Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele nettverkssignal. Uten switch?

Anbefalte innlegg

Igår kjøpe jeg meg ny Xbox, men har ett lite dilemma..

På rommet mitt har jeg 1 Elko Home Link vegguttak som jeg bruker til pc'n.

Så igår klippte jeg istykker 3 nettverkskabler:p

tok 8 sukkerbiter, tvinnet 2 av nettverksledningene sammen, riktig farge og alt.

tok den siste nettverkskabelen ok skrudde den fast i sukkerbitene, og gjorde akkurat det samme med de 2 andre nettverkskablene mine, bare i den andre enden av sukkerbitene.

Når jeg prøvde å koble den til vegguttaket og og pc'n og xbox'n skjedde det ingenting.. prøvde med bare xboxen å fikk koblet meg opp på live og alt, men ikke vist jeg kobler inn pc'n, får heller ikke nett på pc'n om jeg bare kobler ut xboxen slik att det bare er pc'n som er koblet i

Hva kan være feil? Jeg er helt blank.. var så sikker på att dette kom til å virke..

har det noe med att signalet blir for svakt? siden det skal deles på 2.. jeg mener, har hatt lan på rommet mitt før med 2 pcer men da brukte vi en switch istedet for min "hyper-avanserte-koblingsboks" (haha:p)

Endret av Torey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et spørsmål:

Hvordan i huleste kom du på at dette skulle fungere ?

Du må ha en switch.

Et nettverkssignal kan ikke sammenlignes med f.eks et antennesignal til tven. På nettverket skal både xbox og pc både sende og motta signaler.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Bare et spørsmål:

Hvordan i huleste kom du på at dette skulle fungere ?

Du må ha en switch.

Et nettverkssignal kan ikke sammenlignes med f.eks et antennesignal til tven. På nettverket skal både xbox og pc både sende og motta signaler.

Nei si det, har vell bare en idiotisk tankegang x) funket/eller vil tydelivis ikke fungere:p synn jeg ikke sjekket før jeg prøvde.. Menmen.. gjort er gjort:P nå må jeg bare skaffe meg en ny nettverkskabel, eller 3..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...