Gå til innhold

Seriøst problem med nettverket!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går rett på sak, jeg er koblet til det trådløse nettverket i huset, MEN alle nettspill og nettsurfing fungerer ikke (funker på alle andre pc-er i huset). På tilkoblingsstatus står det at jeg Sender utrolig mye mer enn jeg Mottar, Mottar tallet stopper som regel opp på 110, mens Sender tallet stiger regelmessig. Har prøvd med systemgjennoppretting, men får alltid beskjed om at den ikke ble fullført. I tillegg til dette fryser dataen min ofte (som ikke var vanlig). Problemet oppstod da jeg oppdaterte spillet "Spore", og prøvde å installere en piratkopiert utstyrspakke som jeg lastet ned. (Som jeg i etterkant har slettet)

Vær så snill og hjelp meg!

PS. Har en Standard Gaming PC fra HP med Windows XP

Vennligst hold faguttrykkene enkle, er ikke noe spesialist eller datakyndig.

Endret av skrettas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har en minne penn gjør følgene:

last ned Combofix og legg den .exe fila på en minne penn som du setter i dataen din :)

også kjører du den .exe fila og poster den loggen som den lagrer her på forumet i din neste post :)

Hva gjør ComboFix:

- ComboFix er et multifix-program som er laget for å fjerne en hel del kjente infeksjoner, samt lager en logg/rapport som viser filer/prosesser/registeroppføringer som ligger på PC-en. Loggen kan avgjøre om det fortsatt ligger noe på PC-en som skal fjernes. Det kreves da at noen med erfaring kan lese loggen og fortelle hvordan man skal gå videre.

PS: Combofix vil blant ramse opp alle filer som har blitt opprettet den siste måneden, og kan i enkelte tilfeller også fortelle fullt navn og annen informasjon som kan betraktes som sensitiv. Av den grunn bør du gå gjennom loggen og se om du finner informasjon du ikke vil dele med alle, og sensurere det.

vil sjekke at det ikke er virus ;)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Tusen takk for respons, ja jeg har antivirus program men vet ikke om det funker som det skal. Skal lete etter en minnepinne og poste loggen inne her.

Kjørte Combofix, midt i kjøringen kom der en beskjed der det sto "rootkit" aktivitet oppdaget og jeg måtte starte påny, vet dere hva dette betyr?

Nå er Combofix ferdig, Loggen ligger vedlagt.

ComboFix.txt

Endret av skrettas
Lenke til kommentar

"Ut ifra det jeg forsto av loggen Combofix lagde, var der ingen skjulte prosesser, mapper etc og betyr egentlig ikke det at det ikke er Rootkit på pc-en min?"

altså combofix finner noe virus og det som den ikke finner finner jeg utifra loggene :)

men prøv forslaget over i tilfelde dette ikker er malware realitert :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Trykk Start - Alle Programmer - Tilbehør - Notisblokk

Kopier og Lim inn teksten i kodeboksen nedenfor, inn i Notisblokken:

File::
c:\windows\h_eJay5.inf

Lagre det som CFScriptSkrivebordet

Dra CFScript over ComboFix.exe som ligger på Skrivebordet, slik animasjonen nedenfor viser.

CFScriptB-4.gif

Dette vil starte ComboFix igjen. Hvis maskinen ber om en omstart, lar du den gjøre det med én gang.

Post innholdet til ComboFix.txt inn i ditt neste svar på forumet.

Lenke til kommentar

Post innholdet til ComboFix.txt inn i ditt neste svar på forumet.

Loggen ligger vedlagt på denne posten. Krevde ikke restart. Uansett, det ser ut som for meg at problemet er løst, jeg kan surfe på nettet og spille nettbaserte spill igjen. Pc-en fryser heller ikke lenger. Alt dette skjedde etter den første skanningen som ComboFix gjorde.

Håper at det er løst nå, må bare takke alle for forslag til løsninger, reddet dagen min :)

ComboFix.txt

Lenke til kommentar

Alt ser bra ut --- Loggene dine ser ut til å være rene. :)

Nedenfor har jeg kommet med noen anbefalinger for hvordan du kan beskytte maskinen din bedre, ved å redusere sansynligheten for å bli infisert igjen. Det er viktig at du tar disse anbefalingene serriøst; disse få enkle stegene kan gjøre at du slipper de fleste malware-problemer.

1) Gå til http://windowsupdate.microsoft.com og last ned alle de "kritiske oppdateringene" for Windows. Dette vil tette igjen mange av sikkerhetshullene som angripere kan bruke til å få tilgang til maskinen din. Versjonen du har nå, ser ut til å være utdatert.

Skru på Automatic Updates under Start -> Kontrollpanel -> Automatiske Oppdateringer, eller gjør det til en vane å sjekke regelmessig om det er kommet noen nye Windows oppdateringerer. Dette er veldig viktig!

2) For å kunne beskytte deg mot spyware, bør du vurdere å kjøre en av disse gratisprogrammene :

SUPERAntiSpyware (Velg gratisversjonen)

En veiledning for SUPERAntiSpyware finner du her

Malwarebytes' Anti-Malware

En veiledning for Malwarebytes' Anti-Malware finner du her

Pass på å holde disse programmene oppdatert og kjør dem regelmessig, siden dette kan beskytte mot en del spyware.

3) Vurder å bruke en annen nettleser. Mozilla's Firefox' nettleser er veldig god; den er mye sikrere enn Internet Explorer, imun mot nesten alle nettleser-kaprere, og har den beste innebygde popup blokker (som en innebygd tjeneste!) jeg noen gang har sett. Hvis du er interissert, kan du laste ned Firefox fra:

http://www.mozilla.org/products/firefox/

Et annet godt alternativ er opera, som du kan laste ned fra:

http://www.opera.com/

4) Pass på å kjøre antivirusprogrammet ditt regelmessig, og hold det oppdatert.

[ELLER]

Det ser ikke ut til at du har noen antivirusprogram. Dette er omtrent som å ta selvmord i dagens digitale verden.

AntiVir er en utmerket gratis antivirus klient. Det er også AVG og avast!.

Viktig: Velg kun ett antivirusprogram. Å ha fler programmer samtidig, vil føre til kollisjon.

Pass på å kjøre antivirusprogrammet du velger regelmessig, og hold det oppdatert.

5) Til slutt bør du få deg en brannmur. Noen gode brannmurer er:

- Comodo Firewall - Windows 2000/XP/Vista - 32/64 bit

- Tallemu Online Armor - Windows 2000/2003/XP - 32bit/Vista - 32bit

- Keiro Sunbelt Firewall - Windows 2000/XP - 32bit

- ZoneAlarm Firewall - Windows 2000/XP/Vista - 32/64 bit

- Jetico Firewall - Windows 2000/XP/Vista - 32 bit

- PC Tools firewall Plus - Windows 2000/2003 Server/XP/Vista - 32bit

Sunbelt firewall, Online Armor og ZoneAlarm finnes også i betalte versjoner.

Du kan se en test over brannmurer her.

Bruk den når du velger hvilken brannmur du vil beholde.

Ta også gjerne en titt i "wil" sin artikkel: Hvordan får dere all Spywaren og Virusene?

Dette vil forhåpentligvis ta seg av fremtidige problemer. :D

Combofix må avinstalleres.

Gå til Start > Kjør

Skriv følgende i boksen:

• ComboFix /u

PS: legg merke til mellomrommet mellom X og /u

Du skal nå ha noe som tilsvarer bildet nedenfor:

CF_Cleanup.png

Trykk Enter.

Denne kommandoen vil:

• Fjerne følgende:
    • ComboFix og dets tilhørende filer og mapper.
      VundoFix backups, hvis de eksisterer.
      Mappen C:\Deckard, hvis den eksisterer
      Mappen C:\OtMoveIt, hvis den eksisterer

[*] Nullstille klokke-instillingene.

[*] Skjule filetternavn hvis det er nødvendig.

[*] Skjule System/Skjulte filer og mapper hvis det er nødvendig.

[*] Nullstille systemgjennoprettingspunkter.

Lenke til kommentar

Tror jeg switcher Norton med ditt forslag, har hørt mye rart om Norton.

Må bare takke igjen for hjelpen :D

Forresten, jeg pleide å oppdatere windows regelmessig. Men den ene oppdateringen fø*** pc-en min.

Endret av skrettas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...