Gå til innhold

Trosopplæring eller hjernevask av DNK?

Anbefalte innlegg

Satt og leste lokal blekka og kom over en helsides annonse der kirken søker etter trosopplærere... Se denne LINKEN

Her skal de altså bruke flerfoldige millioner for å lære folk det som skolen en gang lærte oss som er gamle nok til å huske skrekkveldet kristendoms timer, der vi satt på rad og rekke og ble tvunget til å be, til å gå i kirken og der vi ble fortalt at eventyret i bibelen var den sanneste sannhet vi ikke måtte tvile på, for tvilere havnet i helvette... Dette er jo det reneste hjernevask spør du meg og jeg syntes det er skikkelig betenkelig at stortinget bevilger penger til dette i et eller opplyst samfunn. Det er faktisk mineog dine penger som blir brukt her til å fortelle folk eventyr.. :(

Disse pengene heller skulle heller vært brukt for å rense den medlems listen der de påstår at 83% av norges innbyggere er medlemmer av DNK.... og kanskje heller sendt ut spørre skjemaer der folk en gang for alle kunne melde seg ut/inn isteden for det rotet de har i dag? Når skal dette ende? Når skal folk ta til fornuften og innse at bibelen og annen religiøs vissvass er eventyr akkurat på lik linje som resten av alle de eventyrene som blir fortalt der ute og slutte å bruke andre folks penger på dette?

Blir helt kvalm jeg når den norske kirken skal innkalle alle som er døpt for å hjernevaske de med eventyr... :sick:

Dette er ihvertfall en enorm grunn til å melde seg ut av den norske kirke! Meld deg ut i dag så slipper du å bli innkalt til dette tullet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja dei har nok tvilsomme metodar avogtil.

Eg hugsar at me på barnaskulen lærte at kristendommen berre var det rektige, og alle andre religionar berre var sprøyt. Og eg føler det trykka på meg.

Etter konfirmasjonen tok eg likevel et val og meldte meg ut av statskjerka.

Konfirmasjonen var for meg viktig, for då forstod eg kva det handla om. Og at det ikkje var noko for meg i det heile tatt.

Eg syns det er ein mild form for hjernevask. Dei kjører jo ikkje den hardaste propaganda, og ting er jo blitt rundare i kantane. Berre frå då eg gjekk på barnaskolen er faget no KRL og ikkje Kristendom. Me bler stadig meir sekularisert. Eg gler meg det det er fullkomment.

Lenke til kommentar

"Størst av alt er barnet"

M.A.O. Indoktrinering er førsteprioritet.

"På samme måte som nyfødte må lære livet å kjenne, må de lære å kjenne den troen de er døpte til"

Jeg kan ikke huske at vi i mitt samfunn ble fortalt noe om kristendommens holdning til homofile, slaver eller ikke-kristne.

Rart det der at de bare glemte å nevne det bibelen har å si om de temaene.

Lenke til kommentar

"Ved å fostre barn og ungdom som er trygge i sin religiøse identitet, er det grobunn for respekt og toleranse i møte med dem som har en annen tro eller et annet livssyn. "

Flere enn jeg som stusset på den, eller? Dette må jo være så godt som oppskriften på naivitet.

Jeg vet om noen som jobber direkte med trosopplæring av barn. Det er en yrkesgruppe jeg ikke ser opp til, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Er ikke trosopplære akkurat det samme som søndagsskole?

Er enig i at denne helsidesannonsen tyder på at kirken får altfor mye penger av staten. Men 83% av befolkning er tross alt kristne, i alle fall på papiret.

Da er det vel på tide at folk våkner og melder seg ut da tenker jeg... :) 83% av landets befolkning kristne my ass... Det er i beste fall overdrevet og i dårligere fall direkte løgn.. :no:

Tenk om de hadde brukt de pengene til listevasking isteden du... Men da hadde det jo ikke vært penger igjen til denne tros opplæringen......

"Ved å fostre barn og ungdom som er trygge i sin religiøse identitet, er det grobunn for respekt og toleranse i møte med dem som har en annen tro eller et annet livssyn. "

Viktig å GÅ UT i fra at slik toleranse og respekt IKKE er der fra før, slik at dette kan læres på disse møtene... Det er jo det som står der... Da lærer de vel hvor bra kristendom er i forhold til alle andre livssyn da antar jeg? Er det ikke dette det går ut på da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...