Solid Edge Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hei. Skal ha ny TV men er lite kjent på området. Trenger noe litt over 40", ettersom jeg flytter ut vet jeg ikke hvor langt unna jeg sitter TV'en. Ser for meg noe rundt 2,5m. Har rundt en 8-9000 og brenne bort på TV'en kan kanskje snike meg litt over, men da går det fort utover kjøleskapets innhold Trenger HDMI til xbox 360, HDMI til PC og scart'en er vel grei å ha. Utover det har jeg ingen tilkoblingermuligheter jeg trenger. Har bestemt meg for Full-HD, men er litt i tvil om man ser forskjell på Full-HD og HD-Ready. Ellers ryktes det at 100hz er tingen hvis man gamer, men er det ikke responstiden som er det viktigste? For øyeblikket har jeg Kabel-TV, men ting kan jo fort forandre seg når jeg flytter. TV-en trenger ikke være RiksTV godkjent. I dag bruker jeg mest TV'en til spilling på 360'en, av og til fyrer jeg en film via PC'en. Bruker TV'en til kanalsurfing når jeg kommer hjem om dagene, men det trenger på ingen måte være prioritert. Ellers kan jeg fortelle at jeg skal handle inn et lyd anlegg mot mai, vet ikke om dette er noe som har med TV'en å gjøre. Har funnet en TV som har noe gode erfaringer og en relativ god pris. Samsung LE40A656. Noen som kjenner til den, ulemper eller fordeler? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Noen som kjenner til den, ulemper eller fordeler? Den har fått utelukkende bra kritikker, og har den ikke fått beste karakter så er det pga at prisen er noe høyere enn andre apparater i testen. Kjøper du xxe-versjonen, altså norsk/nordisk modell, så er den noe dyrere enn om du kjøper den i en nettbutikk som parallellimporterer den (xxc-versjonen). Den praktiske forskjellen er at norsk-modell har fullstendig pixel-garanti, altså ingen ødelagte pixler overhode. Det som blir holdt mot den er lyden og at skjermen har glatt flate, som gjør at gjenskinnet et noe bedre. Kobler du den opp mot et større lydanlegg så har ikke lydkvalitet så mye å si uansett, dessuten er det vel kanskje begrenset hvor mye lyd man kan få fra innbyggede høytalere og da. Jeg har sett skjermen kun i butikk, hvor selgeren fremhevet nettopp at den hadde større gjenskinn. Største forskjellen var at gjenskinnet var mer presist. Altså ikke kun som en "lys-sky", men hva gjenskinnet faktisk stammet fra. Vil påpeke at selgeren var veldig ivrig på å selge meg en annen modell, så han gjorde kanskje problemet med skjermen større enn hva det faktisk var? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Står drøssevis om A656 på dette forumet så det er bare å forsyne seg.... Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Hvordan er det med HD-ready og Full-HD, merker man noe forskjell? Har plasma skjermer ennå problemer med at bilder brenner seg fast? Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Har en Sony KDL40W4000 som funker som en drøm med xbox 360! anbefaler og ta en titt på den. Endret 4. januar 2009 av Potetgull96 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå