Gå til innhold

vim/vi og DVORAK

Anbefalte innlegg

Jeg kan skrive qwerty-touch og dvorak-touch, men jeg foretrekker å skrive dvorak og vil gjerne kunne bruke vi/vim slik det er meningen man skal bruke dem, er det noen som vet om noen patch eller spesial-versjon av vi/vim som er laget for dvorak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan skrive qwerty-touch og dvorak-touch, men jeg foretrekker å skrive dvorak og vil gjerne kunne bruke vi/vim slik det er meningen man skal bruke dem, er det noen som vet om noen patch eller spesial-versjon av vi/vim som er laget for dvorak?

Ja, vel...

Du snakker da om aa bruke vi/vim med dvorak-oppsett, og alt annet med qwerty-oppsett?

Hum. Du kan vel da skrive deg ett lite skript for aa endre paa tastaturoppsettet og starte vi/vim, eller helt enkelt sette root til aa bruke dvorak og 'xhost +' for aa la root kjoere grafikk naar du er innlogget. Og saa su/sudo'er du til root og schtarter vi/vim.

Lenke til kommentar

Nei nei nei, jeg vil bruke hele systemet med dvorak, men hvis du gjør det, så kan du ikke bruke vi/vim lenger, for alle funksjonstastene er da plassert andre steder, jeg vil ha en patch som gjør at de er å finne på samme fysiske sted på keyboardet som når jeg bruker qwerty.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...