Pango Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg kan skrive qwerty-touch og dvorak-touch, men jeg foretrekker å skrive dvorak og vil gjerne kunne bruke vi/vim slik det er meningen man skal bruke dem, er det noen som vet om noen patch eller spesial-versjon av vi/vim som er laget for dvorak? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Kan jo sette hele systemet om til DVORAK da... Hvilken distro kjører du? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg kan skrive qwerty-touch og dvorak-touch, men jeg foretrekker å skrive dvorak og vil gjerne kunne bruke vi/vim slik det er meningen man skal bruke dem, er det noen som vet om noen patch eller spesial-versjon av vi/vim som er laget for dvorak? Ja, vel... Du snakker da om aa bruke vi/vim med dvorak-oppsett, og alt annet med qwerty-oppsett? Hum. Du kan vel da skrive deg ett lite skript for aa endre paa tastaturoppsettet og starte vi/vim, eller helt enkelt sette root til aa bruke dvorak og 'xhost +' for aa la root kjoere grafikk naar du er innlogget. Og saa su/sudo'er du til root og schtarter vi/vim. Lenke til kommentar
Pango Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Nei nei nei, jeg vil bruke hele systemet med dvorak, men hvis du gjør det, så kan du ikke bruke vi/vim lenger, for alle funksjonstastene er da plassert andre steder, jeg vil ha en patch som gjør at de er å finne på samme fysiske sted på keyboardet som når jeg bruker qwerty. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå