Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å se det positive med festing.

 

1. Du husker lite av det som kommer til å skje utover kvelden.

2. Blir dårlig dagen etterpå.

3. At du skulle bumpe borti en full fyr og utvikle seg til en slosskamp.

4. Skulle gjøre noe, du angrer stort og livet ditt i etterkant.

5. Usunt

 

(Håper det blir mye liv at dette)

 

:yes:

 

1. hvis man ikke absolutt skal være fjortisdrita, så husker man det som skjer

2. fyllesyk blir jeg sjelden/aldri

3. glad-vold kan være koselig

4. bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke har gjort

5. det er sunt å ta seg en kroppslig rens med et egenet løsemiddel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klarer ikke å se det positive med festing.

 

1. Du husker lite av det som kommer til å skje utover kvelden.

2. Blir dårlig dagen etterpå.

3. At du skulle bumpe borti en full fyr og utvikle seg til en slosskamp.

4. Skulle gjøre noe, du angrer stort og livet ditt i etterkant.

5. Usunt

 

(Håper det blir mye liv at dette)

 

:yes:

 

1. hvis man ikke absolutt skal være fjortisdrita, så husker man det som skjer

2. fyllesyk blir jeg sjelden/aldri

3. glad-vold kan være koselig

4. bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke har gjort

5. det er sunt å ta seg en kroppslig rens med et egenet løsemiddel.

 

Helt uenig.

 

:)

Lenke til kommentar

Livet mitt hadde vore tomt utan alkohol. Men det betyr ikkje at du ikkje kan ha det moro utan ein fest eller ti iblant. Du får starte litt roleg for å kjenne på grensene dine, og eskalere derifrå. Ingenting er kjipare enn 14iss-fulle folk på fest som rølpar rundt, spyr og grin i sofaen.

 

Lukke til.

Lenke til kommentar
Klarer ikke å se det positive med festing.

 

1. Du husker lite av det som kommer til å skje utover kvelden.

2. Blir dårlig dagen etterpå.

3. At du skulle bumpe borti en full fyr og utvikle seg til en slosskamp.

4. Skulle gjøre noe, du angrer stort og livet ditt i etterkant.

5. Usunt

 

(Håper det blir mye liv at dette)

 

:yes:

Så skal vi se på det positive:

 

- Sosialt (denne danker ut alt det negative).

Lenke til kommentar

Jeg var ikke med på fester da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående og havnet derfor veldig "utenfor" den kule gjengen i klassen - men jeg ville gjort det igjen. Det var egentlig folk jeg ikke ville ha så mye å gjøre med uansett :p Så om du føler at du har lyst til å være sosial så er det ingen grunn til å ikke dra på fester. Du kan fint feste og ha det gøy uten å ødelegge for trening, og uten å miste totalt kontroll. Du må jo ikke drikke :)

 

Jeg har begynt å feste mer nå, når jeg har blitt student, men dette er kun med folk jeg har lyst til å være sammen med. Ikke være sosial med folk du egentlig ikke vil være sammen med, bare fordi du føler at du er "rar" om du ikke er med. Men vit at du kan gå glipp av noen nye venner om du ikke gir det en sjanse :)

 

Som noen sa tidligere: Drikk noe du synes er godt, og bare så mye du føler at du orker/tåler. Jeg har aldri sett poenget i å helle i seg piss for å være helt borte resten av kvelden - jeg foretrekker å kose meg med noen øl, så får det gå som det går om jeg koser meg med for mange øl eller ikke :p Jeg går ikke inn for å bli drita, men jeg går inn for å kose meg.

Lenke til kommentar
Klarer ikke å se det positive med festing.

 

1. Du husker lite av det som kommer til å skje utover kvelden.

2. Blir dårlig dagen etterpå.

3. At du skulle bumpe borti en full fyr og utvikle seg til en slosskamp.

4. Skulle gjøre noe, du angrer stort og livet ditt i etterkant.

5. Usunt

 

(Håper det blir mye liv at dette)

 

:yes:

 

1. hvis man ikke absolutt skal være fjortisdrita, så husker man det som skjer

2. fyllesyk blir jeg sjelden/aldri

3. glad-vold kan være koselig

4. bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke har gjort

5. det er sunt å ta seg en kroppslig rens med et egenet løsemiddel.

 

Helt uenig.

