Gå til innhold

Burde jeg slutte?


zhenzu

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år, 2. års lærling, og har et halvt år igjen av lærlingetiden.

Problemet er at jeg kommer aldri til å bli det jeg holder på å utdanne meg til, og jeg hater jobben så intenst. (mao. jeg har brukt 4 år på en utdanning, jeg ikke kommer til å bruke...)

 

Er det vanskelig å få skoleplass igjen, eller må jeg satse på en karriere som ufaglært på prix eller noe =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva har du utdannet deg til?

muligheter for å viderutdanne deg?

 

Utdanner meg til tømrer. Altså vis jeg tar et år påbygning så har jeg allmennfagene klare iallefall.

Ellers så er det meste videreutdanning innen bygg og anlegg, kan garantere at jeg ikke kommer til å fortsette innen den yrkesgruppen.

Lenke til kommentar

Hvis du bare har 6 måneder så ville jeg absolutt ha fullført, selv om du ikke har tenkt å jobbe med det etterpå. Slutter du nå så sitter du igjen med ingenting, fagbrevet har verdi selv om du skal jobbe med noe helt annet. I tillegg slipper du å forklare på alle framtidige jobbintervju hvorfor du droppet ut.

 

Bit tennene sammen og fullfør, mens du tenker på hva du vil gjøre etterpå. 6 måneder går kjempefort.

Lenke til kommentar
Utdanner meg til tømrer. Altså vis jeg tar et år påbygning så har jeg allmennfagene klare iallefall.

Ellers så er det meste videreutdanning innen bygg og anlegg, kan garantere at jeg ikke kommer til å fortsette innen den yrkesgruppen.

Du burde så abslutt fullføre det du driver med, da har du papirer å slå i bordet med! Angående allmenn påbygging så vil jeg råde deg til å ta et par fag som privatist snarest (Tror det frist å søke som privatist til sommeren rundt den 15 januar). Hvorfor? Fordi du blir forbanna lei Norsken, Matte og ikke minst fordi det er hardt å komme tilbake på skolebenken.

Går selv på allmenn påbygg så jeg kan bekrefte dette, dog har jeg aldri tatt meg et friår, men siden jeg ikke hadde matte på Vg2 så merker jeg at jeg sliter.

Lenke til kommentar

Helt klart fullfør. Har selv tatt fagbrev jeg ikke kommer til å bruke med det første. Etter at jeg tok fagbrevet gjennomførte jeg førstegangstjeneste, og går nå på allmenn påbyggning. Er som Giallorossi mye norsk, og er et tungt fag, men syns det går sånn tålelig greit..

 

Lykke til videre, og husk at et fagbrev ser bra ut på CV'n. Angrer hvertfall ikke på at jeg fullførte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Faren min har vært tømrer hele livet, og sier han fortsatt trives. Men men, vi er alle forskjellige.

Bare fullfør det du driver med du så kan du ta en annen høyskoleretning senere ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...