olais Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har en bærbar med en seriell utgang, men har behov for å kjøre to tilkoblinger (com 1 og com 2 ) samtidig. På hvilken måte kan jeg gjøre det når jeg altså har bare en tilkoblingsmulighet? Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 bruke en USB til RS232 overgang Lenke til kommentar
olais Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Men maskinen har ikke USB. Det er en litt eldre bærbar. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 den ju have got et problem Lenke til kommentar
Bach Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har ikke testa dette. Men på feks Biltema har de noe de kaller serieportadapter. Denne sammen med en kjønnvender så går det ihvertfall å plugge seg inn på skriverporten. Men maskina har vel ikke skriverport heller, tenker jeg? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 kjøp et pcmciakort med usb og en usb enhet/converter Lenke til kommentar
olais Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 kjøp et pcmciakort med usb og en usb enhet/converter Dette hørtes jo interessant ut. Er vel eneste muligheten antar jeg, selv om det koster en del. Lenke til kommentar
olais Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Har ikke testa dette.Men på feks Biltema har de noe de kaller serieportadapter. Denne sammen med en kjønnvender så går det ihvertfall å plugge seg inn på skriverporten. Men maskina har vel ikke skriverport heller, tenker jeg? Maskina har skriverport, men det er jo det samme som parallellutgang,...og går det an å bruke den til seriell comport da?? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har ikke testa dette.Men på feks Biltema har de noe de kaller serieportadapter. Denne sammen med en kjønnvender så går det ihvertfall å plugge seg inn på skriverporten. Men maskina har vel ikke skriverport heller, tenker jeg? Maskina har skriverport, men det er jo det samme som parallellutgang,...og går det an å bruke den til seriell comport da?? Har ikke peiling. Men pluggene er såpass billige at det går an å teste. De billigste pcmcia-korta koster rett over 400,- og det er nok en mer "ordentlig" løsning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det finnes jo PCMCIA serie porter også, men vet ikke hvor de er å få kjøpt i Norge. http://www.dpie.com/pcmcia/ Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvis det er en eldre maskin er det ikke sikkert det går an å bruke pcmcia / usb på den. Sjekk kompabilitet før du bestiller noe. Lenke til kommentar
olais Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Det er en IBM Thinkpad. Er ikke sikker på modellnummeret. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hvorfor alt det der styr med pcmcia/usb>serial , kjøpt en switchbox for hvor mange serial devices du vil koble til (2 eller 4) og kjør på ... Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 denne maskina høres så gammel ut at du like godt kan kjøpe ny... Lenke til kommentar
olais Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Hvorfor alt det der styr med pcmcia/usb>serial , kjøpt en switchbox for hvor mange serial devices du vil koble til (2 eller 4) og kjør på ... Poenget var at to comporter skulle brukes samtidig. Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Kanskje litt sent ute, men det du ser etter er et PCMCIA (PCCard) med 2 seriell porter (9 pins?). Dette finnes. Skulle ikke være noe prøblem å sette det opp heller. Men siden jeg er på jakt etter det samme, kan du si fra hvis du finner noen som har et slikt kort? Det eneste jeg har funnet koster 1500,-!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå