bildet var bedre, siden vi så noe av gresset. Men bildet ga meg ikke så veldig mye. Du kan gjøre bildet mer interessant. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 på hva måte kan eg gjøre det mer interessant? Tips takk. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 1: Ikke midtstill horisonten. 2: Finn ett mer spennende motiv. Selv om en solnedgang er fin i seg selv, så er ikke det nok. Få solnedgangen til å hjelpe motivet, men ikke bli motivet i seg selv. 3: Se på de store innen naturfotografi, og få inspirasjon derfra. Marc Adamus Michael Anderson Tom Kennon and so on... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Ditt største problem er at du ikke kan noe om komposisjon. Hvis du skal ta slike bilder som dette må de i alle fall være perfekt komponerte. Men det siste bildet var litt bedre, men problemet er det samme. Les denne før du fortsetter med å ta bilder av landskap og hav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå