Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg føler ett press etter å feste om natta, rett og slett fordi dette å være en av vennegjengen er veldig viktig..

om dagene spiller jeg fotball, er sammen med vennene jeg har på dette ødelandet jeg bor, og trener veldig mye..

 

men så føler jeg at jeg ikke er populær nok/blir sett rart på siden jeg trener så mye..

burde man feste eller ikke?

har du lyst har du lov, det skader ikke å feste. Det er både sosialt og utrolig morro.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig burde man feste, om man vil feste. Å gå på en eller annen fest for å oppnå høyere sosial status blir mer eller mindre dobbeltmoralsk og selvpining, så det er noe du like godt kan unngå. Til tider har jeg det bedre med å ligge hjemme og sove enn å tenne på hydrogenfyllte ballonger med venner, og da gjør jeg nettopp det.

 

Å opprettholde et bra, stabilt og varetakende ego er like viktig for deg, som dine venner. Samtidig kan det å ta vare på en selv på en mer skånsom måte enn rock'n roll all night hjelpe deg med å lettere bli akseptert for den du er blandt dine venner, og ikke plassene du møter opp. :)

Lenke til kommentar
jeg føler ett press etter å feste om natta, rett og slett fordi dette å være en av vennegjengen er veldig viktig..

om dagene spiller jeg fotball, er sammen med vennene jeg har på dette ødelandet jeg bor, og trener veldig mye..

 

men så føler jeg at jeg ikke er populær nok/blir sett rart på siden jeg trener så mye..

burde man feste eller ikke?

Hva er målet med treningen? Er målet å tjene penger på idretten så skal du drite i å feste. Om du driter i heder ære og berømmele så får du drikke til du spyr.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Slik jeg tolker deg, virker det nesten som om du kanskje ikke har så mange, gode venner. Drar du på en fest i ny og ne, kan du treffe mange nye mennesker og ikke minst noen hyggelige jenter. Er jo ikke sånn at det er kun lavmåls rasshøl som går på fest og drikker, det er noe stort sett alle og enhver gjør.

 

Selv festa jeg mye en periode tidlig i 08, mens jeg nå stort sett finner på andre ting. Sånt kommer og går;)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt for meg at treningen automatisk gjør deg rar, hvertfall ikke i den vestlige kulturen. Når er det du trener da? Hva med å legge om tidspunktene du trener? Gjøre deg mer tilgjengelig for andre, sånn at du også kan finne på andre ting? Om du fester eller ikke er likegydlig for meg, men om du 'blir med på ting' vil det jo bare slå mer positivt ut på vennerelasjonene dine..

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

Nå veit ikke jeg hvor gammel/ung trådstarter er, men kan komme med en erfaring fra mitt liv.

 

Da jeg gikk i niende klasse på u-skolen begynte de " kuleste" og dra på fest der målet selvsagt var å drikke seg full. Var da skeptisk til å drikke og slikt siden dette da var nytt og "skummelt", husker jeg iriterte meg litt over at alle absolutt skulle drikke. Ble med på noen fester og endret fort syn på festing.

 

Mener ikke å ta trådstarter for å være ung, men kanskje du er i litt samme situasjon som det jeg var i for en del år siden.

 

Med mindre du trener på et profesjonelt/ veldig høyt nivå, så går det absolutt ann å kobinere trening og festing.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

jeg vil nesten si at jeg trener på ett høyt nivå..er 16 :p

jeg er blitt helt tatt av det å løpe, og akkurat nå trener jeg til alle de løpene sommeren har å by på, og i tillegg ett treningsløp den 17 januar, om 2 uker..

men ja, jeg har tenkt å dra på fest så snart det byr seg^^ har 2 kamerater i klassen som klør etter å få meg med på noe, så jeg skal bli med på en eller annen fest^^

men om jeg drikker til jeg stuper er en annen ting:P

Lenke til kommentar
jeg vil nesten si at jeg trener på ett høyt nivå..er 16 :p

jeg er blitt helt tatt av det å løpe, og akkurat nå trener jeg til alle de løpene sommeren har å by på, og i tillegg ett treningsløp den 17 januar, om 2 uker..

men ja, jeg har tenkt å dra på fest så snart det byr seg^^ har 2 kamerater i klassen som klør etter å få meg med på noe, så jeg skal bli med på en eller annen fest^^

men om jeg drikker til jeg stuper er en annen ting:P

 

Å drikke til man stuper er ikke noe hyggelig uansett. Kos deg med noe du syntes smaker godt og ikke drikk så mye at du begynner å føle deg uvell. De fleste må uansett gjennom en skikkelig, fæl fyllekule før de lærer seg hvordan alkohol fungerer ved veldig store intak!

Lenke til kommentar
jeg vil nesten si at jeg trener på ett høyt nivå..er 16 :p

jeg er blitt helt tatt av det å løpe, og akkurat nå trener jeg til alle de løpene sommeren har å by på, og i tillegg ett treningsløp den 17 januar, om 2 uker..

men ja, jeg har tenkt å dra på fest så snart det byr seg^^ har 2 kamerater i klassen som klør etter å få meg med på noe, så jeg skal bli med på en eller annen fest^^

men om jeg drikker til jeg stuper er en annen ting:P

 

Å drikke til man stuper er ikke noe hyggelig uansett. Kos deg med noe du syntes smaker godt og ikke drikk så mye at du begynner å føle deg uvell. De fleste må uansett gjennom en skikkelig, fæl fyllekule før de lærer seg hvordan alkohol fungerer ved veldig store intak!

 

jeg har faktisk intatt store mengder alkohol^^

jeg var i festhumør den 17, så jeg bare styrta en 6'er og noe cognac og hadde det morsomt med klassen min:) det var episk.. :D

 

men jeg ble ikke fyllesyk :O

Lenke til kommentar

Klarer ikke å se det positive med festing.

 

1. Du husker lite av det som kommer til å skje utover kvelden.

2. Blir dårlig dagen etterpå.

3. At du skulle bumpe borti en full fyr og utvikle seg til en slosskamp.

4. Skulle gjøre noe, du angrer stort og livet ditt i etterkant.

5. Usunt

 

(Håper det blir mye liv at dette)

 

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...