Goat_Boy Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hei, Mistenker at cpu har gått føyken her, men lurer på om noen har noen innspill. Har testet temperaturen på min Intel Core 2 Duo E6550 2,33 i dag, etter at maskinen gjentatte ganger har skrudd seg av ved oppstart av spill. Everest målte temperaturen til over 100 grader da jeg satte i gang Super Pi på 32 m. Samtidig gikk målerne på hver enkelt kjerne i minus! Til cirka -40 - 50 grader. Første tanken min er seff at cpu er busted og må byttes. Bare lurer på om det er noen her inne som tror det kan være noe annet, siden verdiene virket vel ekstreme. Kanskje hovedkortet er ute og sykler? Takker for alle innspill. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 sjekk at cpu kjøleren står sikkelig på. oftet når slike feil oppstår så er det ikke sikkelig kontakt mellom cpu og kjøler. evt så er hk ute å sykler som du sier. cpu'n er _ikke_ -40 grader;) oppgrader bios på hk. kan løse problemet.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Regner med det er noe feil med temp.sensor om du får så gale tall ja. Lenke til kommentar
Goat_Boy Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Jepp, dere traff faktisk spikern begge to. -viften sitter løst og cpu ser ut som en maryland cookie. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Etter at du fikk festet viften, fungerer CPU-en fortsatt? Lenke til kommentar
Goat_Boy Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg får ikke festet viften, skruene som skal holde den fast er ødelagt. Cpu fungerer, men på ganske høy temperatur, og maskinen slår seg a v hvis jeg prøver krevende operasjoner. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er nok i så fall best å vente til du får skaffet til veie en ny vifte. Lenke til kommentar
Goat_Boy Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jepp, blir ny professor med vifte til uken. Alle barna gleder seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå