Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan snu døgnrytmen?


kandinsky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eg har hatt nokon søvnproblemer i det siste og eg vart ikkje særlig trøtt om kvelden. Først kunne eg ikkje sove før i 4 tida og seinare 5 og 6 og no når eg har begynt på skulen igjen så har det enda opp med at eg har snudd døgnrytmen min heilt og legger meg etter skulen når eg blir trøytt, vanlegvis i 16-17 tida og sover til 23-01 tida.

 

så langt så har det faktisk virka greit anna enn at kan bli litt trøytt mot slutten av skuledagen.

Lenke til kommentar

Så kan jeg gi svaret som ingen tror på, men funker alt for fett.

http://www.brainsync.com/product.asp?specific=142

Brain sync - deep sleep, om du skal få bedre søvn( altså du sover bedre å trenge mindresøvn, 4 timer kan føles som en natt med 8 timer, fordi du sover mye bedre / sover dypere)

Eller om den skal brukes til å snu døgnrytme for å sove tidligere, så er det bare å ta på denne, du blir trøtt og knocka ut etter litt.

Den varer vell 40-45 min eller noe også skal den bare stå på om og om igjen, fordi om du er ute etter å trenge mindre søvn / sove bedre, så skal denne være på I HEADSETT! hele natta.

 

Å tro meg (eller ikke, jeg bryr meg lite, fordi det funker for meg i alle fall) det funker og det er utrolig herlig å høre på.

 

EDIT: har vist en lengde på 60 min

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Døgnrytmen har også tidligere vært mitt problem, sov tidlig og våken natt. Kunne være våken i dagevis uten problemer. Men jeg har heldigvis klart å snu den for mange år siden, så idag har jeg problemer med å være våken natten over også feks, være våken til 22 om kvelden igjen. Dette merker jeg iallefall.

 

Som jeg gjør feks, idag hvis jeg sklir litt ut av rytmen er faktisk og bare holde meg våken hele natten også legge meg igjen til normalt. Dette hjelper for meg iallefall. For å komme tilbake.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest godt tips

Jeg ville så absoultt begynt å trene. å dra i treningsstudio en time om dagen, gir meg allurat den energien jeg trenger for å klare å våkne om morgenen selvom jeg legger emg sent. etterhvert vil den naturlige døgnrytmen også komme :)

Lenke til kommentar

Med melatonin kan du snu døgnet akkurat som det passer. For noen år siden hadde jeg selv store problemer med forstyrret døgnrytme inntil legen min ville prøve med melatonin.

 

Melatonin er hormonet som gjør at du blir trøtt, det er også en kraftig antioksidant, win/win.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...