Gå til innhold

BK: høst i nord hellas(serie)

dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine fjellandskaper som jeg nikker gjenkjennende til.

Men irriterte meg litt over de trærne i forgrunnen på de to første bildene, syns med fordel bildene kunne vært tatt en plass du ikke hadde hatt forstyrrende elementer i veien.

Det tredje var i mine øyne friskere, teknisk greie bilder for alt jeg vet, men de var litt ..tamme på en måte.

Friske fine høstfarger men ikke noe wow, på en måte.

Lenke til kommentar
Tja, jeg synes de er greie landskapsbilder, men de får meg ikke til å ta av i pur tilskuerglede. Kanskje jeg skal overlate det til de som har større interesse for landskap, for jeg er litt for opphengt i de store mesterne.

Den er grei :)

Er jo de store mesterne som gir insperasjon til meg også og en dag, om noen år, så håper jeg er i stand til lage slike mesterverk av landskapsbilder selv :p

Men da er en god start både bedre utstyr og filter, HDR er heller ikke så dumt utnytte seg av tror jeg!?

sjekk ut denne linken her(hvis du ikke allerde har sett det):

http://photo.net/photodb/member-photos?photo_id=7463644

da snakker vi om landskapsbilder på HØYT nivå:thumbup:

Lenke til kommentar
Er jo de store mesterne som gir insperasjon til meg også og en dag, om noen år, så håper jeg er i stand til lage slike mesterverk av landskapsbilder selv :p

Da må du nok kjøpe noe slik som dette.

linhof.jpg

tuller fælt du nå!?

Hva er det forresten, et urgammelt kamera?

Lenke til kommentar
Det der er nok et moderne storformat kamera. Det er slikt kamera de store proffene bruker. Selv Kenny Boy bruker storformat når han skal ha det ordentlig.

Tom

uansett hva det er for noe, så trenger man nok ikke det for å få til meget gode landskapsbilder.

Det man trenger er først og fremst et bra motiv, altså et fint landskap, og et DSLR med et godt objekt + ekstra utstyr som filter og stativ :thumbup:

EDIT: og det viktigse av alt, en dyktig fotograf!!

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Jo, du trenger egentlig det. For det finnes ingen kameraer som kommer opp til storformat når deg gjelder oppløsning. I forhold til digital så dreier det seg om over 1000mp. Du skrev at du ville ta slike bilder som de store mesterne tar, og da må du ha oppløsning. Mye mer oppløsning enn det du får med D3x. En annen sak er perspektivkontroll. Du kommer ikke til toppen uten belg, skjønner du. Det er hvis du ønsker å nå toppen. Da må du også lære deg sonesystemet.

Kanskje du nå forstår hvorfor jeg ikke er så interessert i landskap. Det rett og slett fordi det er komplisert (sonesystemet), og fordi alle digitalbilder blekner mot storformat. For meg blir det faktisk verre enn å bruke kompaktkamera til mine bilder, å bruke ditt kamera til landskap. Uten den enorme detalj-gjengivelsen og de fantastiske tonene så kommer det til kort, rett og slett fordi jeg har sett for mange storformatbilder av landskap. Og jeg kjenner flere som bruker storformat, noe som slettes ikke er noe tøys fra fortiden. Det som er best dør ikke før det kommer noe bedre, og fremdeles kommer det nye modeller for storformat. Jeg tror faktisk det lanseres flere nye modeller i dag enn da jeg begynte å fotografer, rett og slett fordi det finnes flere fotografer som er interessert i det ypperste.

Vår egne Amund er også en ivrig bruker av storformat, til og med på frihånd.

Se her, din lille kjetter ;)

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

hmmm... hvis du mener det så!!

Men sjekket du ut den linken, fra photo.net? Det er jo landskapsbilder av topp kvalitet og han karen der bruker jo canon 5D!!

Et DSLR har mer en god nok oppløsning ville jeg nå tro, det går jo heller mer på(når det gjelder det tekniske) hvor bra objektiv man har og åssen man utnytter seg av teknikker og utstyr, som feks HDR og polariseringsfilter osv :hmm:

Det jo uansett en grense på hvor bra oppløsning en skjerm(og printer) klarer å vise/printe...

Beklager, men tror ikke jeg er helt med på hva du mener her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...