 

:)

 

Det blir jo akkurat som å sammenligne det med alt annet, som f.eks sjokolade? Det er usunt, det koster penger, man blir feit og bla bla bla, men det smaker godt gjør det ikke? Akkurat som festing, mye av de tingene du nevner trenger ikke å skje, men det er alikevell mer usunt enn sunt, men hvem faen bryr seg når det er så jævlig fett.

 

---

 

Til trådstarter så vil jeg si at hvis du har muligheten til å gå på fest, så bør du, nå vet jeg ikke om du blir invitert, men hvis du blir det bør du være glad for at du i det hele tatt blir spurt. Med mer eller mindre du sitter å gjør matte på lørdagskvelden bør du ihvertfall ikke gå glipp av fester hvis du kan.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg synes du skal trene så mye du vil uten å tenke på hva vennene dine tenker. Og det bør ikke være farlig å droppe en fest i ny og ne :) De er tross alt vennene dine og hvis du blir ditcha på grunn av det kan du vel spørre deg selv om du virkelig vil være venner med dem.

Lenke til kommentar
Klarer ikke å se det positive med festing.

 

1. Du husker lite av det som kommer til å skje utover kvelden.

2. Blir dårlig dagen etterpå.

3. At du skulle bumpe borti en full fyr og utvikle seg til en slosskamp.

4. Skulle gjøre noe, du angrer stort og livet ditt i etterkant.

5. Usunt

 

(Håper det blir mye liv at dette)

 

:yes:

Her virker det som du har fått for deg at "fest" er synonymt med "drikk deg dritings". Går fint an å drikke med måte. På den måten blir du i "godformen" og unngår å bli ødelagt dagen etter. Dessuten er det sosialt og veldig morsomt å feste.

Så da står du igjen med nummer 3 og 4, men dette gjelder jo alt annet man gjør. Mye som er usunt. Å bumpe inn i noen som er på "slåssefylla" er usannsynlig.

Endret av Lande
Lenke til kommentar
Klarer ikke å se det positive med festing.

 

1. Du husker lite av det som kommer til å skje utover kvelden.

2. Blir dårlig dagen etterpå.

3. At du skulle bumpe borti en full fyr og utvikle seg til en slosskamp.

4. Skulle gjøre noe, du angrer stort og livet ditt i etterkant.

5. Usunt

 

(Håper det blir mye liv at dette)

 

:yes:

 

1. Med mindre du drikker som en 13 åring så husker du som oftest alt/det meste.

 

2. Skjer kansje 1 av 20 ganger for min del vertfall. Skjer nok kansje oftere med de som har som mål å miste evnen til å gå.

 

3. Igjenn om en ikke oppfører seg som en 13 år gammel gutt som akkurat har fått produsert sitt første testosteron så går det greit, har festet i mange år og har enda til gode å komme i bråk. Er andre bråkete, ungå de. I 99/100 tilfeller er det ikke værre.

 

4. Ja, angrer daglig på alle de gode vennene og menneskene jeg har truffet på fest. Sitter å sørger over alle morroen jeg har hatt.

 

5. Alkohol er usunt, kjøtt er usunt, cola er usunt, kaffe er usunt, pizza, hamburgere, boller osv osv osv osv osv er usunt i mengder. Ville ikke akkurat kalt det for "living on the edge" da men det er mye "farlig" der ute.

 

Trådstarter: Fest dersom du syntes det passer seg i ditt liv. Ville selv vertfall vært med på noe så uskyldig som en fest dersom det var det alle mine venner gjorde. Om treningen står i veien så trenger du jo ikke drikke ?

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Til syvende og sist er det opp til deg, og tror ikke at mister venner fordi du ikke er på fest, bare du er med dem ellers.

Selv anbefaler jeg fest, fordi det er morro.

Du møter nye folk, er med folk du kjenner fra før, og har det morro, og hvis du prøver men finner ut av det ikke er noe for deg, så er det ingen som tvinger deg til å feste igjen.

Bare man har kontroll så vill det som regel gå bra, selv synes jeg det er litt morro å ikke ha 100% kontroll, men bare miste litt, sånn at man gjør rare ting og ikke er som man altid er (positivt for dere som er sjenerte :thumbup: Det hjelper deg gjerne til å bli litt mer utadvent, happend to me).

(ikke skyt meg for det siste der, man skal selfølgelig ha kontroll, men jeg blir gjerne litt hyper/gæærn, om man kan kalle det det, i fylla.)

 

GL HF

Endret av PartyLøven
Lenke til kommentar
Gjest Gjest2

Visst du blir invitert med noen du kjenner ville iallefall jeg ha gått.

 

Jeg er 16 selv, 17 om noen måneder, og har aldri vært på en fest. Jeg har aldri blitt invitert nemelig, og vet ikke hvor folket går som regel. De beste vennene mine fester heller ikke, så noe av grunnen ligger nok der. Men hadde jeg blitt invitert ville jeg dratt. Bedre å angre på ting en gjorde enn ting en ikke gjorde.

 

Jeg vet liksom ikke hvordan jeg kommer meg på fest. Har prøvd å spurt en såkalt "venn" (vi var gode venner før, men han har bare glidd mer og mer mot "press deg inn med "de kule"-settingen og er litt drittsekk mot meg), om jeg fikk bli med når han drar, men det virker ikke som han bryr seg og prøver å unngå meg, og sier jeg får komme meg dit på egenhånd og at han ikke vet om han kommer til å være der iløpet av hele kvelden. Å dra på en fest med helt ukjente høres jo helt topp ut...

 

Liker generelt ikke øl helt heller. Selvfølgelig har jeg smakt det. Drikker gjerne opp en halvliter sammen med et eldre søskenbarn på hytteturer og slikt, for å prøve å venne meg til smaken (liker egentlig ikke det å prøve å venne seg til noe man egentlig ikke liker). Cider er godt dog, men jeg liker den best når alkoholprosenten er lav. Er mulig at det er ettersmaken av etanol jeg ikke kan fordra. Noe "større" har jeg ikke smakt, bortsett fra 10-14% greier og Champagne, men den ekkle ettersmaken er en gjenganger.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Blir litt sjokkert over hvor mange som virker som om de mener at fest er synonymt med drikking. Man kan fint feste uten å drikke alkohol.

 

Positive er at om du drikker mye så går du antagelivis ned de kiloene du legger på deg når du drikke.

Lenke til kommentar

Om drikking hadde betydd at man la på seg så synes jeg det er litt pussig at jeg kun har lagt på meg to kilo i 2008, og det var i jula, ikke alle de andre månedene hvor jeg drakk mye mer ^^

 

Da jeg var på ølskole i forbindelse med fadderukene i høst så lærte jeg at det ikke var pga ølen, eller drikket, at man la på seg, men pga alt det andre som gjerne ble konsumert sammen med drikket ;)

 

Drikking i moderate mengder er uansett ikke usunt i det hele tatt :) det beste man kan drikke etter en treningsøkt er jo en liten pils ^^ Eller sjokolademelk, om man liker det bedre ;)

 

Det er opp til hver enkelt om man vil drikke på fest eller ikke, og om man fester med de rette folka så blir det stort sett moro uansett :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er jo ingenting negativt med å trene mye og de fleste liker jo folk som trener! Men uansett; det gjør ingenting å ta seg en fest i blandt. Men man trenger jo ikke være skikkelig "cool" og drikke så mye at man ikke husker en dritt dagen etter. De gøyeste festene man har, er de man er litt brisen, men nok edru til å huske de morsomste tinga neste dag ;) Dessuten trenger du evt ikke å feste hver helg eller natt, det holder å feste kanskje 2-3 ganger i måneden lizm. Ingen ser ned på deg om du fester mindre, og du har jo fortsatt venner fordet :p

Lenke til kommentar

Samme hva som skjer på festen og hvor mye folk drikker vel? Ta deg en eller to pils hvis du er redd for å ødelegge treninga. Det skader neppe. Man trenger ikke drikke seg møkka full hver helg selv om man drar på fest og har det koselig.

 

Selv var dette den første helga hjemme siden september i fjor og kjenner at det er godt med litt tid for meg selv. Godt å våkne uten å være helt slakt på lørdagen også. :)

 

Du bestemmer selv når, hvor og hvis du vil feste. Allikevel er en fest koselig og du skaffer deg masse nye bekjente og er med på mye morro. Selv dreiv jeg veldig seriøst med idrett tidligere, men gikk lei fordi treninga tok all tid. Anbefaler deg derfor å ta deg en fest i blant for å ikke gå lei. :)

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...