Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å se det positive med festing.

 

1. Du husker lite av det som kommer til å skje utover kvelden.

2. Blir dårlig dagen etterpå.

3. At du skulle bumpe borti en full fyr og utvikle seg til en slosskamp.

4. Skulle gjøre noe, du angrer stort og livet ditt i etterkant.

5. Usunt

 

(Håper det blir mye liv at dette)

 

:yes:

 

1. Jeg har, i mine 4 aktive år som fyllesvin, aldri "glemt" en kveld eller ikke husket ting jeg har gjort. Personlig tror jeg nesten dette er en samfunnsbelagt myte som går i generasjoner. Det er lett å ljuge om noe som andre tjener på. Det blir en ond sirkel.

 

2. Jeg kan også telle på én hånd hvor mange ganger jeg blir dårlig dagen etter en kule også. Det kan ha vært dager det har svartna helt og jeg har tilbrunget natten i ukjente sofaer, men det er lite en god natts søvn ikke helbreder. Får meg til å tenke på barneskolen når jeg og alle søskene mine stadig våknet opp med vondt i magen. Har noen noensinne våknet opp syk? :D Haha, nei, som sagt. En natt med tilstrekkelig søvn og vann helbreder det meste.

 

3. Og i samme slengen kan du advare alle om å dra på fotballkamper, gå tur i byen, kjøre trikk eller buss, stå i kø i butikken, veive med armene, rope høyt eller si sine egne meninger. Slosskamper startes over alt. At det er en liten risiko for å havne i et basketak er ikke et argument for å sitte inne, kontra å dra ut med venner.

 

4.Skjønner ikke setningen at all, men antar at du vil frem til denne største samfunnsløgnen angående alkohol. "Man har null kontroll og gjør bare ugjerninger i alkoholrus.". Dette er helt og holdent opp til hvert enkelt individ. Om du blir en drittsekk i fylla så er det din egen feil.

 

5.Kos deg med din kalkulerte diett på vann, brød, kjøttpålegg, frukt og grønt. Ikke drikk for mye vann forresten. Ved flere tilfeller har folk dødd av for stort vanninntak. Du får unne deg en melkeskvett til helgen da vettu. Det er noen skumle fettstoffer der, men det skal vel gå om du bare tillater moderate mengder. :)

 

På en annen side går det fint ann å ha det gøy uten å drikke alkoholholdig drikke også såklart. Og det er (relativt) dyrt. Gjør det du føler for selv. Noe annet ville vært teit :)

Endret av niko_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da klarer du ikke se det positive ved alkohol fordi du ikke vil. Hele poenget med å drikke til fest i samfunnet vårt er jo at folk blir i godt humør, musikk blir artigere, praten sitter løsere og generelt øker stemningen som vi definerer som "liv" på en fest/vorspiel.

 

Ekstreme mengder alkohol er selvfølgelig dumt, og noen personer tåler ikke personlighetsforandringene rusen gir.

 

Jeg blir alltid i godt humør og klar til å dra på byen for å ha det mer artig etter et kult vorspiel. :)

Lenke til kommentar
1. Jeg har, i mine 4 aktive år som fyllesvin, aldri "glemt" en kveld eller ikke husket ting jeg har gjort.

 

2. Jeg kan også telle på én hånd hvor mange ganger jeg blir dårlig dagen etter en kule også. (..) Har noen noensinne våknet opp syk? :D Haha, nei, som sagt. En natt med tilstrekkelig søvn og vann helbreder det meste.

 

3.Slosskamper startes over alt. At det er en liten risiko for å havne i et basketak er ikke et argument for å sitte inne, kontra å dra ut med venner.

 

4.Skjønner ikke setningen at all, men antar at du vil frem til denne største samfunnsløgnen angående alkohol. "Man har null kontroll og gjør bare ugjerninger i alkoholrus.". Dette er helt og holdent opp til hvert enkelt individ. Om du blir en drittsekk i fylla så er det din egen feil.

 

5.Kos deg med din kalkulerte diett på vann, brød, kjøttpålegg, frukt og grønt. Ikke drikk for mye vann forresten. Ved flere tilfeller har folk dødd av for stort vanninntak. Du får unne deg en melkeskvett til helgen da vettu. Det er noen skumle fettstoffer der, men det skal vel gå om du bare tillater moderate mengder. :)

 

På en annen side går det fint ann å ha det gøy uten å drikke alkoholholdig drikke også såklart. Og det er (relativt) dyrt. Gjør det du føler for selv. Noe annet ville vært teit :)

 

1. Uenig med deg der. Drikker du nok sprit burde du klare å få noen svarte huller dagen etterpå. Jeg er enig med deg at man ikke glemmer "alt". Gjør du noe dumt som å pule en stygg jente, så husker du det dagen etterpå. Enkelsituasjoner kan man derrimot glemme.

 

2. Jeg våknet stadig opp elendig når jeg var yngre men nå takler jeg det bedre. Drikker sikkert oftere, mer og tåler mer enn før. Å bli dårlig dagen etterpå er ikke en myte, men nok søvn og vann hjelper utrolig ja :)

 

3, 4. Veldig enig.

 

5. Veldig, veldig enig...

 

Alkohol er ingen dum ting om man vet hvor sine egne grenser går. Du blir ingen alkoholiker over natta og ender neppe opp på legevakta etter din første tur på byen hvis du ikke er en sinnsyk tulling som skal sloss med alle. Virker som om han duden ovenfor aldri har hvert på fylle før. Da ville han nok også sett det positive til drikking.

 

men ja. Drikking er teit om du ikke liker det. Det går jo også an å ta seg 3-4 pils og bare komme litt i stemning også. man trenger ikke drikke seg helt nisse før man stikker hjem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...