Gå til innhold

Bærbar PC og Videoredigering

Anbefalte innlegg

Hjelp, har jeg kjøpt katta i sekken.

Jeg har kjøpt en del utstyr som jeg vil bruke til å få mine DV-filmer over på DVD-plater. Jeg har kun en bærbar PC (Compaq Evo N600c). Jeg har kjøpt et Firewirekort (Billinton 1394, PCMCIA). Som DVD-brenner har jeg Sonys nye eksterne DRX 500 UL.

Min tanke var å overføre filmene direkte fra kamera og over til DVD-brenneren over Firewire. I følge medfølgende SW fra Sony (Sonic MyDVD) skal dette være mulig. Jeg får ikke dette til å funke.

Mine spørsmål er som følger:

Skal det være mulig å kjøre Capture direkte fra et kamera og over til DVD-brenneren?

Finnes det instillinger på kamera eller i Windows XP som kan kjøre det mulig å bruke PC-en lokale disk, selv om denne er treg? Dette funker, men blir ikke bra!

Kan jeg kjøpe meg ut av problemet ved å kjøpe en FW-disk som henger på samme bussen? Dette kan jeg gjøre, men vil være sikker før jeg bestiller.

Mvh

Geir Fossheim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor stor disk har du?, beregn 4gb per minutt

Hvis du har stor nok hd kjøp en firewirekabel og pinnacle studio8 eller et lignende program og plugg inn kamera ta så å sett på avspillingsfunksjonen på kamera og win vil detektere kamera, opptak gjøres på caputere i programmet, hd på en bærbar er rask nok så det skal gå bra

Hvis du vil gjøre det billig så har win me og xp noe som heter win movieplayer, bruk denne til å s e på kvaliteten.

Husk for det som er skrevet ovenfor må du ha dv ut ellers må du kjøpe et kort som tar analoge signaler

Hvis du har for dårlig plass kan du gå for en ekstern disk, tror det beste er en kombinert usb2.0 og firewiredisk siden ikke alle maskiner har firewire

Lenke til kommentar

Hei og takk for svaret, jeg går ut ifra at du mener 4 MB pr minutt??. Jeg har 20 GB disk, og ca 7 GB ledig plass. Jeg får det til å altså til å virke, men kvaliteten er ikke bra. Veldig dårlig oppløsning, mister mange rammer.

Geir

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Pinnacle DV500 plus firewire for 3 år siden, jeg prøvde først å capture dv film på en P3 700Mhz pc, jeg mistet frames hele tiden, prøvde senere på en P3 900Mhz - funket ikke noe bedre.....

For et år siden fikk jeg en P4 1,6GHz pc - nå funker det problemfritt - mister ikke en eneste frame!!!! Jeg bruker Adobe premiere til capture.

Kanskje pc'en din er litt for slapp 1GHz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...